20 Reacties

24 dagen geleden

Melk is tot 1 jaar de hoofdvoeding en vaste voeding is bijzaak. Zolang je kleine het er goed op doet zie ik geen reden waarom je het perse af moet bouwen😊 hier ook een kleine boef die soms 5-6 flessen drinkt (en ook niet doorslaapt) Waarom denk je dat z’n flessen te veel zijn? Maandag bij cb gaven ze ook aan dat ze vanzelf wel rond de jaar minder melk willen en dat het prima was hoe we het doen. Niks forceren gewoon je kindje volgen.

24 dagen geleden

Ik had een baby die ook onverzadigbaar was met 2 maanden en dronk al 200 cc. Ik ben toen gaan mixen met content voeding. Sommige baby’s hebben wat snelle spijsvertering dus ik zou zeker eens kijken of dat wat uit maakt. Op zich moet je zeker doen wat goed bij je voelt en geen haast hebben alleen ik snap soms wel dat je inclusief die nachten erbij denkt onzeker wordt. 🥰 hang in there momma!

24 dagen geleden

Reactie op Mandyyyy98

Melk is tot 1 jaar de hoofdvoeding en vaste voeding is bijzaak. Zolang je k ...
Heb hem al die tijd daar ook wel in gevolgd, maar cb gaf laatste keer al aan dat hij echt teveel drinkt en dat ik af moet bouwen met fles en op moet bouwen met vaste voeding. Merk alleen dat hij gewoon nog niet meer groenten wil. Heb me eerder niet zoveel aangetrokken van de standaard adviezen van cb, maar nu ik zoveel lees en hoor dat baby's van zijn leeftijd veel minder drinken, ga ik toch aan mezelf twijfelen.

24 dagen geleden

Niet te hard stressen hierover hoor, wat al veel mensen zeggen is melk het 1e jaar hoofdvoeding. Probeer er gewoon 1 ergens tussenuit te halen en te vervangen door wat water en mais stengels oid. Evt kan je ook de fles aanbieden maar steeds met een schepje minder .

24 dagen geleden

Hoi, Hier precies hetzelfde. Nu 8 maanden en schema ziet er hetzelfde uit. Geen fles geven is geen optie, hij krijst alles bij elkaar 😅 Ik weet ook niet wat ik eraan kan doen. Moet van het CB ook afbouwen maarja hoe😝

24 dagen geleden

Reactie op MelanieWo

Hoi, Hier precies hetzelfde. Nu 8 maanden en schema ziet er hetzelfde uit ...
Het is voor CB ook zo makkelijk te zeggen. Als je een krijsende baby hebt, kun je echt niet denken ik laat die fles wel zitten 😅

24 dagen geleden

Reactie op Eagelske

Niet te hard stressen hierover hoor, wat al veel mensen zeggen is melk het ...
Dat schepje minder is misschien wel eens goed om te proberen! Scheelt toch al iets.

24 dagen geleden

Reactie op girlsmom1991LT

Ik had een baby die ook onverzadigbaar was met 2 maanden en dronk al 200 cc ...
Thanks 😘 En die nachten zorgen daar inderdaad wel voor.

24 dagen geleden

Zoals ik je schema zie wordt er al goed vaste voeding gegeten. Als hij die fles nog wilt lekker geven en over een tijdje weer proberen of je een fles kan vervangen door vaste voeding

24 dagen geleden

Hier bijna precies hetzelfde schema hoor (alleen midden in de nacht is het steeds vaker niet nodig). Wij hebben het verder losgelaten, hij heeft het blijkbaar nodig op dit moment, is hij heeel duidelijk in 😅 Af en toe wat experimenteren met een schepje minder hier en daar, we hebben er vertrouwen in dat het echt wel minder gaat worden!

24 dagen geleden

Gewoon doen wat voor jou goed voelt! Hier krijgt ze 4 flessen van 210+7 en niet afgegoten (dus rond de 230 per keer), daarnaast een fruithapje, boterham, groentehapje en wat maisstengels en “proefjes” van van alles. Alles gaat op! En echt geen dikke of grote baby oid. Dus gewoon lekker doen waar jullie je goed bij voelen. Onze vrouw van het ggd die kwam voor de gehoortest destijds zei: “die baby is de handleiding, dus doen wat voor jullie goed voelt en je niks aantrekken wat een ander zegt”.

24 dagen geleden

Hier precies hetzelfde! No worries sommige kindjes hebben gewoon meer nodig.. ze geven het zelf aan en worden vanzelf groot! Al die regels.. geen baby is hetzelfde ❤️

24 dagen geleden

Reactie op Brigit&Sofie

Gewoon doen wat voor jou goed voelt! Hier krijgt ze 4 flessen van 210+7 en ...
De mijne krijgt exact hetzelfde binnen! Ze zullen het nodig hebben. Hier is de arts ook super tevreden.

24 dagen geleden

Hier idem! Zat op 1000 ml per dag en moest terug naar 500 ml van cb. Ben nu sinds paar dagen terug naar 750. Minder lkt me niet. Mijn zoontje heeft nog niet veel zin in groente hapjes. En is pas begonnen met brood. Heb de flessen overdag minder gedaan dat ging wel goed naast de vaste voeding. Mss is dag een idee? En een schepje minder in de nacht maar wel dezelfde hoeveelheid water

22 dagen geleden

Hier hetzelfde, hij schommelt erg tussen 750ml per dag tot 1,3 per dag.. vind erg lastig omdat je inderdaad overal hoort dat het te veel is, juist minder flessen etc. Maar het is allemaal leuk, tot dat je kindje alles bij elkaar schreeuwt haha. Weet gewoon niet hoe ik het dan minder krijg. Ga hier proberen een kleinere fles aan te bieden, 150+5 overdag ipv 180+6 Kreeg van de nutrilon telefoon lijn ook de tip om in de nacht de flessen te verdunnen. Dus 180ml water en dan 3 scheppen Ipv 6, iemand hier ervaring mee?

19 dagen geleden

Het lijkt me dat je vooral moet kijken naar het gewicht en niet naar de hoeveelheid die ze drinken en dan nog. Ik zou de babietjes gewoon geven wat ze vragen. Ze zullen zelf wel stoppen met drinken als ze genoeg hebben hoor. Take a breath and relax 😘

19 dagen geleden

Hier ongeveer hetzelfde schema, ook zeker 5 flessen. Hij is 8 maanden komende week. Nooit bedacht dat dat teveel zou zijn? Ik volg hem gewoon lekker. Melk is idd tot 1 jaar de hoofdvoeding. Hij groeit en ontwikkelt goed. Ik zie het probleem niet!

19 dagen geleden

Reactie op Ryannes

Hier hetzelfde, hij schommelt erg tussen 750ml per dag tot 1,3 per dag.. vi ...
Wij hebben ook vaker een fles gegeven maar met minder voeding erin. Dan hebben ze toch het idee dat ze een voeding krijgen...

19 dagen geleden

Misschien kun je langzaam steeds iets minder geven. Zodat hij gaat wennen dat hij steeds iets minder melk krijgt. Dit kan met 10ml minder in 3 dagen per fles of eerst 1 fles afbouwen

18 dagen geleden

Reactie op YoekeJanssen

Wij hebben ook vaker een fles gegeven maar met minder voeding erin. Dan heb ...
Thanks voor het delen! Wij dus nu steeds minder schepjes en vannacht liet ie de fles ineens zelf vallen, dus hoop dat de “fase” beetje voorbij raakt nu!