25 Reacties

vorig jaar

Nee krijg je niet

vorig jaar

In januari krijg je de toeslag van maanden oktober, november en december. Je krijgt achteraf betaald ipv vooraf

vorig jaar

Vanaf januari elk kwartaal krijg je een bedrag gestort. Kun je aanvragen via SVB. Is te vinden via rijksoverheid.nl

vorig jaar

Je krijgt in januari betaald. Kinderbijslag wordt achteraf betaald.

vorig jaar

Hoi! Ja klopt! Met de geboortedatum 14-9-2023 heb je recht op kinderbijslag per 1-10-2023. Deze ontvang je per kwartaal en achteraf (dus over het afgelopen kwartaal). De betaling die je in januari 2024 ontvangt, betreft dus de bijslag over Q4 2023 🙂

vorig jaar

Precies een heel ander systeem dan in België, bij ons wordt dat elke maand gestort...

vorig jaar

Reactie op Nathh-24

Precies een heel ander systeem dan in België, bij ons wordt dat elke maand ...
In NL is het ook een beetje apart. Als je kindje op of na 2 oktober 2023 geboren is, dan heb je net pech en krijg je over Q4 2023 geen bijslag meer. Die gaat in dat geval pas in op 1 januari 2024 (betaling op 1 april 2024 achteraf).

vorig jaar

Je krijgt achteraf betaald , maar krijgt dan in oktober nog wel betaald als Je kind al 18 jaar

vorig jaar

In NL is het ook een beetje apart. Als je kindje op of na 2 oktober 2023 ge ...
Hier een kindje geboren op 2 oktober, krijgen inderdaad pas op 1-4-2024 kinderbijslag 🤣

vorig jaar

Reactie op Jokia

Hier een kindje geboren op 2 oktober, krijgen inderdaad pas op 1-4-2024 kin ...
Ahh balen! Onze dochter is van 1 oktober en wij dachten dus ook pech te hebben, maar de 1e dag van het kwartaal heb je nog net geluk ☺️

vorig jaar

Hoi! Ja klopt! Met de geboortedatum 14-9-2023 heb je recht op kinderbijslag ...
Helemaal duidelijk! Dankjewel!!

vorig jaar

Reactie op Jokia

Ons kindje is geboren op 2 oktober.. 😂 Heel erg jammer

vorig jaar

Neej, je krijgt alleen als je baby 18 is, in januari nog 1 keer kinderbijslag

vorig jaar

Reactie op Jokia

Mijn jongste zoon is van 8 oktober, heb hetzelfde

vorig jaar

Nee je krijgt het dan pas vanaf januari. Als je net een dag voorbij het kwartaal bent moet je dus al wachten op het volgende kwartaal

vorig jaar

Reactie op embeetjex

Nee je krijgt het dan pas vanaf januari. Als je net een dag voorbij het kwa ...
Ze krijgt het idd vanaf januari, maar dat is voor haar wel de bijslag over okt t/m dec 2023 🙂, wordt namelijk achteraf betaald.

vorig jaar

Nog een wondertje van 14-09, hier ook 🥰. Inderdaad wat anderen ook al zeiden je krijgt in januari kbs van okt/nov/dec. Heb je hier nog geen bericht over gehad van SVB? Ik had 10 okt al bericht dat ik het kreeg, hoeveel en wanneer. En over welke periode. Als je nog niets gehoord hebt van de SVB zou ik er even achteraan gaan als ik jou was.

vorig jaar

Reactie op ElsPrr

Nog een wondertje van 14-09, hier ook 🥰. Inderdaad wat anderen ook al zeid ...
Zo leuk! Ja die brief is gekomen maar daarna in de map met admin gegaan en verhuisd ondertussen dus nu ergens? in een doos 😂

vorig jaar

Reactie op anoniemxo

Zo leuk! Ja die brief is gekomen maar daarna in de map met admin gegaan en ...
Als je online inlogt bij het svb zie je ook het bedrag staan en wanneer dit betaald wordt ☺️

vorig jaar

Reactie op anoniemxo

Zo leuk! Ja die brief is gekomen maar daarna in de map met admin gegaan en ...
Ik heb hem digitaal gekregen, indd makkelijker terugvinden 😅. Maar wat c95 ook al zegt online inloggen bij svb moet je de info ook kunnen vinden.