660 Reacties
één jaar geleden
Haha ik ben blij dat ik niet de enige ben die al over baby 2 praat 😂🙈.
I ...
Zo leuk als het wel zou kunnen! Hier zit er 21 maanden tussen de 2 kindjes en een 3e is ook zeker welkom 💕💙
één jaar geleden
Zoë is onze tweede en hier houden wij het bij. Het IVF traject vind ik zwaar, vooral mentaal! Hebben nog 10 cryo's in vriezer liggen en laat die daar nog even zitten 'just in case'.
Snap dat als je in IVF traject zit dat je redelijk snel weer wilt starten. Wij begonnen net voor eerste verjaardag van onze oudste dochter en pas 1,5 jaar daarna hadden we succes met een blijvende zwangerschap (3 miskramen tussen de twee meiden gehad).
één jaar geleden
Voor mij is dit uiteraard echt echt de laatste keer geweest. Maar ik ben ook gezegend met 4 prachtige dochters (en inmiddels echt stokoud 😜)! Waarvan Hannah een absoluut onverwacht wondertje is! Denk met onverwacht en ongepland wel het meest geliefde en gewenste meisje ooit! Want niemand vond het slim om haar te laten komen en nu is iedereen die haar ziet verliefd op haar. Ik en haar zussen al helemaal natuurlijk. Ben zo blij dat ik mn hart, tegen alle ratio in, heb gevolgd en nu zo gelukkig kan zijn met mijn kleine wondertje.
Extra genieten dus van mijn laatste babytje.
Mag ik ook in het groepje als ervaringsdeskundige?
één jaar geleden
Reactie op Mamaannie
Voor mij is dit uiteraard echt echt de laatste keer geweest. Maar ik ben oo ...
Aaah heb je moeite gehad om afscheid te nemen van het zwanger zijn?
Kan me voorstellen dat je bij de eerste zsm je baby wil ontmoeten en bij de laatste alle momentjes dat je zwanger bent koestert 🥰
één jaar geleden
Aaah heb je moeite gehad om afscheid te nemen van het zwanger zijn?
Kan me ...
Achteraf gezien wel ja. Helaas was mn situatie grotendeels van de zwangerschap niet dusdanig dat ik er echt van kon genieten. Geniet nu misschien nog wel dubbel zo hard van elk moment met mn kleine kleine hummeltje.....
Als deze situatie in mn eentje lukt, gaat een 2e bij jou ook zeker lukken!
Snap het gevoel van jullie ook echt. Mijn eerste was echt een horrorbevalling en toch kwam nummer 2 al snel, zo bijzonder, een alles overheersende liefde, is het gewoon!
één jaar geleden
Ja hier ook lekker onze draai aan het vinden. Maandag gaat mijn man weer aan het werk, zie ik wel tegen op. Dus extra respect voor de mama’s die het alleen doen.
ik had gister op dag 9 regeldag, maar denk dat ik nu nog in het staartje ervan zit. Sinds vanmiddag blijft ze drinken
één jaar geleden
Ik vind het ook wel emotioneel dat dit de laatste keer is. Mijn partner is 13 jaar ouder en we willen ook graag dat hij lekker kan ravotten met de kids. Zelf had ik graag nog meer kinderen gewild al voel ik mij ook gezegend met 2 kinderen en een bonusdochter. Maar het is wel een afscheid proces. Nooit meer zwanger of zo'n klein hummeltje vast houden. En wat gaat het hard onze dochter groeit als kool! Na 2 weken paste ze sommige kleren al niet meer.
één jaar geleden
Reactie op Ellen3005
Ik vind het ook wel emotioneel dat dit de laatste keer is. Mijn partner is ...
Aaaah maar, en dat is nog heel veel weg, met een beetje geluk zul je nog heel veel kleine hummeltjes kunnen knuffelen als je ooit oma mag worden ❤️
één jaar geleden
Haha ik ben blij dat ik niet de enige ben die al over baby 2 praat 😂🙈.
I ...
Ik had het direct na de geboorte al over nummer 2 🤣. Mijn man houd het lekker in het midden. Maar die tweede komt er wel! Hij denkt dat ik zo snel mogelijk wil maar dat is niet waar. De vk vroeg gewoon naar of we nagedacht hadden over anticonceptie en of er een wens voor meer kinderen was.
Daarnaast had ik een bevalbad gekocht met het idee goedkoper dan huren als je hem 2x gaat gebruiken. Maar ik zat na nog geen 2u weeën al op 9cm en bij persweeën stopte ze. Kortom spoedrit zkh. Nu al besloten de volgende in zkh te willen dus bad kan weg. Als ik dan zkh haal 🤣 dat zei de vk.
één jaar geleden
Reactie op Marly_92
Mijn man begon onderweg naar het geboortencentrun al over een tweede 😂 Ik ...
Ohw wow! Hij is daar nog niet op teruggekomen nu de kleine er is? Met slapeloze nachten en huilen?
