7 Reacties

2 jaar geleden

Zowiezo bellen, zal een geruststelling geven en ga eens langs de dokter om medicatie (ook al gaan ze niet veel kunnen/mogen geven) maar dan krijg je toch een paar dagen rust voorgeschreven om te herstellen.

2 jaar geleden

Even dagje rust pakken en warme douche of kruik kan ook wonderen doen. Harde buiken mogen overigens niet pijnlijk zijn he

2 jaar geleden

Bellen en idd even een dagje rustig aan doen. Je verlenging hangt echt niet van deze ene dag af, en gezondheid van jou en je kindje gaat voor alles !

2 jaar geleden

Dankjewel lieve dames voor jullie advies! VK gesproken en ik ga zo even langs om naar het hartje te luisteren. Ze heeft me verplicht tot een dag rust, ik mag niet gaan werken en dat helpt heel erg om even te horen. Net wel even traantjes bij mijn vriend, ik voel veel druk om alles goed te doen vooral op mijn werk, maar zijn woorden waren; als dit ook maar enigszins meeweegt dan kunnen ze de schijt krijgen. Ik hou van hem dat snap je. 😉

2 jaar geleden

Goed dat je toch voor jezelf en kindje kiest! En snap heel goed dat je van je vriend houdt 😉 Wat fijn dat hij zo’n duidelijke grens trekt! Jullie gezondheid is zoveel belangrijker dan je werk. Dus als dit meeweegt is dat hun verlies en dan start je na je verlof lekker met het zoeken naar een betere werkgever. Ik herken het wel heel goed hoor. Ik vind het ook lastig om die grens te trekken en te bepalen wanneer iets ernstig genoeg is om te bellen. Met die reden ook onnodig lang met een (wat bleek) blaasontsteking rondgelopen aan het begin van mijn zwangerschap. Dus sindsdien: bij twijfel bellen! En daardoor ook al 3 keer onnodig urine ingeleverd 😂 Beterschap!! ❤️

2 jaar geleden

Hier ook harde buiken vanaf 28 weken. Ik heb zwaar werk in de kinderopvang oa bukken en tillen. Toen we doorgestuurd werden naar het ziekenhuis ivm de groei hadden mijn vriend en ik ook zoiets van; nu is het tijd om me ziek te melden op het werk. Ook op advies van de arts moest ik rust pakken. Het is heel moeilijk want ik wilde me ook niet ziek melden, maar ik ben blij dat ik me ziek heb gemeld. Ben toen gestopt met 32 weken ipv 34 weken. Ik ben ook niet zo van het bellen naar de vk, maar voelt altijd fijn als ik heb gebeld.

2 jaar geleden

Ik had tot 29 weken gewerkt en met 30 weken ziek gemeld. 3 dagen later kreeg ik mijn uitdiensttreding. En mijn vriend zij ook van als ze jou eruit gooien voor dat je ziek bent door de zwangerschap zijn ze jou niet waard. Dus ik snap je vriend heel goed. Maar snap ook jouw loyaliteit naar je werk toe.