660 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op FOX1988
Na een makkelijke baby had ik me niet kunnen bedenken dat een tweede zo moe ...
Jeetje wat rot allemaal en naar dat je zo uitgeput bent. Hopelijk lukt het om goed voor jezelf te blijven zorgen, hoe moeilijk het ook is om je kleine even aan iemand anders te geven. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid over de oorzaak van het weinige slapen en haar huilen. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou mama.
9 maanden geleden
Reactie op amyl-24
Nog meer kindjes met verlatingsangst 🫣? Vooral overdag slapen in haar bedj ...
Hier ook dag en nacht. In combinatie met een verkoudheid of griep. Hij slaapt al 3 nachten en dagen op de arm. Zelf beide ook zwaar verkouden/griep dus gebroken. Dat nadat hij eigenlijk al sinds 15 december snachts niet goed slaapt.
Ik vind hem heel lief, ben trots op hem maar op dit moment snap ik serieus niet hoe mensen dit overleven. Ik snap dat veel jonge ouders een burnout krijgen of uit elkaar gaan.
Wat is het moment dat ze weer gaan slapen? Die van mij is van 3-9. Onder tandjes zijn door. Rollen rug naar buik en andersom doet hij. Zelf rechtop gaan zitten nog niet maar zit wel mooi rechtop.
9 maanden geleden
Reactie op amyl-24
Jepp hier ook, en sinds 2 nachten in zn eigen kamer. Als ik wegloop savonds gaat tie heel zielig huilen (overdag trouwens ook de hele dag). Zat gister maar naast zn bed handje vast te houden tot hij sliep 🤷🏽♀️
9 maanden geleden
Reactie op Vivi92
Hier ook dag en nacht. In combinatie met een verkoudheid of griep. Hij slaa ...
Awww ik voel je! Wij hebben ook sinds kerst last van hele slechte nachten. We zagen een patroon dat ik 3-4 keer in de nacht eruit moest om hem de borst te geven, resulterend in dat hij overdag amper wat dronk en we in een vicieuze cirkel terecht kwamen. In overleg met cb vorig weekend papa ‘s nachts de fles laten geven met beperkte hoeveelheid melk, toen zagen we meteen de volgende dag dat hij veel beter dronk en ook beter sliep! Ik weet natuurlijk niet hoe jouw situatie is maar wellicht kan je wat andere dingen proberen. En ziek zijn moet je helaas doorheen, hoe zwaar dat ook is! Je kunt dit! 💪
Ik merk dat ons kleintje soms als hij op zijn speelkleed ligt en ik uit zijn zicht stapt, hij meteen wel jammert. Maar weinig problemen om hem achter te laten bij het kdv en opa’s en oma’s. Soms ‘s nachts is hij even wakker en wil hij even knuffelen of handje vasthouden. Dan valt hij uiteindelijk wel weer in slaap.
9 maanden geleden
Reactie op amyl-24
Yep, hier ook. Overdag als we uit zijn zicht zijn en ‘s nachts als hij wakker wordt. Heel veel huilen en zeuren door de dag heen. Alsof niks goed lijkt. Overdag slapen ging vandaag ook heel slecht had ik begrepen van mijn man. Dinsdag gaat die een nachtje naar mijn ouders, ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen.
Wat ik wel eens las is dat het spelletje kiekeboe helpt dat deze fase sneller voorbij gaat.
9 maanden geleden
Reactie op C8L
Awww ik voel je! Wij hebben ook sinds kerst last van hele slechte nachten. ...
Bedankt voor je reactie en lieve woorden.
Ik heb oprecht geen idee meer. Hij ging van slapen van 22 - 7 naar 20-23 en dan elke 45min wakker. Maar enkel speen en aai dus zwaar maar oke (nu achteraf). Van 20-23 en krijsen dus flesje (vaak 60+2) dan sliep hij tot 3u en dan flesje (60+2) en elke 30min wakker. Naar alleen slapen naast je in bed (4/5 nachten in de week en dan de rest in eigen bed goed). Dit alles met prima overdag slapen en drinken nooit een probleem overdag. Nu dan eerst van 20-23 in eigen bed en dan op de arm maar nu alles op de arm. Misschien hebben we het zelf gedaan door steeds meer toe te staan. Hij at vanaf 4 maanden groente en fruit wil hij niet meer. Tandjes zijn door.
Slapen in de wagen na het wandelen perfect. 30min wandelen en hij slaapt daarna 2-3u.
Is het nu omdat hij ziek is? Heeft hij te veel honger? Drinkt alles altijd elke keer weer. Heeft hij pijn? Jeuk van zijn extreme eczeem.
Ei kots hij tegenwoordig uit nadat hij dit 5 weken lang 2x per week kreeg.
We hebben totaal geen idee meer? Op bed leggen babyphone uit en na 30 min kijken dan heeft hij zijn hele hoofd open gewreven of gekrabd.
Nu shifts van 4u. Ik mag nu slapen maar dat lukt niet. Tot 23u.
9 maanden geleden
Reactie op Vivi92
Bedankt voor je reactie en lieve woorden.
Ik heb oprecht geen idee meer. ...
Jeetje, houd je het nog een beetje vol? Heb je hulp gezocht/geëist bij cb en/of ha?
Wat bedoel je trouwens met flesje 60+2? 🙈
Wij hadden ook twee keer ei gegeven en het arme jongetje heeft het hele huis ondergekotst. Kotsen als in horizontaal spuiten.
Het slechte eten en slapen werd bij ons lang afgedaan als “zijn gewicht ligt nog in het groene deel van de curve” en “hij ontwikkelt goed”. Op een gegeven moment brak me dat zo op dat de ha een doorverwijzing naar de kinderarts heeft gegeven toen ik met krokodillentranen langskwam. Leek me niet normaal dat een baby van 6,5 maand per 4 uur soms amper 60 ml drinkt met heel veel moeite…
9 maanden geleden
Reactie op C8L
Awww ik voel je! Wij hebben ook sinds kerst last van hele slechte nachten. ...
