13 Reacties

25 dagen geleden

Bij ons komen de kids daar op sommige dagen ook op....vooral opvang dagen omdat ze daar dan ook al warm eten krijgen en dan vaak bij thuis komst gewoon een boterham met pindakaas willen i.p.v. mee warm eten. We proberen het wel te stimuleren om warm te eten. Betreft hoeveelheid in het algemeen laten wij onze kids altijd zelf bepalen hoeveel ze nodig hebben. In groeispeurts willen ze vaak meer. Allebei zijn netjes onderaan de midden curf dus maak je geen zorgen ;)

24 dagen geleden

Onze dochter eet ook 4 boterhammen per dag. 2 in de ochtend of soms 1.5 en in de middag altijd 2. Als ze minder trek heeft dan laat ze het liggen wat dan ook prima is. Ze hebben het ook nog nodig denk ik met de energie die ze verbruiken. Ik dacht ook het is teveel maar consultatiebureau gaf aan dat het prima is en ze is ook goed op gewicht.

24 dagen geleden

Hier 2 boterhammen, soms geen. In de ochtend krijgt hij als ontbijt altijd melk met havermout en als lunch 2 boterhammen of havermoutpannenkoekjes

24 dagen geleden

Hier wisselend maar dat ligt aan het ontbijt, ontbijt is vaak 2 boterhammen of 1 en een mini krentenbol of pap, en tussen de middag 2 a 3 boterhammen. Dus wisselend van 3 tot 5 per dag😊

23 dagen geleden

Wat een grote eters, heerlijk! Mijn dochter eet 3 boterhammen elke dag. Ochtend 2 en middag 1 . Maar ze krijgt ook nog 1 fles voor het slapen gaan 210 ml nutrilon , en eet 2 stuks fruit per dag en avondeten gaat ook goed. Ze is tevreden en goed op gewicht:)

23 dagen geleden

Ik ben zo benieuwd hoe er zoveel boterhammen in gaan, mijn zoontje zit net lang genoeg stil voor een halve boterham (in stukjes gesneden) en de andere helft geef ik dan maar achter hem aan kruipend door het huis. Ik heb geprobeerd een dubbelgeklapte boterham te smeren en geven maar dat wordt zo'n enorme kliederboel... Of hij eet het beleg er alleen af... Spelen is gewoon veel leuker dan eten. Zit die van jou wel gewoon stil?

23 dagen geleden

Wat doen jullie als beleg op brood? 😅

22 dagen geleden

Meestal 2 soms eet ze ook een wit bolletje dat is wel wat meer. Ze eet ook veel fruit en krijgt nog een flesje in de avond

22 dagen geleden

Wisselend. Meestal ‘s ochtends 1 + een banaan. En ‘s middags 1 + een ander stuk fruit. Maar er zijn ook dagen dat ze opeens extra honger heeft en ze er 1 of 2 extra wil.

22 dagen geleden

Reactie op Paans

Ik ben zo benieuwd hoe er zoveel boterhammen in gaan, mijn zoontje zit net ...
Hahaha mijn zoontje is ook absoluut geen stilzitter! Maar hij is gewoon enorm gek op eten, en vooral zijn ontbijt. Heel soms heeft er geen rust voor en smijt (letterlijk) hij de stukjes op de grond. Als ik hem dan uit de stoel til en de boel wil gaan opruimen, begint hij de weggesmeten stukjes alsnog op te eten terwijl hij door de kamer waggelt. 😂 Komt vast wel!! Als hij echt veel trek heeft blijft hij wel zitten denk ik.

22 dagen geleden

Reactie op bettyama

Wat doen jullie als beleg op brood? 😅
Pindakaas, smeerkaas kids (of soms normaal), vega paté, jam zonder suiker (of minder suiker) en appelstroop met minder suiker (te koop bij de appie). Wat ik ook vaak doe als ik tijd heb is een ei bakken in de pan, en als de bovenkant nog nat is daar een boterham in drukken en even meebakken tot het ei gaar is. Dan zit het ei vastgeplakt aan de boterham en kan hij dat er niet vanaf pulken. Of ik maak wentelteefjes met geprakte/geblende banaan, ei en melk! Allemaal een groot succes hier ☺️

21 dagen geleden

Reactie op Jette1234

Pindakaas, smeerkaas kids (of soms normaal), vega paté, jam zonder suiker ( ...
Oh dat is ook een goed idee met dat ei. Dat ga ik ook eens proberen. Gewoon een omelet moet hij niks meer van weten. Gekookt ei is ook niet bepaald zijn favoriet. Roerei gaat er dan wel weer goed in 😊

21 dagen geleden

Mijn zoontje van 15 maanden eet soms 3 of 4 boterhammen als ontbijt en dan in de middag weer 2. Soms eet ie ook maar 1 boterham als ontbijt. Het verschilt enorm. Het CB heeft er bij mij geen commentaar op gehad. Ik denk dan dat zo'n kleintje heel goed kan aangeven wanneer hij meer wilt of genoeg heeft gehad.