21 Reacties

3 jaar geleden

Zwangerschapsjeuk? Sterkte in ieder geval 😵

3 jaar geleden

Reactie op Babyboy072020

Zwangerschapsjeuk? Sterkte in ieder geval 😵
I don’t know!! Ik hoop dat het iets is wat snel weer weg gaat 😫

3 jaar geleden

Symptoom van cholestase is ondraaglijke jeuk. Bel zeker eens naar de VK

3 jaar geleden

Reactie op Veve2023

Symptoom van cholestase is ondraaglijke jeuk. Bel zeker eens naar de VK
Waaa ja dat is mijn angst ook nu. Mijn galblaas is namelijk verwijderd 😫

3 jaar geleden

Reactie op Femmz

Waaa ja dat is mijn angst ook nu. Mijn galblaas is namelijk verwijderd 😫
Met bloedonderzoek kunnen ze het uitsluiten. Ik zou zeker de jeuk melden

3 jaar geleden

Reactie op Veve2023

Met bloedonderzoek kunnen ze het uitsluiten. Ik zou zeker de jeuk melden
Ik heb gelijk nog even gebeld, de gynaecoloog gaat me zo terugbellen 🤞. Beetje geruststelling is ook fijn nu 🙉

3 jaar geleden

Ik heb dit bij mn eerste zwangerschap heel erg gehad op mijn rug, buik en bovenbenen. Nu weer zwanger en jeuk op aan mijn scheenbenen. Heel vervelend!

3 jaar geleden

Dit is mijn tweede zwangerschap en bij de eerste ook enorme jeuk gehad. Ik had op het einde zelfs zwangerschaps pupp. Maar goed van alles gebruikte. Wat helpt zijn de producten van Mentho10. Verkrijgbaar bij drogist, apotheek of Kruidvat. Hier zit menthol is en dan verkoeld. Ik heb zowel de gel als de crème. Je moet even investeren in het smeren maar na 1-2 weken voel je wel verlichting! Wat je ook doet, niet krabben!!!!! Succes

3 jaar geleden

Ohja de talkpoeder werkt bij mij niet! Zou de crème en gel doen.

3 jaar geleden

Dankjulliewel!!! Hoe vervelend ook, fijn dat ik niet alleen ben 🙉. De gynaecoloog heeft nu ook een mentholzalf en een soort anti allergie pil voorgeschreven. Morgenochtend ga ik het gelijk ophalen in het ziekenhuis. Hopelijk wat verlichting 🙏🙏

3 jaar geleden

Reactie op Srya

Ik heb dit bij mn eerste zwangerschap heel erg gehad op mijn rug, buik en b ...
Hopelijk gaat het bij jou ook snel over!

3 jaar geleden

Wat naar hey!!! Ik weet dat Marieke Elsinga (van qmusic) dit ook had en er berichtjes over plaatste op Insta. Misschien zit daar nog wat waardevols tussen? Sterkte! 🍀

3 jaar geleden

Pffft ik heb het ook! Tot nu toe alleen koelzalf van de HA gekregen.. en getest op cholestase maar dat heb ik nu nog niet. Het is zo rot he.. ik krab alles open, mn lichaam ziet eruit😂 maargoed.. ik heb wel eens eerder ‘onverklaarbare’ jeuk gehad vorig jaar en toen kreeg ik anti allergie pillen die super goed hielpen (histamine ofzo).. maar ik wil nu tijdens de zwangerschap geen pillen oid nemen (tenzij het echt niet anders kan) dus daar wacht ik mee. Geloof dat die wel ‘mochten’ tijdens zwangerschap

3 jaar geleden

Reactie op Chapé12

Pffft ik heb het ook! Tot nu toe alleen koelzalf van de HA gekregen.. en ge ...
Ja precies dat, ik heb nu inderdaad die allergie pillen gekregen die je mag slikken tijdens de zwangerschap. Eerst maar de menthol en koel zalf proberen. Als dat niet genoeg is, dan ga ik pas iets slikken. 🙉

3 jaar geleden

Reactie op Annaghha

Wat naar hey!!! Ik weet dat Marieke Elsinga (van qmusic) dit ook had en er ...
Ik ga even kijken! Thanks!

3 jaar geleden

Ik heb in de laatste week van mijn vorige zwangerschap onwijze jeuk gehad en dat bleek zwangerschapscholestase te zijn. Ik werd direct ingeleid want anders werd het te gevaarlijk voor mijn zoontje.. Bel met jeuk echt meteen naar de VK..

3 jaar geleden

Reactie op Anouk1995%

Ik heb in de laatste week van mijn vorige zwangerschap onwijze jeuk gehad e ...
Ja ik heb gisteravond gelijk nog gebeld. Maar het kon nog geen cholestase zijn ivm met het vroege termijn. Ik werd direct doorverbonden naar de gynaecoloog (ik ben al medisch). Dus wel een beetje gerustgesteld! Ik ga het wel goed in de gaten houden 🙏

3 jaar geleden

Ik heb ook jeuk in m’n zwangerschappen. Echt vreselijk. In het begin (zoals nu) voornamelijk mijn onderbenen, enkels en buik. Heb op die plekken ook een hele droge huid. Mijn eerste zwangerschap heb ik met 39+5 weken nog zwangerschapscholastase ontwikkeld. Dus blijf er ook wel alert op. Toen overigens leipe jeuk aan mijn voetpalmen en handen. Niet te doen.

3 jaar geleden

Reactie op Lilibet

Ik heb ook jeuk in m’n zwangerschappen. Echt vreselijk. In het begin (zoals ...
Ja precies, bij mij is het vooral m’n onderbenen idd en enkels. Soms rond mijn knieën en af en toe op m’n armen. Maar het is echt kut inderdaad. De gynaecoloog noemde het zelf ook echt nachtmerrie haha. Ik hoop alleen maar dat het de komende weken minder wordt 🤞

3 jaar geleden

Ik lees mee! Ik heb vooral jeuk als ik ga liggen.