Hier precies hetzelfde. Drinkt ook slecht overdag en komt veel ‘s nachts. Zou je iets meer detail willen delen over hoeveel melk etc jouw man dan ‘s nachts geeft? Dan proberen wij dat hier ook. alvast bedankt!
9 maanden geleden
Reactie op linde321
Hier precies hetzelfde. Drinkt ook slecht overdag en komt veel ‘s nachts. Z ...
Ons zoontje krijgt nog volledig bv/gekolfde melk. Ik kolf vlak voordat ik naar bed ga m’n borsten leeg en wij zijn langzamerhand dat flesje aan het afbouwen. Waar hij eerst dus 3-4 keer per nacht kwam en m’n borsten zo hard leegdronk dat ik gevoelsmatig alleen nog vel en tepel overhad, krijgt hij nu 100 ml in de nacht. Vannacht gaan we naar 90 ml, want mijn vriend zei dat hij bij 80 ml al een beetje stopte met drinken. Als het goed gaat willen we morgennacht naar 80 ml. We merken hierdoor dat hij wel beter slaapt en overdag van flesjes van 50-100 ml weer naar 140-170 ml gaat!
Oh en wat belangrijk is, is dat ik hem niet oppak (anders zoekt hij naar mijn borst). Hij moet dus leren dat hij zelf in slaap moet vallen en niet aan mijn borst. Dus nu doet mijn vriend de flesjes en in slaap wiegen (als dat moet) en ik doe de luiers als die volzitten.
9 maanden geleden
Reactie op C8L
Jeetje, houd je het nog een beetje vol? Heb je hulp gezocht/geëist bij cb e ...
Soms denk ik ja ik houd dit vol. Maar dat zijn de momenten waarop hij dan weer in zijn eigen bedje slaapt en lacht. Dan denk ik het wordt beter het was een fase. Alleen helaas wederom gebleken fase van 2 dagen. Afgelopen nacht netjes in eigen bed. 3 keer wakker van 19:00 - 7:30 ik teken ervoor. Vandaag 3 slaapjes in eigen bed van 1-2u. Om 19u lachend en vrolijk in bed. Ik voor de zekerheid om 20u in bed. Om 20:40 luchtalarm gaat af! Krijsende baby niet stil te krijgen. Tot 21:45 geen seconde stil. Flesje wilde hij niet. Nu toch maar weer met zijn vader op de bank. Want ik stortte direct in bij zijn gekrijs.
We lopen bij de kinderarts voor allergieën. Hij heeft koemelkallergie en extreem eczeem dus onder behandeling om noten, pinda en ei te geven en huid onder controle te krijgen. Ik vind de kinderarts maar weinig doen. HA zegt ja is een baby. Tandjes, sprongetjes, verkoudheid komt goed. CB zegt je heb toch de kinderarts.
60+2 is 60ml water en 2 schepjes poeder. Hij drinkt pepti vanwege de koemelkallergie.
Dus kort antwoord: ik weet niet hoe lang we dit volhouden. Onze ouders hebben geen rust met hem als hij huilt dus wegbrengen durven we niet. Ik ben al 3 dagen gaan werken ipv 4 (wat voor de zwangerschap 5 was). Morgen ga ik hem naar de opvang brengen en ben ik vrij. laatste week dat we 3 dagen opvang hebben en ik 3 dagen werk. Op de planning stond: huis een keer goed doen, lekker koken, boodschappen, hapjes voor de kleine maken. Dit heb ik gewijzigd naar: kleine wegbrengen en terug naar bed.
9 maanden geleden
Reactie op C8L
Ons zoontje krijgt nog volledig bv/gekolfde melk. Ik kolf vlak voordat ik n ...
Hooi ik heb niet alles terug lezen. Maar heb je wel eens gevraagd of het geen (verborgen) reflux is. Onze dochter was ook zo vaak wakker ‘s nachts en krijsend. We hebben 2 maanden een maagbeschermer gekregen. Ik heb echt een totaal ander kind na 2 weken.
9 maanden geleden
Reactie op Loes1230
Hooi ik heb niet alles terug lezen. Maar heb je wel eens gevraagd of het ge ...
Ja hij had wel reflux maar lijkt nu wel overheen te zijn gegroeid. Hij drinkt nu overdag 170-190 ml per fles dus dat lijkt een wat normalere hoeveelheid dan 80.
En hij slaapt nu ook echt een stuk beter nu hij ‘s nachts beperkt drinkt en overdag normaal. Hij krijgt nu 1 nachtvoeding in plaats van 3-4 eerst!
Wat doet een maagbeschermer? Is dat een medicijn?
9 maanden geleden
Reactie op C8L
Wat goed! Ik hoop dat je nu een beetje bij kunt tanken. Wat een pittige fas ...
Voel me na die 2 nachten al een heel ander mens. Woensdag overdag sliep hij ook opeens 2x 2,5u en 1x 1u. Zelf ook 2x dik uur geslapen.
De kleine is ook opeens een heel ander kind. Vrolijker, rustiger, gezelliger. Hij gaat nu vrolijk naar bed en wordt vrolijk wakker. Hopelijk blijft het zo.
Mijn man heeft nu 9 weken vakantie 😱. 17 april vliegen we voor 5 weken naar Amerika! Ik ben 7 weken vrij. Nog 2 weken werken!
9 maanden geleden
Reactie op __Nomi
Zijn hier mensen die hun niet zo kleine baby's flesjes van 210+7 geven ipv ...
Al ruim 2 maanden nu!