26 Reacties

2 jaar geleden

Ik kijk naar de wakkertijden van mijn kleintje. Dat passend is bij de leeftijd. Afgelopen dagen was hii om 6u wakker dan gaat dan wakkertijd dan in, voorheen was het 7. Ik zorg wel dat het verkorte dutjes zijn. Heb een schemaatje van numsy, wat ik als leidraad gebruik. Heb dit gekocht toen

2 jaar geleden

Reactie op Liekevanbeek

Ik kijk naar de wakkertijden van mijn kleintje. Dat passend is bij de leeft ...
Ja ik kijk ook naar de wakker tijd, maar merk wel dat als ik hem zo weer naar bed ga brengen zo vroeg, zijn eerste dutje vaak 2 tot 3 uur kan duren en dan de rest van de dag niks meer wordt. Maak jij je kindje wakker dan? Want lees ook altijd dat Je ze niet wakker mag maken.. dus dan loop je toch vast haha

2 jaar geleden

Daarom is mijn dutje van de kleine van 8:30 tot 10:00, half 11 fles. Ook die dutjes zijn in schemaatje verwerkt. Maar laatste dutje is uurtje, ongeveer 16-17 maar soms is die bij mij ook van 15-17. En gaat daardoor om half 7 de nacht in. Maar is altijd kijken naar het kind natuurlijk

2 jaar geleden

Reactie op Liekevanbeek

Daarom is mijn dutje van de kleine van 8:30 tot 10:00, half 11 fles. Ook d ...
Oké! Je maakt hem dus wakker na 1,5? Misschien moet ik dat ook maar eens proberen

2 jaar geleden

Reactie op Ryannes

Oké! Je maakt hem dus wakker na 1,5? Misschien moet ik dat ook maar eens pr ...
Blijft een leidraad. Als je weg moet enz is het natuurlijk altijd passen en meten

2 jaar geleden

Ik doe 7u nacht in of soms half 7 en walker maken voor laatste fles gewoon om half 11 of 11

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt nog steeds maar 30 minuten per keer tenzij ik haar eerste dutje samen in bed doe, dan kan ze zo 2,5 uur maken. Dus ja bij ons slaapt ze echt wel voor 9 uur, zeker als ze rond. 5/6 wakker is. En in de avond probeer ik wel die 17 u aan te houden, maar als ze wel rond half 4 wakker is dan gaat ze of om 6 uur al naar bed (idd net iets te lang wakker, is nu 18 weken dus zou max 2 uurtjes moeten zijn met een kleine uitloop), maar als, zoals gister, niet kon slapen de hele middag dan doen we als we thuis komen echt nog een dutje om half 6 van een half uur en dan gaat ze iets voor 20u naar bed. Verjaardagskado voor mama: ze slaapt nu nog 😍 normaal is ze dus rond 5/6 uur wakker haha

2 jaar geleden

Reactie op maaike171

Mijn dochter slaapt nog steeds maar 30 minuten per keer tenzij ik haar eers ...
Oh de nachten doet ze trouwens wel al heel lang goed! Geen half uur gelukkig haha, tussen de 8 en 11 uur maakt ze meestal

2 jaar geleden

Hier echt precies hetzelfde. Ik heb het opgegeven om naar dat soort schema’s te kijken. Ik kan hoog en laag springen maar slapen in de vroege avond doet ze gewoon niet, punt. Sinds ik me er niet meer druk om maak heeft niemand er last van en dut ze lekker door tot 6 als ze dan toevallig slaapt.

2 jaar geleden

Reactie op Liekevanbeek

Blijft een leidraad. Als je weg moet enz is het natuurlijk altijd passen en ...
Bedankt voor het delen! Kan hem niet helemaal goed lezen. 7 uur wakker 8:30 - 10 dutje 10:30 fles 11:30 - 14:00 dutje 14:30 fles 16:00 - 17 dutje 18 fles 19 - 22 slapen 22:30 droomvoeding 23 nacht Dit haal ik er uit?

2 jaar geleden

Wij kijken helemaal niet naar tijden of schema's hebben we bij alle drie nooit gedaan ze slapen wanneer ze slapen en eten (zolang melk) wanneer ze eten.de oudste 2 6 en 7 nooit problemen gehad toen ze eenmaal wel in een ritme kwamen door school. Nu de jongste 4mnd slaapt de ene dag soms een dutje van 4 uur, soms dutjes van half uur. De ene dag is ze om 7 uur wakker de andere dag om 9. Geen touw aan vast te knopen maar hier werkt het zo het beste.

