7 Reacties

12 dagen geleden

Ik heb hetzelfde met mijn dochtertje. Het enigste wat helpt is een half kommetje groentehapje en de andere helft fruithapje. Samen op de lepel. Dan eet ze het wel met een beetje protesteren

12 dagen geleden

Hier heeft mijn zoontje ook echt bijna alle groenten geweigerd maar we bleven het hem aanbieden en sinds een paar dagen lijkt er een soort knop om te zijn gegaan. Daar waar hij broccoli echt niet kon hebben heeft hij het nu na 4/5 keer proeven eindelijk eens echt gegeten. Pompoen daarintegen ging wel meteen goed 😅 Doperwten moest hij ook echt flink aan wennen. Nu er meer structuur zit in z’n groentes lijkt het beter te gaan dan de gladde purees. Blijven aanbieden gaf de diëtiste als advies. Als hij het niet lust gwn later weer een keer proberen dus dat hebben we gedaan. Zat dan een week of 2 soms tussen en ineens leek het dan beter te gaan.

12 dagen geleden

Ons zoontje eet met alle liefde zijn fruithapjes, broodje en soms zelfs van ons bord. Hij is nu 7 maanden en ben helemaal opnieuw begonnen met elke smaak opnieuw aanbieden voor een week lang. Hier gaat pompoen en wortel nu goed, eet hij zo 150 gr zeker wel van weg. Ben deze week met doperwten bezig. Het is dag 2 en hij vindt het nog niks, een paar hapjes en een vies gezicht dat hij derbij trekt, tot hij denkt nee dit ga ik niet verder eten. ik ga de doperwten nu blijven aanbieden tot hij eraan went denk ik? 🫠

11 dagen geleden

Wij hebben hierin geëxperimenteerd om te zien wat wel en niet werkt voor onze zoon. Gepureerd eten moet hij niks van hebben; geprakt werkt hier het beste. De ene keer gaan de groentehapjes beter dan de andere keer en dat is ook niet erg. We zetten ook wel eens zijn bord voor hem neer en dan laten we het hem zelf pakken. Alles zit er dan onder, maar hij heeft er wel plezier in. Een paar dagen dezelfde groente aanbieden werkt hier vaak ook wel. Na een paar dagen is hij al meer aan de smaak gewend. En maak je er vooral nog niet te druk om! Tot 1 jaar is borst- of flesvoeding het belangrijkste. Lekker blijven experimenteren en proberen. Alles wat ze binnen krijgen is mooi meegenomen

11 dagen geleden

Mengen met fruit (of zoetere groente) en de verhouding steeds iets opschuiven. Of de groente in stukjes aanbieden zodat hij het zelf kan pakken.

11 dagen geleden

Wat misschien helpend is, is het geven van ‘zoetere’ groenten zoals wortel of pompoen. Wat ik ook deed, is dit mengen met fruit dat ze heel lekker vond. Hier heeft dat wel geholpen! Nu meng ik vaak groenten met groenten, zoals wortel met boontjes. Soms 80%wortel en 20% boontjes bijvoorbeeld.

11 dagen geleden

Groentjes en zoete aardappel, werkt hier enorm goed! Bij m'n eerste ook zo gedaan en dan na een paar maanden gewone aardappel.