26 Reacties

15 dagen geleden

Hier krijgt mijn dochter van 15 maanden nog een fles gewone warme melk voordat ze haar middag dutje doet. En een poeder melk fles voordat ze op bed gaat savonds. Beide keren gaat ze zonder ook niet slapen omdat ze niet vol genoeg is. Savonds is soms nog een best grote fles, ondanks dat ze soms wel veel avond eten eet en soms dus ook niet. Hier nog moeite mee om het zonder fles te doen did

15 dagen geleden

Hier nog een fles van 150 cc opvolgmelk omdat ze niet zo veel eet over de dag heen. Zo vullen we haar toch nog een beetje meer aan het einde van de dag voor ons gevoelll

15 dagen geleden

Hoi! Onze zoon drinkt nog steeds 2 a 3 flessen per dag, veel meer dan onze dochter destijds, die zat alleen nog op de avond fles en met 15/16 maanden had zij niks meer. Dat was tijdens een vakantie dat ze helemaal stopte. We merken dat onze zoon vooral behoefte heeft aan de ochtend fles terwijl we eerst met een normaal ontbijt beginnen maar daarna ondanks de hoeveelheid die hij eet wilt hij toch nog even de fles. Het enige is dat hij het niet altijd opdrinkt, vooral de avondfles laat hij meestal wat over. Elke kindje heeft weer een andere behoefte.

15 dagen geleden

Onze dochter van 15 mnd krijgt nog 1 a 2 flessen per dag. 1 rond 14 a 15 uur voor haar slaapje en 1 voordat ze naar bed gaat. Voor de rest eet ze heel goed. Dus soms laten we de middag fles weg als ze goed heeft gegeten

15 dagen geleden

Hier toevallig sinds deze week hetzelfde verhaal. Dochtertje 15 maanden krijgt nog in de ochtend en avond halfvolle melk. Maar de avondfles laat ze nu elke x halverwege staan. Zit ook te denken om deze weg te laten maar hier t probleem dat ze overdag niet altijd goed drinkt.

15 dagen geleden

Kreeg zelf van het consultatiebureau te horen dat melk (zuivel dus) max 300-400ml per dag mocht zijn. Hier zaten wij overheen (ook nog ochtend- en avondfles..), maar doen nu alleen nog de avondfles (120ml). Tussen de middag bij brood eten ook wat melk (zo'n 100ml gok ik). Anders was het teveel zeiden ze hier. Wist niet dat dat kon 😅😂 Dus misschien nog een tip? Hier bijna 15mndn.

15 dagen geleden

Wij doen 2x per dag een 150 fles. Die wil ons zoontje echt nog wel hebben. Vanmorgen was hij druk aan het spelen toen mijn man hem zijn fles liet zien. In no time was hij van zijn auto af en liep hij achter mijn man aan "ja, ja, ja, die, ja" 😂😂

15 dagen geleden

Wij geven nog 1 fles koemelk zo'n 120/150 ml. Dit is vooral omdat ons zoontje erg weinig drinkt verder. Meestal bied ik deze aan voor het middagdutje. Gaat er elke dag nog met veel enthousiasme in😅 En ergens vind ik het ook nog wel knusse momentjes, zo samen op de bank.

15 dagen geleden

Hier krijgt ze 2x 180cc KV. Ook fijn als ze in de avond wat slechter haar avondeten eet.

15 dagen geleden

Reactie op mio_1028

Hier krijgt ze 2x 180cc KV. Ook fijn als ze in de avond wat slechter haar a ...
Idem hier met 15 maanden

15 dagen geleden

Hier 1x 180cc. Geprobeerd te mengen met normale melk, maar daar moet ze niks van hebben 😂

14 dagen geleden

Hier vind ze melk/kunst voeding niks meer aan dus is het water. Wel wil ze optimel dus dat dan maar tussen de middags bij het broodje als 'melk'. Alles is een fase denken we dan maar!

14 dagen geleden

Reactie op Liesje17

Kreeg zelf van het consultatiebureau te horen dat melk (zuivel dus) max 300 ...
Hier zo'n 3x per dag 120 a 150ml en 's nachts meestal ook nog 1 a 2x een klein flesje 🙈

14 dagen geleden

Mijn dochter drinkt echt veel melk.. Zo'n 3 Flesjes van 120 a 150ml normale melk en 's nachts vaak ook nog 1 a 2 keer een klein flesje..

14 dagen geleden

Hier ‘s avonds in bed een fles volle melk vmet beetje kokend water van 200ml. Als hij ‘s nachts wakker wordt dan krijgt hij 100ml poeder melk, maar over het algemeen slaapt hij door

14 dagen geleden

Hier een beker volle melk van 150ml tijdens de lunch (maak hem een beetje warm) en ‘s avonds voordat ze naar bed gaat krijgt ze een fles van 180ml met 90 kv en 90 volle melk. Als ze laat op de avond/‘s nachts nog een x komt krijgt ze ook gewoon een flesje van 150ml nog

13 dagen geleden

Reactie op PetraPetra

Hier 1x 180cc. Geprobeerd te mengen met normale melk, maar daar moet ze nik ...
Haha herkenbaar. Bij ons hielp het om elke 2 dagen af te bouwen met 30 cc kv. Dus dan dag 1: 150 cc kv 30 cc melk Dag 3. 120 cc kv, 60 cc melk Ze lust nog steeds geen melk uit een beker, maar nu wel uit een fles

13 dagen geleden

Wij geven nog 3 flessen van 180ml. Onze dochter wordt helemaal enthousiast als ze de baby brezza hoort.

12 dagen geleden

Reactie op Verassingbaby

Haha herkenbaar. Bij ons hielp het om elke 2 dagen af te bouwen met 30 cc k ...
Zo hebben we dat hier ook geprobeerd, en tot 20cc melk lukt dit, daarna niet meer 😂

11 dagen geleden

Hier krijgt hij In de ochtend een fles van 210 en savonds 240 nog steeds kunstvoeding voor peuters. Nog niet geprobeerd om gewone melk te geven omdat hij echt dol is op zijn flesjes 😊 dus laat het maar zo denk ik dan! Hij doet het goed dus super toch 🥰