7 Reacties

3 jaar geleden

Als het griep is dan kan het alleen een mogelijk negatief effect hebben op de baby als je (hoge) koorts hebt. Hoe het met bedorven voedsel zit weet ik niet. Nog een keer je verloskundige bellen als je zo ongerust bent?

3 jaar geleden

Goed doorbakken/verhitte kip kan geen listeriabacterie meer bevatten. Bedorven kip kan wel voedselvergiftiging veroorzaken, maar dat is alleen vervelend voor jou, niet gevaarlijk voor de baby. Wat zijn je klachten precies? Buikgriep heerst wel enorm op het moment, ik heb het net zelf achter de rug en ook goed beroerd geweest (overgeven, diarree, lusteloos). Kan wel 4-6 dagen duren voordat het over is. Belangrijk is om vocht binnen te krijgen, dus heel kleine beetjes water drinken. Eventueel kun je ORS nemen, dan hou je wat meer vocht vast. Als je koorts hebt, kun je paracetamol nemen. Maar natuurlijk zijn wij hier op een forum geen artsen (tenminste, ik niet 馃槈), dus als je het niet vertrouwt, zeker blijven bellen! Hoge koorts en uitdroging kunnen mogelijk gevaarlijk zijn, dus als je daar last van hebt, of het idee hebt dat je uitgedroogd raakt, zeker aan de bel trekken. Veel beterschap!

3 jaar geleden

Reactie op Jellyfish

Goed doorbakken/verhitte kip kan geen listeriabacterie meer bevatten. Bedor ...
Heel erg bedankt! Hier heb ik zeker wat aan. Ik heb sinds gisteren geen koorts meer. Maar hele dag door overgeven en diarree en buikkrampen

3 jaar geleden

Ik ben gister ook opgenomen ivm buikpijn, steken in de buik en diarree. Van allerlei onderzoeken gehad omdat ze dachten dat het me blinde darm was. Dit gelukkig niet zo maar wel een heftig virus.. maak je zeker niet te druk. Neem je tijd om uit te zieken. Mijn verloskundige raadde aan om als je t lust aquarius te drinken en probeer ook te eten ook al komt t er uit maar dan blijf je in verhouding altijd genoeg binnen krijgen en hoef je je geen zorgen te maken over uitdroging. 馃檹馃徏

3 jaar geleden

Reactie op Ashley_

Ik ben gister ook opgenomen ivm buikpijn, steken in de buik en diarree. Van ...
Heel veel beterschap, wat naar zeg! Ik had gewild dat ik ook even langs kon, ik voel mij niet gehoord en begrepen.. ik heb nog nooit zoveel pijn gehad. Ik kan helaas geen een hap binnen krijgen, ik leef momenteel alleen op water..

3 jaar geleden

Reactie op Canoo17

Heel veel beterschap, wat naar zeg! Ik had gewild dat ik ook even langs kon ...
Ik heb toevallig ook een paar dagen geleden kip gegeten die niet goed bleek te zijn. Kreeg hartstikke diarree en veel maagkrampen. Ik ben nu op vakantie en baalde er zo ontzettend van! Ik was ook gelijk in paniek vanwege de baby, maar kreeg gelukkig wel een geruststellend antwoord van de verloskundige. Hierna heb ik het los kunnen laten. Hoop dat jij dat nu ook kan!

3 jaar geleden

Reactie op Floor445

Ik heb toevallig ook een paar dagen geleden kip gegeten die niet goed bleek ...
Oh wat vervelend voor jou, balen dat je dan ook op vakantie ben! Maar gelukkig heb je een hele fijne en lieve verloskundige die je geruststelt. Ik heb dus wel 1 dag hoge koorts gehad, nu ik dit lees word ik eigenlijk wel weer bang. 馃様 Naja ik probeer het ook maar los te laten, ik zit nu op dag 4 en voel me iets beter.. maar wel last van diaree nog steeds