18 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben een gezamenlijke rekening met spaarrekening en beiden een eigen rekening. Salarissen worden op onze eigen rekening gestort, toeslag op de gezamenlijke. We storten beide geld op de gezamenlijke voor het hele huishouden en houden alle twee hetzelfde over voor ons zelf om vrij te besteden. Van de gezamenlijke gaan alle kosten af: hypotheek, energie, verzekeringen, boodschappen etc etc. En we sparen elke maand voor vakanties, onderhoud huis, de jongens etc.
2 jaar geleden
Wij krijgen ons salaris op onze eigen rekeningen en maken naar rato over naar de gezamenlijke rekening. Daar ontvangen en betalen we alle gezamenlijke dingen op. Hebben ook een gezamenlijke spaarrekening en persoonlijke spaarrekeningen. Dat houdt alles heel overzichtelijk.
Dat je man geen toegang heeft tot de gezamenlijke rekening is wel onhandig. Is het wel een echte losse rekening? Dan zou dat toch moeten kunnen? Je hebt daar toch ook een aparte betaalpas van? Anders zou ik voor de lange termijn wel een van jullie laten overstappen naar de bank van de ander. Heel onhandig anders als je niet beide toegang hebt en dingen kunt regelen.
2 jaar geleden
Reactie op LeB11
Wij hebben een gezamenlijke rekening met spaarrekening en beiden een eigen ...
Hier hetzelfde!
2 jaar geleden
Wij hebben beide, na 9jaar, nog steeds onze eigen rekening.
Toeslagen komen bij mij en ik betaal ook de kdv, tv en internet aansluiting, de auto, verzekeringen van het huis. Mijn man betaald de hypotheek, energie rekening, water rekening en eigen kosten zoals telefoon en uitvaartverzekering. Andere kosten zoals boodschappen en benzine delen we. Uiteindelijk zijn we samen 1 gezin en kijken we niet of de een meer of minder betaald.
Kinderen hebben beide een eigen spaarrekening. Gaat elke maand geld naar toe en soms een extraatje. Hier blijven wij vanaf en krijgen ze als ze 18 zijn
2 jaar geleden
Wij hebben beide een prive rekening (lopende en spaar) waarop salaris binnenkomt. We hebben een gezamenlijke rekening (lopende en spaar + spaar voor onze zoon) op de gezamenlijke rekening storten wij elke maand een bedrag waarmee we alle vaste lasten + boodschappen + tanken + uitjes etc mee betalen. We laten de kinderopvang van onze gezamenlijke rekening afschrijven en ook de toeslag komt hierop binnen.
2 jaar geleden
Reactie op Jamie0407
Wij hebben een gezamenlijke rekening waar alles van betaald wordt. 1 gezame ...
Dit! En het ‘zakgeld’ is vooral om elkaar te kunnen verrassen met een cadeautje of weekendje weg, zonder dat de ander dat direct op de gezamenlijke rekening ziet
2 jaar geleden
Reactie op ta92
Wij hebben alles op 1 rekening. Alle salarissen en toeslagen en vaste laste ...
Moet wel zeggen dat het bij ons goed gaat en nog nooit is geweest jij hebt meer uitgegeven of iets dergelijks hoor in mijn omgeving wel anders. Wij hadden eerst ook een gezamenlijke voor alle lasten en toeslagen maar zijn dus uiteindelijk overgestapt op compleet gezamenlijk.
2 jaar geleden
Een gezamenlijke rekening, beide een privé rekening met spaar en onze dochter heeft een Zilvervloot rekening.
Eind van de maand doen splitten wij de woon-, boodschappe kosten en spaargeld. Vanuit onze privé rekening waar ons salaris op wordt gestort gaat een deel naar de gezamenlijke rekening en Gezamenlijke spaar rekening. Kdv toeslag komt op mijn privé rekening en stort ik door. Teruggaaf van de inkomstenbelasting is weer op de gezamenlijke rekening.
Als laatste sparen wij voor onze dochter en is een rekening waar zij tot der 18e niet bij kan. Dit spaargeld doen wij uit eigen portemonnee net als de brandstof kosten en als wij leuke dingen willen doen