4 Reacties

7 dagen geleden

Hallo, ik heb zelf ook gevoeligheid voor melk. hebt van Arla lactosevrije melk gewoon in het koelschap in de supermarkt. Zit alles in alleen is de lactose uit de melk gehaald. Smaakt gewoon naar melk. Ik kan zelf wel tegen bijvoorbeeld yoghurt. Het schijnt dat in yoghurt dat lactose net even 1 stadium verder is afgebroken, waardoor ik daar dus wel tegen kan. Ik heb er geen hele studie op losgelaten, het is voor mij echt een gevoeligheid en het vervangen van gewone melk voor lacto free melk van Arla is voor mij al voldoende. Succes met je zoektocht!

7 dagen geleden

Reactie op LLMR

Hallo, ik heb zelf ook gevoeligheid voor melk. hebt van Arla lactosevrije m ...
Hi! Die gebruik ik ook al een hele lange tijd. Maar dat is helaas toch voor mij niet voldoende. Ik weet dat kindjes tot 3 jaar lactose kunnen afbreken. Vanaf 3 jaar niet meer. Dus bij mijn zoontje ligt het waarschijnlijk niet aan de lactose waar hij op reageert, maar echt de koemelk.

7 dagen geleden

Een kinderarts hier: ik zou het laten uitzoeken door een collega van mij. Als je koemelk onnodig vermijd is er de kans dat je kind een ernstige allergie ontwikkeld. Soms zelfs anafylaxie. Ook de kans op andere allergieën is dan groter. Wie weet speelt er iets anders

7 dagen geleden

Reactie op Daphne7

Een kinderarts hier: ik zou het laten uitzoeken door een collega van mij. A ...
Eens! Goed laten uitzoeken bij een kinderarts is in dit verhaal heel belangrijk :) Tot die tijd kun je koemelk ook goed vervangen door soja producten (yoghurt of naturel melk zonder smaakje). Of evt havermelk. Van alpro heb je de groeidrinks. Ik geloof met een giraffe erop. Succes!