223 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Jamie0407
Ja dat zou kunnen natuurlijk. Je kan het echt niet forceren heb ik gemerkt ...
Ohhh sorry! Zo druk hier geweest pffff
Ja dat klopt! En gelukkig ook maar!
Oh wat goed! En hoe heb je dat gedaan met drinken? Hier went hij nog niet echt aan een beker, loopt steeds te spetteren met z'n tong/ lippen of verslikt zich stevig..
En overdag niet in slaap voeden? Ik weet niet of je dat ooit gedaan hebt natuurlijk haha
Ja dat gaan we ook zeker proberen! Ben heel benieuwd hoe hij dat vind haha
Nee qua dat zeker niet haha, maar goed niks aan te doen 😂
6 maanden geleden
Ik heb ook nog een vraagje.. 2 eigenlijk 😂
Hoe maak je in godsnaam een navel schoon die niet schoon wil worden?
Hij heeft sinds het afvallen van de navelstreng en het opdrogen ervan blijven kleine zwarte bolletjes/ korstjes in zijn navel. Deze gaan er met geen mogelijkheid uit.. heb al weken geprobeerd, in het water tijdens badje, na het badje, weken met olie.. maar ze geven gewoon geen kick 😅
Ik vroeg mij ook af of mijn ukkies overgevoelig is voor geluid of dat het normaal is. Ik weet dat ze gevoeliger zijn. Alleen wanneer ik bijvoorbeeld met de staafmixer in de keuken bezig ben en hij zit aan tafel in de woonkamer, gilt hij het uit 😅
Wanneer stiefzoontje op de loopauto door de kamer racet, gilt hij het uit 😅
Zonder witte ruis tijdens het slapen, slaapt hij niet of wordt hij super snel wakker
Staat hij te zacht = wakker
Staat hij te hard = wakker 😅
6 maanden geleden
Die zwarte korstjes achtig iets was hier hetzelfde verhaal. Tot dat ik op een gegeven moment met m’n nagel heel voorzichtig iets los plukte. Toen weer twee keer lekker badderen, olie, etc. En kreeg ik het daarna voorzichtig los, dus wel door als ware het korstje eraf te halen.
6 maanden geleden
Reactie op NMH
Die zwarte korstjes achtig iets was hier hetzelfde verhaal. Tot dat ik op e ...
Ik zou het nog eens kunnen proberen morgen, maar ook dat heb ik geprobeerd tegen m'n natuur in haha
Altijd geleerd dat wat vastzit mag je niet loshalen, maar ik wil gewoon een schone navel zien 😂
6 maanden geleden
Reactie op xBaby23
Ik heb ook nog een vraagje.. 2 eigenlijk 😂
Hoe maak je in godsnaam een nav ...
De navelkorstjes zijn hier al een tijdje weg, maar mijn kleintje heeft een ondiepe navel.
Geluid van de staafmixer is hier ook een hel 🫣 gekrijs tot en met! Hij vind het echt NIET leuk hahahah. Zelfs als ik het aankondig en laat zien doet hij het nog steeds! En hetzelfde met slapen hoor! Komt vast wel goed 😅
6 maanden geleden
Reactie op xBaby23
Ohhh sorry! Zo druk hier geweest pffff
Ja dat klopt! En gelukkig ook maar! ...
Haha geen probleem.
Ja we zijn een zachte siliconen open beker gaan gebruiken en hebben hem dit consequent aangeboden vanaf 7 maanden en 1 week meerdere keren per dag. In het begin mocht ik blij zijn als hij 2/3 slokken op een dag nam maar ik deed het dan voor en dan deed ik een overdreven manier van door slikken zodat hij het kon zien.
Uiteindelijk na een maand proberen is hij meer gaan drinken. Leek toen ineens een knopje om te gaan en drinkt nu dus wel een beker per dag. Thee vind hij nog vreemd maar water gaat goed.
