22 Reacties

2 jaar geleden

Hoi hoi! We hebben al genoeg was denk ik haha! Ik doe het shirtje elke dag schoon (vanwege elke dag wel wat terug geven). Broekje doe ik 2 dagen mee en romper ook 2 dagen als ze schoon blijven. Inprincipe heeft hij hier een romper lange mouwen, shirt lange mouwen of trui, broek en sokken aan. Als we naar buiten gaan krijgt hij zijn jas aan 😊 In de wagen heb ik vaak ook nog een lekkere deken. In de autostoel zonder jas maar in een voetenzak en een vestje aan. Verder vooral kijken wat je kindje lekker vind! Als zijn nekje lekker warm voelt, is het helemaal prima

2 jaar geleden

Klinkt helemaal goed hoor zo doen wij het ook

2 jaar geleden

Maar kijk vooral wat voor jullie lekker is he! De mijne is gewoon een kloukleum haha. Ik denk dat je het helemaal goed doet hoor!

2 jaar geleden

Niet druk om maken joh. Relaxte moeders = 9/10x relaxt kind. Gaat top zo 🩷. Doe lekker wat goed voelt 😁

2 jaar geleden

Heehoi! Ik wil graag beginnen met: doe waar jij jezelf prettig bij voelt🩷! Niks is fout en alles mag😊 Wij doen het zoals we onszelf ook verzorgen. Om de dag douchen, bij een spuit luier of een dagje veel melk teruggeven doen we een extra badje. Niet bij elk badje doen we een schuimbadje, ook wel eens een olie badje of gewoon om krampjes te voorkomen. Het is een routine die we erin hebben gebracht als voorbereiding op de 4 maand slaapregressie😵‍💫. Maargoed terugkomend op je vraag; wij doen om de dag een badje, doen hem elke ochtend z'n kleren aan voor de dag en in de avond een pyjama + slaapzak. Elke dag wisselen wij van kleertjes en pyjama. De slaapzak doen we max 5 dagen en dan in de was. Daarnaast hebben wij een kleine man die goed z'n warmte vasthoudt en het al snel te warm heeft. Wij doen vaak romper met korte mouwen, shirtje met lange mouwen, broekje en sokken, of romper met korte mouwen en een boxpakje + sokken. Als we naar buiten gaan hebben wij de voetenzak van de maxicosi in de reiswieg liggen daar gaat hij lekker in liggen met een jasje aan, deze wel open (ligt aan de wind of die open of dicht gaat) en dan lekker die voetenzak dicht ritsen. Zo ligt meneer heerlijk warm🥰

2 jaar geleden

Wat je vraagt is van zo veel afhankelijk… ☺️ spuugt je kindje veel of niet, hoe hoog staat thuis de verwarming, … inderdaad hele pakjes moeten vervangen worden als het vies is, maar hier worden broekjes nagenoeg niet vies en sokjes echt alleen als hij met z’n voet in z’n vieze luier stampt 😅 In principe elke dag nieuwe trui/shirt en als hij een boxpakje aan heeft nieuw boxpakje. Pyjama gaat langer mee. Wat hij draagt is romper korte mouwen, shirtje of trui en broek en sokken. Altijd romper korte mouwen, ongeacht wat hij verder draagt. Sokken doen wij wel onder de broek… tijdens het slaapje gaat de broek uit, maar blijft het truitje aan 😊

2 jaar geleden

Ligt er aan wat voor kindje je hebt. Onze spuugt heel veel , dus soms wel 3 keer per dag nieuw shirtje. Onze andere kindjes hadden dat niet en deden meestal 2 dagen met kleertjes, tenzij vies

2 jaar geleden

Savonds krijgt hij zn pyjama aan en slaapzak. Na het slapen, klaar maken voor de dag, dus pyjama uit en schone kleren aan. Als hij spuugt of doorlekt, dan is er eerder een kleding wissel. Het wisselt heel erg wat voor kleren hij aan heeft. Soms lange mouw romper, soms kort. In deze koude maanden wel altijd lange mouwen shirt/trui.

2 jaar geleden

Ik doe bij mijn zoontje korte mouwen romper,lange broek en sweater/longsleeve. Ik doe elke dag alles schoon aan. En slaapzak doe ik na een week wassen,mits erop gespuugd is uiteraard.

2 jaar geleden

Romper lange mouw / shirt lange mouw / broekje / sokjes overdag. Onze zoon spuugt nagenoeg nooit en mits het niet vies is dan draagt hij 2 dagen deze kleding Romper lange mouw / broekje / slaapzak in de nacht. Mits niet vies dan de slaapzak ongeveer 5 dagen. Overdagkleding + dik vestje met capuchon / mutsje en deken als we naar buiten gaan.

