7 Reacties

één maand geleden

Wij hebben 2 dagen opvang. Wij hebben duidelijke afspraken. Ik geef zelf les en mijn man is project ontwikkelaar. Beide niet makkelijke om vrij te krijgen. Wij hebben toch op werk afgesproken dat op een woensdag ik de kinderen altijd ophaal en hij vrijdag . Dit hebben wij wel gecommuniceerd met collega’s. Woensdag is er bij mij altijd iemand aanwezig die mijn lessen kan overnemen en op vrijdag worden er bij mijn partner niet veel nieuwe projecten aan genomen of doorgezet. Wij hebben beide geen ouders meer en hebben dit toen al in de zwangerschappen besproken met collega’s en directie. Beide bedrijven snappen bij ons dat dat uiteraard dan voor gaat.

één maand geleden

Ik breng mijn mannetje naar mijn ouders. Heb wel het geluk dat ik momenteel nog niet volledig werk, 2 x 2 uur per dag en tussen de middag kan ik dan nog naar huis. En ben alleenstaande mama en daardoor ook door de week heen vaak bij mijn ouders voor extra handjes. Dus mijn zoontje is ook erg gewend bij hen en naast mij is mijn moeder zijn 2e meest vertrouwde persoon. Dus dat scheelt wel eens stukje. Maar het blijft nooit ideaal, dat stukje schuldig voelen herken ik wel.

één maand geleden

Mijn partner en ik wisselen af. We hebben een soort standby rooster wie hem ophaalt als hij ziek is, maar gelukkig is ons zoontje niet vaak ziek.

één maand geleden

Het ligt eraan hoe ziek ze zijn. Als ze heel erg ziek zijn werken we allebei thuis en wisselen we af. Als we s' avonds ook nog wat werken komen we allebei aan onze uren. Als het al wat beter gaat dan naar onze ouders. Soms werk ik dan daar thuis, dat als ze echt even mama nodig hebben ik er ben.

één maand geleden

Reactie op Zwartschaapje

Het ligt eraan hoe ziek ze zijn. Als ze heel erg ziek zijn werken we allebe ...
Wat voor werk doe je/ jullie dan dat dit mogelijk maakt?

één maand geleden

Reactie op xBaby23

Wat voor werk doe je/ jullie dan dat dit mogelijk maakt?
Ik ben pensioenconsultant, maar bij de meeste verzekeraars was thuiswerken voor Corona al heel normaal. Daarna is het nog meer geworden. Mijn man is ook consultant maar dan voor HR/payroll daar wordt ook veel thuisgewerkt.

één maand geleden

Reactie op Zwartschaapje

Ik ben pensioenconsultant, maar bij de meeste verzekeraars was thuiswerken ...
Ohhh wat tof dat dit zo geregeld kan worden!