5 Reacties
9 dagen geleden
Dat hadden wij hier ook, 1 dutje ging goed ook al waren de nachten horror vaak lang wakker (lees slaapregressie) toen maar besloten om hem te volgen en op slaap signalen te letten waardoor hij nu alweer een paar dagen 2x slaapt. Ik neem de vroege ochtenden maar voor lief alles beter dan nachten achter elkaar 2 a 3 uur wakker zijn.
Ik zou vooral op je zoontje letten en hem volgen. Gewoon 2 slaapjes aanbieden. Mij is verteld dat af en toe dat 2de slaapje gewoon nog nodig is
8 dagen geleden
Hoi hoi!
Wij hadden ook even een lastige overgangsfase. Onze zoon weigerde een tijd zijn tweede slaapje, waardoor wij overgestapt waren naar 1 dut. Hij was toen juist heel vroeg wakker en daarbij werd hij in een keer ‘s nachts een aantal keer wakker, wat hij voorheen nooit deed. Ook wij zijn toen weer terug gegaan naar twee dutjes. We laten hem nu in de ochtend max. 1,5 uur slapen en dan doet hij aan het eind van de middag een dutje van 30-45 min. Nu gaat het weer goed!
Misschien als je zijn schema wat meer stuurt dat het dan beter past? Zo was het in ieder geval bij ons dus, we “moesten” zijn slaap anders verdelen over de dag.
8 dagen geleden
Reactie op EvaZ94
Hoi hoi!
Wij hadden ook even een lastige overgangsfase. Onze zoon weigerde ...
Bij ons exact hetzelfde. 1 slaapje geprobeerd maar werd in de ochtend erg vroeg wakker en wij zagen dat als een teken van oververmoeidheid. Toen toch weer 2 dutjes geprobeerd en dat werkt tot nu toe
7 dagen geleden
Reactie op Memtobe1
Toch maar weer over op 2 slaapjes. Een huilerig kind is ook echt niet leuk. ...
Kan zijn dat je kleintje ook in een sprong zit. Hier is een topic van dezelfde leeftijd en sprong 9. Mss herken je daar je situatie wel in