4 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben pinken als hobby. Toen ik bekend maakte dat ik zwanger ben mocht ik niet meer helpen. Denkend aan het overweiden etc. Dus nee ik was eigenlijk er al direct mee gestopt.
Nu weet ik dat koeien rustiger zijn als pinken, maar wat je zelf al zegt het zijn w茅l dieren. Een schrik moment en ze maken onverwachtse bewegingen.
Ik denk dat ik in jou geval, nu ook zal stoppen om tussen de koeien te lopen. Je kunt maar 1 keer je zwangerschap goed doen en je wilt het riscio niet lopen. Al is het alleen al het uitglijden in de stal!
3 jaar geleden
Wij hebben een vleesvee bedrijf thuis, ik denk dat je zelf het beste aanvoelt wat wel en niet meer kan, ik weet niet waar je actief in mee helpt maar misschien dat je ook kan wisselen in taken qua veiligheid?
3 jaar geleden
Ik was hier 7 maanden zwanger... nu was dit op vakantie en heb ik zelf helaas geen boerderij, maar zolang je gewoon voorzichtig bent dat je niet uitglijd ed.... al schijn je wel uit te moeten kijken met bepaalde soorten mest of zo... maar goed, in principe zit je kindje goed beschermd zolang je er geen dikke trappen of kopstoten tegenaan krijgt. Mjah better safe than sorry! 馃槝

3 jaar geleden
Hi Jeanine! Leuk dat jullie een melkveebedrijf hebben. Ik heb er over ingelezen, omdat ik in de maatschap zit bij mijn ouders en paar dagdelen meewerk. Ik loop nog gewoon tussen de koeien zoals ik altijd, maar heb dan nog geen buik bij 11 weken. Ik las dat je beste niet meer vruchtwater in contact kan komen. We hebben ook schapen dus daar houd ik afstand van. Melken wil ik wel zolang mogelijk nog doen zolang dat gaat. Ik denk dat je het beste zelf die inschatting moet gaan maken tot wanneer je er goed bij voelt.