13 Reacties

2 jaar geleden

Wij gooien het eigenlijk altijd weg 😅... Volgens mij zei de kraamzorg toen ook tegen ons dat een flesje max een uur nadat die gemaakt is nog gegegeven mag worden. Eigenlijk daarom nooit bewaard...

2 jaar geleden

Idd zoals hieronder geschreven staat. Een warm gemaakte fles moet je binnen het uur geven en erna weggooien. Maak je de fles koud en je zet het dan in de koeling mag je het idd binnen 8 uur geven.

2 jaar geleden

Hoi! Wij gebruiken Pepti van Nutrilon. Op onze verpakking staat er dat de fles binnen 2 uur op moet en anders weggegooid moet worden. 😊

2 jaar geleden

Oké, dan gooi ik hem weg! Thanks!

2 jaar geleden

Nee hoor. Je mag het zeker wel nog een keer opwarmen zolang het niet in aanraking is geweest met het speeksel van je baby. KV mag je hooguit een 2e keer verwarmen mits bovenstaande regel gewaarborgd kan worden.

2 jaar geleden

Reactie op Jamie0407

Nee hoor. Je mag het zeker wel nog een keer opwarmen zolang het niet in aan ...
Heb je daar misschien een bron van? Vind zoveel verschillende informatie.. restjes wist ik in ieder geval dat niet mocht, maar dit was inderdaad een nieuwe fles

2 jaar geleden

Reactie op Ryannes

Heb je daar misschien een bron van? Vind zoveel verschillende informatie.. ...
Mijn moeder die als kraamverzorgster is opgeleid 😅

2 jaar geleden

Reactie op Ryannes

Heb je daar misschien een bron van? Vind zoveel verschillende informatie.. ...
Ik zal het artikel eens opzoeken wat ik een keer gelezen heb

2 jaar geleden

Excuus. Had het even aan m’n mams nagevraagd. 1x koud bereiden en dan mag je het in de koelkast inderdaad bewaren en 1x opwarmen.

2 jaar geleden

Reactie op Jamie0407

Excuus. Had het even aan m’n mams nagevraagd. 1x koud bereiden en dan mag j ...
Oké, Thanks :)

2 jaar geleden

Reactie op Jamie0407

Excuus. Had het even aan m’n mams nagevraagd. 1x koud bereiden en dan mag j ...
Dus niet warm bereiden, vervolgens in de koelkast, en dan nog max 1keer opwarmen? Op de verpakking staat ook dat je t warm moet bereiden namelijk,,koud mixt ook totaal niet lekker. Ben een beetje confused nu

2 jaar geleden

Reactie op Malouuu

Dus niet warm bereiden, vervolgens in de koelkast, en dan nog max 1keer opw ...
De verpakking gaat ervanuit dat je de voeding direct geeft. Als je het vantevoren klaarmaakt moet je het echt koud bereiden en mag het max 8 uur in de koelkast staan. Daarna kan je het opwarmen in de magnetron. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/borstvoeding-en-flesvoeding/flesvoeding-geven/hoe-maak-ik-de-fles-klaar-.aspx Beetje onderaan staat de uitleg voor flesjes vantevoren klaarmaken

2 jaar geleden

Ik heb tijdens mijn kraamperiode moeten bijvoeden. Ik mocht toen flesjes maken met koud water. Dit kon ik dan 8 uur bewaren in de koelkast en dan als ik het nodig had opwarmen.