129 Reacties
3 jaar geleden
Jaaaa deze wordt het bij ons! Heb het proefje al binnen gekregen met haar eigen naam er op en erin uiteraard!
Ik twijfel alleen over hoe ik het met kraamvisite aan ga pakken en of ik dat in het kaartje ga zetten. Ik heb er nu in staan: ‘de eerste drie weken doen wij even rustig aan, daarna zullen de beschuit met muisjes klaar staan’.
Ik heb er ook over gedacht om de kaartjes pas te sturen op het moment dat ik visite wil ontvangen, maar dat vind ik ook niet leuk want op insta bijvoorbeeld wil ik wel een foto zetten.
En ik twijfel ook omdat ik gewoon niet weet wat ik voel/wil op dat moment. Misschien vind ik het juist heel leuk om snel visite te krijgen, ik weet t gewoon niet 🤭

3 jaar geleden
Mijn man heeft ons geboortekaartje gemaakt. Dat wil zeggen we zijn met deze kaart gestart maar hebben nog wat kleuren veranderd! (Lees meer goud, ander lettertype 😉) Ben ontzettend blij met onze kaart maar kan de definitieve nog niet plaatsen want zijn naam staat er al op en die wil ik nog niet onthullen voor evt ‘bekende’ hier op het forum! We zijn iig al helemaal klaar! Adresboek is ingevoerd dus manlief kan alles direct bestellen zodra ons Ventje er is! 💙
Wij hebben ook van die ‘gouden sluit stickers’ erbij gedaan. Vind het een aardige prijs maar wij hebben maar 30 kaarten nodig dus dit vonden we het dan helemaal ‘af maken’ 😊

3 jaar geleden
Reactie op Gina0923
Jaaaa deze wordt het bij ons! Heb het proefje al binnen gekregen met haar e ...

Wij willen in begin ook niet hele kermis over de vloer.
Ik denk dat ik kies om in het kaartje geen tekst erin te zetten van; voor bezoekje bel of app
Paar vrienden en familie hebben wij gewoon telefonisch contact wat we zelf aangeven wanneer ze langs kunnen komen en wij doen dan als alles goed verloopt 6 weken later een baby borrel voor de rest. Met een tijds bestek
Is dat misschien ook ideetje voor jou?
Zodat je wel je geboorte kaartje kan versturen en foto op insta plaatsen. 😄
3 jaar geleden
Ik heb nog niet naar het ontwerp gekeken, maar wij versturen hem pas als we visite willen ontvangen en mensen moeten zeker van te voren bellen of appen. Daarnaast zet ik er een qr code op naar onze verlanglijst zodat we hopelijk niet alleen maar knuffels krijgen. Vind dat ook altijd mega handig bij anderen :)
3 jaar geleden
Reactie op Utrechtse92
Ik heb nog niet naar het ontwerp gekeken, maar wij versturen hem pas als we ...
Nou hè! Wij hebben ook al heel veel knuffels gekregen. Heel lief ja, maar wat moet je ermee 🫣.
Ik ben ook te porren voor een kraamfeest maar mijn man niet. Dus hij mag alles fixen tijdens de visite, ik lig rustig op de bank met de baby doeiii haha!
3 jaar geleden
Wij hebben inmiddels een eerste aanzet gemaakt. We vinden het erg leuk om onze twee katten erin te verwerken. Voor de zekerheid heb ik de naam toch maar even doorgekrast 😅. Binnenin komt in ieder geval de tekst: 'als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam' (totaal niet origineel, maar precies zoals wij het willen)

3 jaar geleden
Dit is onze tweede, bij de eerste hadden we rond 25 weken een kaartje klaar staan. Toen werd hij geboren met 33 weken en overheerste er zoveel meer emoties dan we van te voren ooit hadden gedacht dus toen hebben we een ander kaartje gemaakt, veel uitbundiger dan wat we hadden.
Nu hebben we voor onze tweede zoon nog geen eens een naam. En we hadden bij de eerste een stukje songtekst uit een liedje en voor de tweede hebben we ook nog geen liedje 🙈
3 jaar geleden
Ik heb hem helemaal zelf ontworpen in Canva.
Het afdrukken laat ik doen bij Peter Print. Maar ik kan hem ook (nog) niet delen want naam en alles staat er op haha
3 jaar geleden
https://www.blijkaartje.nl/geboortekaartjes/geboortekaartjes-meisje/geboortekaartje-meisje-tweede-kindje-silhouet-grote-zus-wieg
K vind zoiets in deze trand wel leuk met n tweede kindje... of is dat raar ?
3 jaar geleden
Reactie op Lovemyprincess
Nee, waarom zou dat raar zijn?
3 jaar geleden
Raaaar? Neeee joh!! Ik doe een kaartje in teken van 3 🥰
3 jaar geleden
Jaa misschien dat men vindt dat n geboortekaartje geheel in de pasgeborenen-teken moet zijn...
Maar voor grote zus (ze is dan net 2jr) is t ook n hele verandering en is dan toch leuk om dr erbij te betrekken in t kaartje lijkt me...
3 jaar geleden
Jaa misschien dat men vindt dat n geboortekaartje geheel in de pasgeborenen ...
Nee ik vind van niet. Geboorte van een kleine gaat over de aanwinst in het gezin. Grote zus zal juist heel blij en trots zijn en dat laat je dan zien. Vriendin van mij heeft dat ook gedaan. Ik vind het juist mooi.