5 Reacties

één dag geleden

Elk kind heeft z'n eigen tempo en elke mama haar frustraties hierover ❤️‍🩹 zelf heb ik wel een stappertje, maar ze zegt met heel veel moeite mama en verder niks. Ze maakt geen duidelijke geluiden, geeft geen indicatie van binnenkort te gaan praten (ook al snapt ze heel veel dingen wel). Het is gewoon moeilijk en het voelt soms heel oneerlijk en je kan niet meer doen dan goed beseffen dat je alles doet wat je moet doen en dat je een goeie mama bent net omdat je erkent dat jouw kindje z'n eigen traject heeft en je het daarin ondersteunt.

één dag geleden

Reactie op Marjolein0708

Elk kind heeft z'n eigen tempo en elke mama haar frustraties hierover ❤️‍🩹 ...
Bij ons net zo. Het komt allemaal goed. Er is geen goed of fout zolang je doet wat goed voelt en voor je kind zorgt vindt ik. Komt helemaal goed. Ze ontwikkelen in hun eigen tempo

één dag geleden

Ik herken precies je gevoel! Mijn zoontje is ook 15 maanden. Hij heeft bijna heel zijn gebit al, brabbeld er op los met enkele bekende woordjes. Maar het gaan zitten en lopen zit er nog niet in.. als je hem neerzet zit hij trouwens wel heel goed. Hij vind het tijgeren wel prima.. en dat maaktt me ook ontzettend onzeker. Maar hij wil het echt op zijn manier doen. Probeer het af te wachten en te stimuleren. Ik snap je helemaal!

21 uur geleden

Komt echt wel goed allemaal! Vooral niet te veel lezen over wat anderen allemaal wel en niet al doen. Ik heb mijn baby bijvoorbeeld tot 2 weken geleden(nu 15 maanden) in slaap gewiegd bij elk slaapje en wilde elke nacht nog minimaal 1 fles. Om mij heen ook veel mensen die zeiden, dat is niet normaal hoor dat je dat doet, dat hij niet zelf in slaap kan vallen, zou hij toch al moeten kunnen. En een fles in de nacht, daar moet je mee stoppen, is gewenning enz. En ineens wil hij liever zelf in slaap vallen in bed en is de nachtfles er spontaan af. Ik bedoel maar, dat kwam ook wanneer hij er klaar voor was. Een beetje vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt! Op de tijd dat het zo moet zijn.

3 uur geleden

Je doet t goed lieve mama!