Een rietjesbeker snapt hij bijv nog niks van (moet het trucje met een knijpfruitzakje nog proberen)
Ohja en verslikken doet hij nog wel omdat hij een te grote slok neemt bijv maarja zo leren ze het. Door te doen en proberen. Voordeel van oefenen met water is dat het niet zoveel kwaad kan als er iets de longen in zou lopen (liever niet natuurlijk maar beter dan limonade)
Ik heb Thijs regelmatig in slaap gevoed vroeger en doe dit vaak voordat hij ‘s avonds naar bed gaat nog (soms is hij nog te wakker/druk)
Het heeft wel een verschil gemaakt om dit niet voor elk dutje meer te gaan doen. Ik dacht dan altijd: ooh dan zit hij lekker vol en kan hij goed slapen en wordt hij niet wakker van de honger. Bleek dus helemaal niet nodig want dan houd je dus die kleine slokjes in stand. Hij kon namelijk alsnog prima 1,5/2 uur slapen zonder voeding ervoor en werd dan bijv om 15:00 uur wakker en dan ging ik voeden en dronk hij echt goed waardoor hij echt pas weer ‘s avonds wilde voordat hij ging slapen.
De broodkorst ondertussen al geprobeerd? Zoja hoe ging het? 😇
6 maanden geleden
Reactie op Jamie0407
Haha geen probleem.
Ja we zijn een zachte siliconen open beker gaan gebrui ...
Hoe heb je dat aangepakt hem zonder voeding in slaap krijgen 😅 ben wel benieuwd, mij lukt het niet!
6 maanden geleden
Reactie op CheesyFries
Hoe heb je dat aangepakt hem zonder voeding in slaap krijgen 😅 ben wel ben ...
Uhm ja goeie vraag.
Ik ben hem eigenlijk gewoon in bed gaan leggen met een soort vast ritueeltje (dat was toen dan)
Ik ging naar boven als ik zag dat hij moe werd. Deed de gordijnen dicht, verschonen, slaapzakje aan en een muziek aan wat aan z’n bed hangt. Dan legde ik hem in bed en gaf ik hem de speen (dat is het enige wat werkte dus als je kindje die niet pakt heb ik helaas geen tips haha) die speen krijg ik er namelijk niet af…
En dan was het soms huilen, troosten in bed, dit duurde soms wel 10 minuten (niet het huilen aan een stuk hoor) als hij bleef huilen pakte ik hem op. Troostte hem in m’n armen door even kort te wiegen of we liepen rond in de kamer en als hij stil was. Opnieuw in bed met z’n speen. Uiteindelijk werd hij moe en gaf hij zich over. Als dit echt niet werkte ging ik alsnog voeden want strijd is het niet waard. Uiteindelijk was het steeds minder huilen en snapte hij dat hij “gewoon” mocht gaan slapen in bed en dat gaat eigenlijk wel goed.
6 maanden geleden
Reactie op Jamie0407
Uhm ja goeie vraag.
Ik ben hem eigenlijk gewoon in bed gaan leggen met een ...
Ga ik dat proberen! Hij wil dan geen speen, maar ja... moet toch wat hij wordt echt te zwaar om heel de tijd in slaap te voeden hahaha! Dank je wel!
6 maanden geleden
Reactie op Jamie0407
Haha geen probleem.
Ja we zijn een zachte siliconen open beker gaan gebrui ...
Wij hadden de munchkin aangeschaft, maar tot heden is het nog steeds speelgoed haha
Dus we draaien de dop er af of gebruiken een heel dik glas waar we water uit proberen te geven
Maar hij blijft tot heden nog sputteren of verslikken
Oh wat super! En wat fijn dat water goed gaat, ik vind dat zelf ook veel belangrijker dan die 100 verschillende soorten siropen.
Het trucje met knijpfruitzakje? Ik heb iets gemist denk ik haha
Ja dat is ook zo, wij kregen als tip om het met yoghurt te proberen van de logopedist. Dat moet ik nog halen.
Ja nou ik herken dat gevoel dus! Maar fijn om te lezen dat zijn slaapschema er niet van harrie in warrie raakte, dat biedt hoop haha
Ik moet even kijken wanneer we dat gaan proberen en volhouden, groot gedeelte van de zorg doe ik namelijk alleen.
Brood nog niet. Cracotte wel, als opvolger van de maisvinger. Dit gaat nog geregeld met verslikken helaas, dus hou m'n hart een beetje vast voor brood 😅
6 maanden geleden
Vraagje!
