15 Reacties

2 jaar geleden

Is afhankelijk van inkomen, dus daar ga je geen “goed” antwoord op krijgen…

2 jaar geleden

Is afhankelijk van inkomen, dus daar ga je geen “goed” antwoord op krijgen… ...
Oohw ja klopt excuses!

2 jaar geleden

Reactie op irem23

Oohw ja klopt excuses!
Hoef je helemaal geen excuses voor aan te bieden hoor, wilde alleen even aangeven dat er niet echt een eenduidig antwoord op je vraag is.. Ik heb even een proef berekening gemaakt en volgens mij is 458 het maximum, inclusief de verhoging voor alleenstaande ouders. Dus ik weet niet wat je verdient, maar het kan prima kloppen!

2 jaar geleden

Hoef je helemaal geen excuses voor aan te bieden hoor, wilde alleen even aa ...
Ik verdien momenteel 0 euro😆

2 jaar geleden

Reactie op irem23

Ik verdien momenteel 0 euro😆
Het gaat om het toetsingsinkomen. Heb je ook geen uitkering, alimentatie, etc? Je zal toch ergens van moeten leven ;)

2 jaar geleden

Het gaat om het toetsingsinkomen. Heb je ook geen uitkering, alimentatie, e ...
Nee heb alleen zorgtoeslag wat ik krijg. Partner zit in detentie hij was degene die werkte vandaar.

2 jaar geleden

Reactie op irem23

Nee heb alleen zorgtoeslag wat ik krijg. Partner zit in detentie hij was de ...
Ik zou de belastingdienst hierover bellen, want als jullie fiscaal partners zijn dan heb jij denk ik geen recht op alleenstaande ouder toeslag. Zou zonde zijn als je achteraf super veel geld terug moet betalen. Mogelijk kan je ook nog kijken naar het aanvragen van bijstand bij de gemeente? Succes!

2 jaar geleden

Reactie op Jokia

Ik zou de belastingdienst hierover bellen, want als jullie fiscaal partners ...
Aah zo dankjewel! Bijstand ga ik inderdaad ook aanvragen.

2 jaar geleden

Reactie op irem23

Nee heb alleen zorgtoeslag wat ik krijg. Partner zit in detentie hij was de ...
Maar dan heb je wel een partner en grote kans dat je dus wel een toeslag partner hebt, dan gaat de vlieger van alleenstaande ouder niet op. En ook bijstand geldt als inkomen, dus dan is het niet 0 maar kom je nog steeds niet lager dan die 458 uit als je idd alleenstaand bent volgens de belastingdienst. Het kan wel zijn dat als je partner je toeslag partner is, dat zijn inkomen dan ook meetelt. Als jullie samen op 1 adres ingeschreven staan, en het kind is van jullie samen, is hij je toeslagpartner.

2 jaar geleden

Ik 460

2 jaar geleden

ik wil dus ook een bijstand aanvragen heb zelf ook geen inkomen die kwam bij mij ook van de partner

2 jaar geleden

Reactie op melibelly

ik wil dus ook een bijstand aanvragen heb zelf ook geen inkomen die kwam bi ...
Gewoon doen krijg je vast

2 jaar geleden

Als hij in detentie zit is blijft het voor de belastingdienst wel jou toeslagpartner. Dus je hebt recht op het stukje van jou "inkomen" maar niet toeslag voor alleen staand. Ook heb je bijvoorbeeld geen recht op kinderopvangtoeslag omdat ze zeggen Tsja jou partner werkt niet. Onbegrijpelijk mij inziens want stel je staat er met kinderen alleen voor en je moet werken heb je geen recht op opvang.

2 jaar geleden

Zoals eerder is gezegd heb je waarschijnlijk wel een toeslagpartner en geen recht op de alleenstaande moeder kop, dus inderdaad even contact opnemen met de belastingdienst zou zonde zijn als je straks een groot deel terug moet betalen.

2 jaar geleden

Reactie op Lampje88

Als hij in detentie zit is blijft het voor de belastingdienst wel jou toesl ...
Er zijn mogelijkheden om (deels) vergoeding te ontvangen voor opvang op het moment een van de ouders in detentie zit. Sociaal domein van de gemeente waarin jij woont (ingeschreven staat) kan hierover informeren en afdeling inkomen van dezelfde gemeente kan ondersteunen bij het aanvragen.