2 jaar geleden

Dochter lief draagt romper korte mouwen, shirtje of jurkje met lange mouwen en broekje of boxpakje. Ook hier geldt als t niet vies is kan het nog een dagje. Maar shirtje haalt dat vaak niet door spugen haha. Naar buiten een jasje erbij aan en in de voetenzak. Is het echt koud doe ik er nog een dekentje bij. Slaapzak was ik 1x per week mits schoon blijft. Afgelopen week heb ik die 4 keer moeten wassen omdat ze doorgelekt was. 😅

2 jaar geleden

Onze zoon draagt romper lange mouw, shirt lange mouw, broek en sokken. Hij gaat twee keer per week onder de douche en dan krijgt hij alles schoon aan. Als hij getuft heeft of veel kwijl dan krijgt hij eerder een schoon shirt. Pyjama verschonen we 1 a 2 keer per week en slaapzak 1 keer per week als we zijn bed verschonen. Maar onze zoon spuugt eigenlijk niet en heeft ook bijna nooit doorlekluiers

2 jaar geleden

Mijn dochter draagt: romper lange of korte mouw / shirt, broek of boxpakje of jurkje met legging / en sokken. Soms overdag een dekentje over haar heen (omdat ik ook met een dekentje zit ;)) In de wagen een jasje, muts en trappelzak. Soms een dekentje erbij. Ik deed de eerste paar weken inderdaad 2-3 dagen met een kleding setje. Nu doe ik vaak elke dag wat nieuws aan omdat ze zo veel leuke kleding heeft en ik vind het gewoon leuk om wat nieuws aan te doen. Maar broekjes bewaar ik vaak op de commode om nog een keer aan te doen. Boxpakje/jurkje, als er niet gekwijld/gespuugd is, kan ze ook nog een keer aan. Ter bemoediging: volgens mij doe je het hartstikke goed. Als hij tevreden is en het niet te koud of te warm heeft (in het nekje voelen), dan gaat het gewoon goed! You can do it, mama!

2 jaar geleden

Geef men kindje elke avond een boxpakje aan als pyjama en s'ochtends een schoon setje kleding. shirtjes gaan vrijwel elke dag in de was. Broekjes kijk/ruik ik of ze nog fris eruitzien /ruiken. 😅

2 jaar geleden

Onze dochter krijgt eigenlijk elke dag schone kleren aan, maar de romper verwisselen we alleen als ze in bad gaat (2x per week) of als deze vies is natuurlijk. ‘s Avonds kleden we haar om in de pyjama. Met de pyjama doen we wel een dag of 3/4. Onze dochter (3 maanden) draagt overdag een romper met korte mouwen, shirt, broekje en sokjes. Omdat ze momenteel veel kwijlt draagt ze meestal een kwijlslabbetje erbij.

2 jaar geleden

Wij kleden onze zoon 3-4 keer per dag omdat hij heel veel overgeeft. Tot aan zijn romper toe is alles dan zeiknat. Elke avond krijgt hij ook pyjama’s aan. En overdag een romper met korte mouwen, shirt en broek of boxpakje.

2 jaar geleden

Ik doe haar bijna elke dag wat schoons aan, maar dat is meer omdat ze zoveel leuke kleertjes heeft, en ik het dus een beetje stom vind om 2 of 3 dagen naar hetzelfde setje te kijken😅 Tenzij de kleren natuurlijk vies zijn, dan vaker op 1 dag. Romper vaak wel meerdere dagen, die wissel ik als het vies is of als ze in badje gaat. Verder overdag romper lange of korte mouwen + shirt lange mouwen of trui + broek + sokken. Of lange mouwen romper + jurkje + maillot + sokken (en als ze dan koud aanvoelt nog een vestje, maar dat is eigenlijk nooit).

2 jaar geleden

Wij wassen hem elke avond en doen hem om de 3 dagen in bad en dan trekken we ook altijd schonen kleren aan, hier slaapt hij vervolgens in en de volgende dag draagt hij nog datzelfde! Ik heb setjes van rompers met broekjes, of een los broekje met een korte mouwen romper en een shirtje of truitje! In de nacht krijgt hij over zijn kleertjes een slaappakje aan en een slaapzak! Een dikke trui doen we hem dan niet aan. Altijd over een lange mouwen romper of truitje. 🫶🏻🫶🏻

2 jaar geleden

Elke avond een schone pyjama en slaapzak aan, en elke ochtend wassen/opfrissen en schone romper en kleertjes aan.. om de avond gaat hij in bad of mee onder de douche.. tenzij de poep overal zit dan natuurlijk een keertje extra omkleden en badderen.. Als hij soms melk spuugt en het zit op z’n trui kleed ik hem niet altijd meteen om, een vlekje is niet erg maar hij kwijlt ook best wel erg.. dus zodra z’n trui te nat wordt kleed ik hem dus vaker om.. vindt het niet fris en ook niet fijn voor hem een natte trui 😅

2 jaar geleden

Je doet het goed hoor. Ik denk elke ochtend een nieuwe lange mouwen romper met kleertjes erover. Omdat hij vaak is doorgelekt smorgens in de luier.. Dus nieuwe romper, nieuwe lange mouw, broek en sokken. Aan pyjamas doe ik niet momenteel. Hij krijgt gewoon een winter slaapzak van prenatal over zijn outfit heen..hij heeft een hekel aan omkleden! (Huilen😭)