4 Reacties

2 jaar geleden
Wij hebben een Google camera voor onze dochter van 2 jaar. Hij geeft geen melding als er geluid is maar wel als ze beweegt en dat kunnen we zo instellen als dat we zelf willen (kleine bewegingen detecteren/of minder).
Voor de kleine wil ik in de eerste maanden wel weer een babyfoon gebruiken omdat die ook geluid oppikt maar ik mis momenteel de babyfoon voor onze dochter helemaal niet. Als ze begint te huilen dan horen wij dat ook wel gauw genoeg met de slaapkamer pal naast de hare. En met de Google camera hebben wij breder zicht in de camera dan de babyfoon, dat was altijd puzzelen hoe we hem neerzetten zodat we het beste beeld hadden.
Wij hebben wel een klein abbonement genomen dat we tot 3 maanden ook terug kunnen kijken zodat wij de nacht ook terug kunnen kijken mochten er toch wat gemist hebben.
Het nadeel is wel dat sommige van dit soort camera's makkelijk te hacken blijken te zijn daarom zijn wij wel voor een echt merk gegaan zoals Google en geen b-merk.

2 jaar geleden
Hier ook een google indoor cam voor onze dochter van 2 en ook al een aangeschaft voor de babykamer. Ik vind het ideaal, we hebben ook een google nest deurbel dus hadden het abbonement al om beelden terug te kijken (5€ p maand). We hadden hiervoor een babyfoon van Alecto met beeldscherm, maar wij wonen in een nieuwbouwhuis met betonnen muren en dat bereik was gewoon bagger slecht.. dus die viel elke keer uit. Deze google cam is bedraad en werkt op wifi of 5G op je telefoon/tablet ed dus dat gaat top!
Onze buren hebben de ring variant, alleen het nadeel is dat je die om de 10min moet verversen als je het beeld constant open hebt staan. Dat is bij onze niet, wij hebben hem gerust de hele avond op de ipad aan staan als babyfoon.

2 jaar geleden
Wij hebben een google nest camera voor ons kindje en gaan er straks nog een aanschaffen.
Bevalt goed en we vinden het makkelijk om geen extra schermpje mee te hoeven dragen. Je krijgt een melding bij beweging en geluid. Wij gebruiken het zonder abonnement. Je kunt dan tot 3 uur terugkijken en dat is voldoende voor ons.
We hebben overigens ook nog een normale babyfoon voor uit logeren, vakanties enz.

2 jaar geleden
Wij hebben een compleet systeem aan camera’s rond het huis; deurbel, voor en achtertuin, dakterras. En bij onze dochter op de kamer. Straks bij de baby ook.
Nou is het een uit de hand gelopen hobby van mijn man, maar wel heel handig. Zodra we internet hebben kunnen we op het systeem. Dus ook wanneer wij uit eten zijn en er oppas is of wanneer we bij de buren in de tuin zitten in de zomer.
We hebben ernaast ook een oldskool babyfoon maar gebruiken die eigenlijk alleen als nachtlampje omdat onze dochter dat gewend is.
Zou iets vergelijkbaars dus zeker aanraden!