26 Reacties
12 dagen geleden
Wij gaven tot een paar dagen geleden ook nog in de ochtend en voor het slapen gaan een flesje van 180+6 kv. Dit weekend was de kv op en bleken we ons te hebben vergist in de voorraad 😅 dus noodgedwongen een flesje gewone melk gegeven (wel opgewarmd) en onze dochter dronk het zonder morren op. Dus nu hebben we de kv officieel gedag gezegd en zijn we over op 2x flesje gewone volle melk van 150ml haha
9 dagen geleden
Rond het jaar hebben wij de laatste kv opgemaakt, zijn niet overgestapt naar opvolgmelk.
Maar zijn toen begonnen met volle melk als avondflesje. Welke hij op een gegeven moment niet meer opdronk. Dus eigenlijk “gewoon” mee gestopt.
Hij drinkt enkel met de boterham en tuitbekertje warme volle melk. Twee x op een dag.
Maar goed ieder kind is anders he.
8 dagen geleden
Verschilt, nu ik bezig ben met uit een bekertje leren drinken. Maar ik probeer mijn zoon in ieder geval een liter vocht per dag binnen te laten krijgen naast zijn maaltijden. Melkflessen krijgt hij niet meer, omdat hij goed eet. Ik maak zijn pap aan met 200 ml melk en krijgt als 2e tussendoortje (dus tussen lunch en avondeten) een schaaltje Griekse yoghurt. Daarmee zit hij aan zijn zuivelbehoefte en krijgt hij qua drinken verder dus alleen water.
Als ik in jouw situatie zat zou ik je kindje inderdaad ook een melkfles geven per gemiste maaltijd, maar in feite is het zo dat kindjes gewoon fases hebben dat ze even minder eten. Ik schiet dan ook altijd in de stress, maar zo snel verhongert je kindje natuurlijk niet, haha. Doen wat goed voelt! Volg je moederinstinct!
Ik geef warm water met een heel klein beetje raak zero omdat hij water weigert. Ik heb die flessen van Brown, ik doe 1 streepje siroop en dan vul ik de fles tot 8 met warm water. Deze geef ik hem voor het slapen gaan (en op alle andere momenten dat hij drinkt). Ook doe ik wel eens vruchtenthee met een beetje melk, omdat ik niet zo enthousiast ben over limonadesiroop. Ik ben de hoeveelheid siroop dus steeds verder aan het afbouwen. Maar dit gaat hier goed in ieder geval!
7 dagen geleden
Dochter is 15 maanden. Krijgt om 7.30 uur een fles van 150+5 en s’avonds voor het slapen gaan zo’n fles. Ik luister niet naar het csb. Mijn kleine weigert vanzelf de fles. Voor nu vind ik dat ze die flessen nog gewoon nodig heeft.