9 Reacties

15 dagen geleden

Oo wat moeilijk. Mijn dochter sliep er iniedergeval niet langer van door. Voed je de flessen nog wel met een 1 speen? Hapjes zitten minder calorieën in dan melk dus opzich is het niet erg dat er geen hapjes gegeten worden. Wel oppassen met loze vulling zoals slokjes water. Wat je kunt doen is snachts fles geven of je eventuele partner zodat jij een voeding kunt gaan overslaan. Je zou op dagen dat ie bij jou is extra vaak kunnen aanleggen. Minimaal elke 2 uur om lekker wat aan te komen. Voeden op verzoek is ook op jouw verzoek. 💕

15 dagen geleden

Reactie op Xfx

Oo wat moeilijk. Mijn dochter sliep er iniedergeval niet langer van door. V ...
Vandaag heb ik toevallig de 2 speen geprobeerd, dat ging eigenlijk ook heel goed. Zou de 1 speen beter zijn? Helaas gaat hij op mijn verzoeken nooit in. Drinkt dan 1 a 2 minuten en stopt dan weer... Eigenwijs ventje!

15 dagen geleden

Reactie op Jess4144

Vandaag heb ik toevallig de 2 speen geprobeerd, dat ging eigenlijk ook heel ...
Ben je ook op het borstvoedingforum. Daar staat veel info op en lezen lactatiekundige mee. Is op fb. Je zou nog kunnen google op therapeutische voeden

14 dagen geleden

Ons zoontje komt in de nacht nog elke 2 uur 🫢 hij is ook geen fan van de fles soms drinkt hij maar 35 ml.. rond de 100-120ml per keer is volgens mij normaal voor bv baby’s dus dan doet hij het goed aan de fles! Misschien omdat hij ‘s nachts moe is dat hij langzamer drinkt? Of hij vind het fijn om een beetje te tutten en zoekt gewoon geborgenheid bij jou? Bij ons laat hij overdag ook zo 4-5 uur tussen de voeding als hij de fles krijgt, hij is gewoon fan van de borst haha. Het is niet zo dat een baby beter gaat slapen als hij de fles krijgt, een baby wordt niet alleen wakker van honger maar heeft ook geborgenheid nodig, kan het koud/warm hebben, een knuffel willen etc. Het is normaal dat een baby nog een aantal keer wakker wordt elke nacht 😊 volgens mij is dit gemiddeld 2,5x per nacht tot ze 1 jaar zijn.

14 dagen geleden

Hier hetzelfde! Twijfel ook of hij niet te weinig binnen krijgt met 100ml per keer….

14 dagen geleden

Heel herkenbaar (zowel het regelmatiger eten 'snacht als een mager babietje! De hapjes zou ik alvast niet mee inzitten, die hebben inderdaad minder calorieën en plots zullen die wel gaan. Alleen frustrerend als je er zoveel moeite in steekt...

14 dagen geleden

Wat fijn om jullie reacties en herkenning te lezen. Is 100 ml echt voldoende voor borstvoeding? Ik lees hier zovaak over 180 tot 200 ml (wel de fles dan)... Wordt dan zo onzeker van onze kleine aantallen...

14 dagen geleden

Reactie op Jess4144

Wat fijn om jullie reacties en herkenning te lezen. Is 100 ml echt voldoend ...
Ik snap je onzekerheid wel. Ik voed zo’n 4-5x per dag en kolf daarom meer en drinkt hij meer per keer. Ik volg hem. Soms drinkt hij liever kleine beetjes zoals gisterochtend en dan is hij al 3x in een ochtend geweest maar heb omgerekend dat hij gemiddeld 150cc per fles mag drinken. Soms is dit 120 en soms is dit 180cc. Als je baby vaker drinkt is het logisch dat ze vaker “kleinere” hoeveelheden drinkt. Hier is m’n baby ook te licht voor z’n maar is dit al sinds z’n geboorte. Hij is heel lang net zoals z’n vader en die heeft ook een lange slanke bouw. Hij is verder gezond, blij en groeit goed. Ik denk ook niet dat het verschil maakt qua flessen of borst. Hier maakt het geen verschil namelijk.

13 dagen geleden

Reactie op Jess4144

Wat fijn om jullie reacties en herkenning te lezen. Is 100 ml echt voldoend ...
Ja hoor, het ligt eraan hoe vaak ze per dag drinken.. op la leche league staat een berekening van hoeveel een kindje ongeveer (want dit verschilt natuurlijk per kind en er zit veel variatie in bij borstvoeding) drinkt per dag. Vanaf 5 maanden is dat geloof ik 100ml per kg lichaamsgewicht. Mijn zoontje weegt nu 7,5 kilo dus zou dan ong 750ml bv drinken. Verdeelt over 8 voedingen is dat dus nog geen 100ml. Maar drinkt je zoontje maar 5x per dag dan zit je op 150ml per keer.. ik merk bij mijn zoontje dat hij niet zo’n fan is van de fles dus soms drinkt hij weinig en dan drinkt hij daarna meer bij mij om het weer in te halen