10 Reacties

17 dagen geleden

Onze dochter (nu 7 maanden oud) drinkt ook nog niks anders dan de fles. Ze weigert. Eergisteren toevallig de eerste keer dat ze een slokje water had en het vrijwillig doorslikte😂als ze wat beter water drinkt en meer brood laten wij die fles weg. Nu eet ze brood alleen nog maar gesompt in voeding. Wij bieden wel wat vaker een stukje komkommer of een maïsvinger oid aan op de dag

17 dagen geleden

Ik geef tijd 15.00 vaak een groente hapje zoals een avocado of fruit met wat granen er soms doorheen. Schema ongeveer 7-8 fles en pap (doe ik soms wat fruit bij) 10-12 slapen 12.00 boterham pindakaas of avocado of margarine met water 12.30-13.00 fles 14.00-15.00 bij trek nog wat fruit of groente 14-15 slapen 17.00 groentes (rapley) daarna gepureerd eten 18.00-18.30 fles en naar bed tot 07.00

16 dagen geleden

Reactie op 2001x-~

Onze dochter (nu 7 maanden oud) drinkt ook nog niks anders dan de fles. Ze ...
Hoeveel krijgt ze bij jullie nog qua flesvoeding?

16 dagen geleden

Wij hebben het geprobeerd maar onze zoon werd als gevolg weer in de nacht wakker voor een fles terwijl hij doorsliep. Hier dus ipv 1 grote fles in de middag, 2 kleine flesjes. Water, thee of diksap gaat nog niet echt naar binnen.

16 dagen geleden

Reactie op safiyyahnl

Hoeveel krijgt ze bij jullie nog qua flesvoeding?
180 met 6 scheppen. En nu nog 4 flessen, afbouwend naar 3

16 dagen geleden

Wij hebben de fles van 11.00 laten vallen. Dit was ook de fles waar ze bijna niks van dronk. Het gaat heel goed. Ze drinkt nu haar middag en avons fles weer op en er zijn niet de hele ochtend bezig met eten. Haar schema ziet er nu zo uit: 7.15: bord pap 9.00: fruithapje 12.00: boterham 15.00: fles 17.30: groentehapje 18.30: fles

16 dagen geleden

Dankjewel voor jullie reacties! Ik vroeg mij nog af of jullie kleintjes de laatste fles opdrinken? Mijn dochtertje deed dit eerder wel een fles van 210+7, ook na de warme maaltijd. Maar sinds een week niet. We zijn nu begonnen met flessen 180+6 aanbieden, maar zelfs nu bij de laatste fles drinkt ze mss maar 100 cc. Maar aan de andere kant 17:00 warme maaltijd en dan 18:30 weer een fles is ook best kort op elkaar.. Weet niet hoe ik het anders zou moeten doen. Ze slaapt wel gewoon door sinds kort van 19:00-8:00, dus dat scheelt wel, ze heeft geen trek s nachts.

16 dagen geleden

Reactie op MelissahartjeXx

Dankjewel voor jullie reacties! Ik vroeg mij nog af of jullie kleintjes de ...
Hier hetzelfde als ze veel avond eten op hebben is zo’n hele fles wel veel hoor. Ik probeer zelf altijd uit te gaan van het feit dat onze kleintjes het goed zelf kunnen aangeven als ze iets nodig hebben en als ze doorslaapt zal ze vast genoeg binnen krijgen :)

15 dagen geleden

Reactie op Iris 250790

Hier hetzelfde als ze veel avond eten op hebben is zo’n hele fles wel veel ...
Ja daar heb je ook gelijk in! Gister heb ik het volgende schema aangehouden: 8-8:30 fles 10:00 fruit 10-12 slapen 12-12:30 brood + water/thee/diksap 150 cc aanbieden 14:30 fles 15-16 slapen 17:00 maaltijd 18:30 papfles Van de papfles had ze maar 30 cc op ze weigerde echt en werd overstuur. Hield echt mn hart vast voor de nacht, maar ze heeft zelfs tot 8:45 geslapen. Is ook wel kort op de maaltijd weer zo’n fles, weet gewoon niet hoe ik het anders moet plannen. Denk dat ik het gewoon blijf aanbieden en dan zie ik wel hoeveel ze drinkt. Als ze vol zit zit ze vol idd 😊

14 dagen geleden

Reactie op MelissahartjeXx

Ja daar heb je ook gelijk in! Gister heb ik het volgende schema aangehoude ...
Super netjes! Wat fijn! Ik heb de 14.30 fles afgebouwd door de fles van 12.00 na de boterham te geven. Kunnen ze best wel even verzadigd van zijn. Ik geef er vaak avocado bij. Lekker structuurtje en vult goed