2 jaar geleden

Reactie op MomJessie-Xenn

Wij kijken helemaal niet naar tijden of schema's hebben we bij alle drie no ...
Hier precies net zo. Geen schema te bekennen hier. Ik kijk naar wat mijn kind nodig heeft. Wil ze extra voeding krijgt ze dat. Wil ze een dutje doen dan mag dat. Nog geen problemen mee gehad en slaapt al vanaf week 6 door. Ook geen idee of ze sprongetjes meemaakt want ook daar kijk ik niet naar. Ik volg haar gewoon en dat kunnen ze goed genoeg aangeven wanneer ze honger hebben of moe zijn. Ieder zijn eigen hoor ik bedoel hier niks mee. Maar probeer je eigen kind te volgen. Niemand past in een kant en klaar schema.

2 jaar geleden

Wij houden helemaal geen schema aan. Wij houden de behoeftes van onze baby aan. Wil hij slapen, dan mag hij slapen, wil hij de fles, dan krijgt hij de fles. Ons kereltje slaapt heerlijk en drinkt goed. Ik kijk niet naar sprongetjes of wat dan ook. Geen volwassene is hetzelfde, een baby dus ook niet.

2 jaar geleden

Ik volg gewoon zijn wakkertijden; het is onmogelijk om het allemaal zo te timen dat hij na 17u niet meer slaapt. Hij wordt elke dag weer op een ander tijdstip wakker. Als hij 's ochtends om 6u wakker wordt, dan redt hij dat niet tot 9u. Ik vind het ook sneu om hem wakker te houden als hij hartstikke moe is. In de namiddag ligt hij ook de ene keer om half 4 op bed en de andere keer kan het half 5 zijn, dat hangt er maar net van af hoe laat hij na zijn eerste middagslaapje wakker wordt. Vanaf de geboorte was het hier ook drama om hem rond half 8 's avonds in slaap te krijgen; vaak was hij gewoon wakker tot de fles van 22u. Sinds 1,5 week lijkt dat wel beter te gaan en slaapt hij steeds vaker van 20 tot 22u en na de fles valt hij ook direct weer in slaap. Komt dus vanzelf goed!

2 jaar geleden

Als het werkt voor jullie is het helemaal ok!

2 jaar geleden

Dankjewel wel voor het delen allemaal! Fijn om te lezen. Tot 3 uur gaat het ook prima hier met wakker tijden volgen, maar daarna dat dutje zit er niet in. Vandaag maar 10 minuten geprobeerd maar begon alleen maar te krijsen.. dus weer naar beneden, badje gedaan en ligt nu nog lekker te spelen. Is al 2,5 uur wakker en geeft nu ook niks van moeheid aan. Voelt zo gek..

2 jaar geleden

Dit allemaal is een leidrasd voor mij, betekent absoluut niet dat ik niet naar mijn kind kijk. Hij heeft ook smiddags niet altijd dutjes, maar wel rusten op bed maar gaat wel meestal tussen 7-8 de nacht in en om 11 de laatste fles.

2 jaar geleden

Reactie op Liekevanbeek

Dit allemaal is een leidrasd voor mij, betekent absoluut niet dat ik niet n ...
Ja ik vond het super handig, heb 2/3 dagen beetje die lijnen aangehouden, afhankelijk van hoe laat hij wakker werd, maar nu ging het laatste dutje al 100x beter dan voorheen!

2 jaar geleden

Ik volg ook de wakkertijd. Mn zoontje kan ongeveer tussen de 90 min en 120 min wakker blijven. Hij wordt tussen 8 en 9 s ochtends wakker en gaat zo rond half 9 s avonds naar bed. Wij hebben ongeveer het volgende schema: 08:45 wakker 10:30 slaapje (ongeveer 1,5 uur) 14:00 slaapje (ongeveer 2 uur) 17:30/18:00 slaapje (vaak maar 45 min) Tussen 20:00 en 21:00 naar bed. Werkt voor nu prima. Krijgt rond 23:00/00:00 z’n laatste flesje.

2 jaar geleden

Reactie op s25

Ik volg ook de wakkertijd. Mn zoontje kan ongeveer tussen de 90 min en 120 ...
Oh en wij maken hem niet wakker.