40 Reacties
23 dagen geleden
Reactie op jph1993
Hier ook, maar in combi met dat we de overgang naar 1 slaapje hebben gemaak ...
Hier hetzelfde. Sinds een tijdje over op 1 slaapje maar het vroeg wakker worden ging eindelijk beter.
Ook zo lastig als ze zo vroeg wakker zijn. Aangezien ze een 2e slaapje weigeren
23 dagen geleden
Reactie op Mamasofie
Hier hetzelfde. Sinds een tijdje over op 1 slaapje maar het vroeg wakker wo ...
Ja precies. Zoveel twijfels of ik er dan wel goed aan doe om over te gaan naar 1 slaapje.. maar voelt ook alsof ik weinig keuze heb omdat hij het tweede slaapje idd weigert. Ergens wel fijn om herkenning te horen..
23 dagen geleden
Reactie op jph1993
Ja precies. Zoveel twijfels of ik er dan wel goed aan doe om over te gaan n ...
Echt heel moeilijk. Eigenlijk 2 slaapjes nodig en er maar 1 doen. Hier ook weinig keuze. Vandaag maar op tijd het dutje laten beginnen (11 uur) en hopen dat ze dan 2 uur slaapt. Maar meestal is het korter. Hoelaat laat je het dutje beginnen?
23 dagen geleden
Reactie op Mamasofie
Echt heel moeilijk. Eigenlijk 2 slaapjes nodig en er maar 1 doen. Hier ook ...
Tussen 10.30 en 11.30. Uitgangspunt is 11.30, maar dat red hij niet altijd omdat hij dus zo vroeg wakker is. Vandaag om 5.30. Maar hij is bij oma en daar slaapt hij altijd beter, dus ze gaat kijken of het haar lukt om hem toch 2 slaapjes te laten doen. Slaapjes duren overigens vrijwel altijd max 1,5 uur. Bij 1 slaapje eerst 1u, daarna 1u15 en gisteren 1u30. Sliep jouw kindje voorheen ook vaker langer dan 1u30?
23 dagen geleden
Reactie op jph1993
Tussen 10.30 en 11.30. Uitgangspunt is 11.30, maar dat red hij niet altijd ...
Met 1 slaapje bedoel je? Het begon met 45 minuten, maar het word wel steeds langer. Toch is het elke keer weer een verrassing. De ene keer een uur en dan weer 2 uur. Hopelijk gaat het lukken vandaag bij oma
21 dagen geleden
Hier nu een maand dat ze vroeg wakker wordt. Kan om 02.00 zijn en dan twee uur lang klaarwakker of de dag om half 5 beginnen. Ze huilt dan hard en bij ons in bed of ons naast haar bed helpt niks. Heel lastig.
Overdag maar max 20-30 minuten slapen, soms zelfs maar 1 keer, lukt dr niet om door te pakken. Ook niet met onze hulp. Dit hadden we ook in de eerste 9 maanden zo. Zijn er andere die nu dit herkennen, weer terug in de hazenslaapjes? Enorm oververmoeid hier ons meisje (en wij) maar ondanks al onze inzet is dit helaas zo. Ook op opvang. Hoop dat het snel verbetert.
20 dagen geleden
Mijn zoontje is 15 maanden eerst tanden kiezen is er een sprong met 15 maanden hij wordt ineens huilend wakker
16 dagen geleden
Reactie op Liesje17
Is nu over hier! Zo'n 3wk geduurd denk ik.... Inclusief tandjes.. Oeffff
Ja ik kan ook zeggen dat ik m’n kind weer herken en terug heb. Wat pittig was deze sprong zeg!
9 dagen geleden
Reactie op MRmama
Ik denk dat wij er nu pas in komen, ze is 15 maandjes en als ze haar zin ni ...
Hier ook nu met 15,5 maanden 😩 gecorrigeerd is hij dan wel 6 weken jonger, maar voor de rest loopt hij wel met alles op schema.. maar poeh, ik hoop ook dat dit een sprong is en tijdelijk is. Vroeg wakker, veel huilen en jammeren, kan zich minder goed zelf vermaken, verlatingsangst komt nu om de hoek kijken.. het is echt krijsen bij de opvang bij het wegbrengen. Eten deed hij altijd zo goed en nu is het meer spelen en gooien met het eten. Hij is veel gefrustreerd en boos. Laatste keer bij de opvang gaven ze ook aan dat ze het wel moeilijk vinden met hem nu. Maarja doe je niks aan, is ern fase waar we eenmaal doorheen moeten. Maar hoop wel dat die fase zsm voorbij is 😅