Ik ben nog steeds voor nummer 2. Mijn man zegt nog steeds we zien over een jaar wel. Terwijl ik stiekem denk dat ik dat te laat vind 🤣. 1,5 jaar er tussen is leuk dus moet sneller. Niet dat ik nu al aan intimiteit moet denken.
één jaar geleden
Reactie op Vivi92
Ohw wow! Hij is daar nog niet op teruggekomen nu de kleine er is? Met slape ...
Hahah ja zeker wel, vooral nu we net 2 regeldagen achter de rug hebben heeft hij opeens iets minder haast 😂
Nou idd, die intimiteit hoeft van mij ook nog eventjes niet, maar een tweede zal straks wel heel leuk zijn ☺️
één jaar geleden
Hihi ik denk dat, mits financieel en woontechnisch alles er goed voorstaat ik graag volgend jaar sept/okt weer wil gaan pogen. Dan als het binnen 6 maanden lukt, zouden ze ongeveer 2 jaar schelen. 3 jaar leeftijdsverschil vind ik ook nog prima.
Maar wat als ik een derde wil en te oud wordt 🤣🙈
één jaar geleden
Hihi ik denk dat, mits financieel en woontechnisch alles er goed voorstaat ...
Omg zo denk ik er ook over haha! Is natuurlijk niet te plannen maar sept/okt is inderdaad voor nu de planning..
Erg eigenlijk, want weet oprecht niet of ik t had overleefd met een 2 jarige die rondrent hier nu. Maarja second time is easier? 🙊
één jaar geleden
Reactie op strawberrywater
Omg zo denk ik er ook over haha! Is natuurlijk niet te plannen maar sept/ok ...
Wij hebben ook een jaar gewacht. Dat had mjjn lijf ook nodig om te ontzwangeren. Ze schelen nu 21 maanden. Ik vond de zwangerschap pittig met nog een kleine rondlopen maar nu Rosa er is vind ik het prima te doen 2 kids. Maar wie weet veranderd dat.
één jaar geleden
Reactie op Ellen3005
Wij hebben ook een jaar gewacht. Dat had mjjn lijf ook nodig om te ontzwang ...
Die van ons schelen ook 21 maanden! Wanneer is jouw oudste geboren?
één jaar geleden
Reactie op strawberrywater
Omg zo denk ik er ook over haha! Is natuurlijk niet te plannen maar sept/ok ...
Hier hetzelfde hoor. 18 maanden / 2 jaar dat vind ik ergens wel een mooi verschil.
Ik heb een fantastische zwangerschap gehad en nu een kind wat naar mijn mening echt goed slaapt en weinig huilt. Overdag en s nachts. Dat maakt dat ik nu al denk waarom niet nog een keer? Hahah.
Het nu nog snachts voeden en kolven vind ik wel pittig. Stiekem het idee nu dat mijn man kan slapen van 23-6 😅 en ik nu de 2u voeding doe omdat ik moet kolven. Hij mocht van mij de 6u voeding doen ondanks dat ik dan ook kolf. En maar klagen dat hij moe is. Sinds vorige week dinsdag slaapt hij al van 23-6 en dan krijgt hij het nog voor elkaar om niet wakker te worden voor de 6u voeding en de kleine man wel dus sta ik er toch naast. Slapen nu apart dus mijn man heeft echt luxe!
Gisterenavond zei hij nog: ja morgen moeten we dit en dat en moet jij dan even op de kleine letten. Ik zei dacht het niet. Ik de nachten jij de dagen! Kom alleen even kolven. Hoe moet ik dan plankjes ophangen, boodschappen doen, de was verzorgen ect. Nou geen idee maar ik krijg geen 8u slaap achter elkaar. Je zoekt het maar uit! Haha frustratie!!
één jaar geleden
Reactie op Vivi92
Hier hetzelfde hoor. 18 maanden / 2 jaar dat vind ik ergens wel een mooi ve ...
😂😂
Slaap is so overrated…..
Ik vind het stiekem ook heerlijk juist in de nacht met haar te knuffelen. Ze ligt nu ook lekker bij me al moet ik zo wel proberen nog twee uurtjes te pakken.
De wasmand ligt namelijk alweer vol omdat mevrouw zichzelf x op x onderplast bij het verschonen en dan dus ALLES verschoont kan worden.
Er moet morgen ook echt opgeruimd worden in de slaapkamer.
Ik ga m’n sociaal leven weer onderhouden en er voor het eerst op uit met haar.
& in de middag komen opa en oma helpen met schoonmaken en samen een hapje eten 🙈.
Weinig tijd om te rusten dus. Zeker als de kleine meid d’r eigen schema aanhoudt (as she should) 😂
één jaar geleden
😂😂
Slaap is so overrated…..
Ik vind het stiekem ook heerlijk juist in de ...
Wij verschonen tegenwoordig met een celstofmatje (toch over van de bevalling) eronder, onze kleine plast en poept vaak zodra de luier af is. Voordeel is dat het plasje direct geabsorbeerd wordt, en niet een grote natte plek maakt.