25 Reacties

vorig jaar
Vanaf januari elk kwartaal krijg je een bedrag gestort. Kun je aanvragen via SVB. Is te vinden via rijksoverheid.nl

vorig jaar
Hoi! Ja klopt! Met de geboortedatum 14-9-2023 heb je recht op kinderbijslag per 1-10-2023. Deze ontvang je per kwartaal en achteraf (dus over het afgelopen kwartaal). De betaling die je in januari 2024 ontvangt, betreft dus de bijslag over Q4 2023 🙂

vorig jaar
Reactie op Nathh-24
Precies een heel ander systeem dan in België, bij ons wordt dat elke maand ...
In NL is het ook een beetje apart. Als je kindje op of na 2 oktober 2023 geboren is, dan heb je net pech en krijg je over Q4 2023 geen bijslag meer. Die gaat in dat geval pas in op 1 januari 2024 (betaling op 1 april 2024 achteraf).

vorig jaar
Reactie op Jokia
Hier een kindje geboren op 2 oktober, krijgen inderdaad pas op 1-4-2024 kin ...
Ahh balen! Onze dochter is van 1 oktober en wij dachten dus ook pech te hebben, maar de 1e dag van het kwartaal heb je nog net geluk ☺️

vorig jaar
Reactie op embeetjex
Nee je krijgt het dan pas vanaf januari. Als je net een dag voorbij het kwa ...
Ze krijgt het idd vanaf januari, maar dat is voor haar wel de bijslag over okt t/m dec 2023 🙂, wordt namelijk achteraf betaald.

vorig jaar
Nog een wondertje van 14-09, hier ook 🥰. Inderdaad wat anderen ook al zeiden je krijgt in januari kbs van okt/nov/dec. Heb je hier nog geen bericht over gehad van SVB? Ik had 10 okt al bericht dat ik het kreeg, hoeveel en wanneer. En over welke periode. Als je nog niets gehoord hebt van de SVB zou ik er even achteraan gaan als ik jou was.

vorig jaar
Reactie op anoniemxo
Zo leuk! Ja die brief is gekomen maar daarna in de map met admin gegaan en ...
Als je online inlogt bij het svb zie je ook het bedrag staan en wanneer dit betaald wordt ☺️