9 Reacties

2 jaar geleden

Nu 2 weken en 1 dag geleden. Geeen idee hoe ik het ga doen als mn vriend dalijk weer werkt. Ik heb hem tot nu toe 1 keer opgetild gehad, zonder pijn. De vroedvrouw zegt dat ik het zelf moet aanvoelen maar niets moet forceren

2 jaar geleden

Het is voor mij nu 3 weken geleden en kan praktisch alles weer zonder pijn. Sporten en echt zwaar tillen doe ik nog niet maar wel alles in het huishouden. Ik denk dat het per persoon anders is en dat je dat even moet aanvoelen. Heb je na het stofzuigen meer last zou ik er nog eventjes mee wachten.

2 jaar geleden

Ik hef ook al (bevallen 29/8). Deed ik eigenlijk ook al 1,5 week na bevalling (wasmanden ed). Ik voelde wel soms dat ik misschien iets te ver ging bij bepaalde zaken. Ik kreeg het toen ook in mijn bol om te verven en te schuren (dat was wel een slecht idee, kon dag erna niet meer lopen). Luister vooral naar jouw eigen lichaam, maar ik ben dus duidelijk een heel slechte referentie. Nuja, ik ga moeten heffen, want mijn man gaat dadelijk weer aan het werk.

2 jaar geleden

En hoe doen jullie dat, de baby in de maxicosi enzo? Mag je ook niet dragen toch馃ぃ strafkamp...

2 jaar geleden

Reactie op pinoccio97

En hoe doen jullie dat, de baby in de maxicosi enzo? Mag je ook niet dragen ...
Haha gedoe h猫, ik probeerde me ook wel aan de regeltjes te houden maar na 2 weken voelde dat zo suf, om dat ik me echt prima voelde, en begon dus steeds meer zelf te doen. Ook de maxi cosi dragen. Maar voel het gewoon aan, je lichaam fluit je wel terug als je teveel doet!

2 jaar geleden

Hier is het nu drie weken geleden en doe toch ook wel veel. Tillen van de kinderen (4 en 2,5) en de maxi cosi probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen maar gaat echt niet altijd. Dus toch soms dochter van 2,5 in ledikant en in en uit de bakfiets enzo. En verder doe ik gewoon alle huishoudelijke dingen incl stofzuigen en wasmanden, maar dat voelt ook niet erg zwaar. Bij eerste twee keizersnedes ook alles een beetje zo op gevoel gegaan en dat is altijd wel goed gegaan. Gewoon voorzichtig waar mogelijk en alles aanvoelen.

2 jaar geleden

Reactie op pinoccio97

En hoe doen jullie dat, de baby in de maxicosi enzo? Mag je ook niet dragen ...
Ik had gisteren toevallig de maxi cosi opgepakt en later die dag ook mijn zoontje van 2,5 jaar. Vandaag stond ik op alsof ik 500 situps had gedaan. 馃槀 Ik doe het wel gewoon. Kan ook soms niet anders.

2 jaar geleden

Wooow wat doen jullie allemaal veel! Na twee weken kon ik nog nauwelijks mijn kleine optillen of opstaan van de bank 馃槀. Nog steeds doen draaiende bewegingen pijn. Tillen gaat dan wel weer al voel ik het wel trekken. Ben inmiddels een maand verder 馃檲. Hersteltijd is echt heel persoonlijk. Luister naar je lichaam 鉂わ笍