16 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook veel last van gehad tijdens zwangerschap van zoontje. Wat bij mij werkte is om altijd een granen reep bij me te hebben en water, ik voelde het opkomen en als ik meteen iets at ging het goed. Volgens mijn arts niet meteen slecht voor de baby maar niet goed voor jezelf, moet niet slecht vallen bijvoorbeeld.

3 jaar geleden

ja vooral als ik sochtends douche, dat doe ik dus niet meer. Heeft vaak ook wel met je ijzer Hb waarde te maken.... maar hormonen kunnen ook rare dingen veroorzaken

3 jaar geleden

Ik heb dit al sinds ⅞ weken en heb dit nu op 12,5 week nog. Ik heb telkens iets ik mijn tas steken voor wanneer ik mij flauw voel.

3 jaar geleden

Ik heb dit sinds ongeveer 6 weken ook. Ik ben een paar weken geleden ook bijna onderuit gegaan bij de bushalte. En nog steeds merk ik dat ik snel duizelig ben. Ik zorg er nu voor dat ik altijd eten (sultana's) en water bij mij heb als ik de deur uit ga

3 jaar geleden

Ja dat heb ik ook. Ik heb van mezelf een lage bloeddruk en deze is door de zwangerschap nog wat lager. Dat in combinatie met warmte/honger/vermoeidheid zorgt voor enorme wegtrekkers. Vervelend hoor. Het kan geen kwaad voor je baby gelukkig. Zorg ervoor dat je altijd wat te eten en te drinken bij je hebt. Eventueel met akkoord van de verloskundige wat zoute drop.

3 jaar geleden

Vorige week op 11w precies hetzelfde. Duurde lang voor het eten er was en ben echt neer gegaan. Verloskundige zegt dat dit voor de baby niet erg is mits je zelf wel snel weer bij komt en niet op je buik valt. Ik ben vaker value gevallen en voel het dus aan komen. Weet dan...moet meteen gaan liggen. En dan kan het of weg ebben. Of ik val even weg. Maar dan lig ik wel veilig op de vloer. En kan ik nergens tegenaan knallen. Vrijdag ook uitslagen van mijn reguliere bloed testen. Te laag en hemoglobine en te laag suiker....verklaart een hoop waarom sneller neer ga als er tijdens het eten net even wat lager als normaal zit.... Heb qua suiker en rode bloedcellen geen reserves die een periode even kunnen overbruggen. Tja....dextro in de tas. In het keukenkastje in de auto in mijn locker op werk...dextro is live.

3 jaar geleden

veel blijven eten, ik heb echt zout nodig ook

3 jaar geleden

Ja heel herkenbaar, al m’n zwangerschappen gehad. Ik heb altijd dextro en drop bij me (niet gezond of perse goed voor de baby). Als ik echt zo’n heftige aanval krijg pak ik dextro, en als ik me een beetje al mwua begin te voelen een dropje. M’n bloeddruk is op zulke momenten veel te laag. Te warm douchen is trouwens ook niet goed voor duizelingen en flauwtes. Ben uiteindelijk maar 1 keer echt flauw gevallen, de keer dat ik dus geen dextro had 🤣

3 jaar geleden

Reactie op Paulineexx

Ja heel herkenbaar, al m’n zwangerschappen gehad. Ik heb altijd dextro en d ...
Oh en ik probeer elke dag sowieso even een bouillonnetje te drinken, om het gewoon beetje op peil te houden. En dan elke vk controle check ik tuurlijk of dit nog oke is.

3 jaar geleden

Had het zondag in het Alexandrium. Voelde mezelf ook niet echt lekker worden. Heb toen een Brammetje gehaald en toen ging het gelukkig beter

3 jaar geleden

Ik heb dit ook een paar keer gehad. Vooral wanneer ik mijn jas / sjaal aan heb en het druk is in de winkel en ik moet wachten. Voel me dan duizelig worden en begin te zweten. Ik neem me steeds water mee. Ik wil dan het liefste gaan zitten. Ik moet dan ook echt de winkel uitlopen. Ik heb dit besproken met de vk. Zij had aan dat het mijn bloeddruk kan zijn of suikerspiegel. Ze raadde me aan om dropjes in mijn jaszak mee te nemen en water. Vk zei dat ik moet gaan zitten of liggen wanneer dit week voorkomt omdat je even kan flauwvallen. Omdat alle energie etc naar de baby gaat op dat moment.

3 jaar geleden

In ben nu 12 weken en merk dat ik ook vaker lichter in mijn hoofd word en duizeliger. Het heeft inderdaad te maken met je bloedsuikerspiegel, lage bloeddruk en ook dat je nu je bloedsomloop over 2 personen moet verderen; jij en je kindje. En dat kan allemaal dingen zijn waardoor je duizelig en licht voelt / flauw ga vallen.

3 jaar geleden

Vorige week met 10w 3x bijna flauwgevallen. Omdat me dat vroeger al vaker is overkomen voel ik het aankomen en ga ik snel zitten of liggen op de grond. Maakt mij echt niets uit of dat midden in een winkel zou zijn, een paar stappen de winkel uitzetten heb ik dan geen tijd voor zo snel gaat dat. Verloskundige gebeld, die gaf aan dat het bij mij waarschijnlijk ijzer is wat te laag is. Even rustig aan gedaan voor twee dagen en voeding iets aangepast, daarna geen last meer gehad

3 jaar geleden

Vandaag ben ik voor de tweede keer bijna flauw gevallen. Ik ben nu 12 weken en de vorige keer was het rond 10 weken. Mijn bloedwaarden zijn gecheckt en in orde maar wel een lage bloeddruk. Ik heb het voornamelijk in warme ruimtes als ik een poosje stil heb gestaan. Dan voel ik me wiebelig worden, mijn zicht verslechterd en ik begin enorm te zweten. Ik heb het advies gekregen om wat meer zout aan mijn dagelijkse voeding toe te voegen en zoute dropjes mee te nemen. Hopelijk voel ik het een volgende keer sneller aankomen.

3 jaar geleden

Ik heb dit ook wel eens, aan mijn glucose ligt het dan niet (ik heb diabetes en monitor 24/7 mijn suikerspiegel) maar ik denk mijn bloeddruk. Die is altijd laag, ook zonder zwangerschap.. Wat ik als tip kreeg is om elke dag even een volkoren broodje met appelstroop te eten ivm ijzer. En ik moet zeggen, sinds ik dat doe (ik eet 4 broodjes over de dag waarvan 2 met appelstroop) gaat het wel iets beter!

3 jaar geleden

Ik heb/had het ook. In mijn vorige zwangerschap meerdere keren flauw gevallen, i.v.m. lage bloeddruk. Ik zorg er nu voor dat ik regelmatig eet en drinkt. Anders een dropje ofzo mee voor wat zout. Kan niet veel kwaad hoor volgens verloskundige , vooral vervelend voor jezelf. Mis helpt regelmatig eten en rustig opstaan enz ook wel voor jou?