Brood gaat eigenlijk super goed opzich haha, minimaal verslikken
Alleen vertikt hij het om te kauwen, de 1e 2 stukjes gaan goed ook echt met kauwbewegingen en zijn zo weg
De stukjes die daarna volgen gaan ontzettend moeizaam
Beetje te vergelijken met wanneer je een stuk taai vlees in je mond hebt voor 5 tot 10 minuten 😅
Hij begint dan ook te grommen en vervolgens raakt hij een beetje overstuur
Iemand tips 😅
Hij loopt nog steeds achter in voeding (hij is bijna 9,5 maand), 8 maand eten qua structuur (kleine stukjes) gaat vergelijkbaar 😅
6 maanden geleden
Reactie op xBaby23
Vraagje!
Brood gaat eigenlijk super goed opzich haha, minimaal verslikken
...
Hier heeft het ook even geduurd voordat hij echt ging kauwen. Dit moeten ze ook opbouwen want ze gaan van zuigen naar een hele andere manier van eten en die spieren moeten opgebouwd worden. Hier eet Thijs echt goed. Kauwt goed maar krijgt al 3 maanden brood en dit is sinds een maand echt flink verbeterd. Geef ze rustig de tijd zou ik zeggen. Als hij elke dag het probeert zal het vanzelf beter gaan.
Je kan nog proberen de stukjes in wat melk of lauw warme thee te dopen mocht je echt willen dat hij meer eet. Kauwen zal dan wel minder zwaar zijn en qua beleg verschilt het ook. Pindakaas plakt heel erg bijvoorbeeld en moeten ze meer moeite voor doen. Regelmatig wat tussendoor laten drinken helpt ook hier.
6 maanden geleden
Ohh ik dacht dat ze dat al een stukje sneller konden haha
De logopedist vertelde dat ongeveer tussen de 9 en 10 maand ze het kauwen ontwikkelen
Onze kleine kan nu ook, gelukkig, eten als de beste. Alleen wel in gladde texturen 😅 dus yoghurt/ kwark/ pap met fruit is hier ontbijt en lunch. Met de lunch dan ook brood erbij. En avondeten is dan qua structuur tussen 6 en 8 maand in, maar meer nog 6 maand
Het dippen van brood is een goeie, die zal ik morgen zeker gaan doen!
Hij mag geen pinda hebben vanwege allergie haha, we gebruiken nu fruitstroop
Ook drinken gaat nog niet geweldig 😅 ben bang dat als ik dit tussendoor aanbied de frustratie groter gaat zijn omdat hij zich verslikt enzo
5 maanden geleden
Ik geef hem gewoon alles wat ik ook eet (zonder zout en voedsel wat hij niet mag zoals honing) en doe het voor. Hapje voor mama, hapje voor Fritsie. Als hij het niet goed kan eten kauw ik het voor. Hij is net een vogel. Ondertussen eet hij alles! Het heeft even geduurd, papjes en zo houdt hij niet van. Succes!
5 maanden geleden
Reactie op CheesyFries
Ik geef hem gewoon alles wat ik ook eet (zonder zout en voedsel wat hij nie ...
Zo doe ik het ook, behalve het voor kauwen. Wat goed dat jouw kleintje het zo goed oppakt op deze manier!
Als dat het enige is, niks te klagen dan toch. Gelukkig zijn er genoeg andere manieren om aan vezels te komen
5 maanden geleden
Reactie op xBaby23
En hoe doen jullie dat met ei? Onze vind ei dus echt verschrikkelijk, maar ...
Eerst lustte hij het niet. Toen heb ik bananenpannenkoek gemaakt, dat vind hij heerlijk, met een beetje Kaneel erdoor, smullen! Inmiddels eet hij alle ei, zijn lievelings is de bananenpannekoek, en ik maak wel eens ei in een jus pan. Dan klop ik hem helemaal op, beetje verse bieslook erdoor, tot hij mega fluffy is en doe ik het in de jus pan (spatelen nodig!) En dan bak ik het op een heel laag pitje gaar.
Gebakken en gekookt ei vind hij ook wel ok maar toch niet geweldig.
5 maanden geleden
Reactie op xBaby23
En hoe doen jullie dat met ei? Onze vind ei dus echt verschrikkelijk, maar ...
Hier krijgt hij ei op verschillende manieren aangeboden.
Vanmiddag banaan pannenkoekjes gemaakt en ook hier was het smullen!!
Soms doe ik een gekookt ei door spinazie/aardappel hapje of ik maak er een gebakken ei/ omeletje van op brood.
Gekookt ei met avocado soms als tussendoortje.