45 Reacties

één maand geleden

Om maar direct te starten: meer kindjes die al weken (dan niet maanden) aan het hoesten zijn? Volgens de arts een virus waar niets aan te doen is, longen zijn schoon. Maar vandaag tot aan overgeven toe aan het hoesten. Iemand tips of herkenning?

één maand geleden

Reactie op b.88

Om maar direct te starten: meer kindjes die al weken (dan niet maanden) aan ...
Wij zijn er echt net weer (vrijwel) uit. Hier ook 1.5 maand gehoest. Hier was het ook een kwestie van uitzieken. Heel rot was het wel. Slapen ging daardoor voor geen meter (nu nog steeds niet haha. Dus lag niet alleen aan het hoesten) want hij hoestte zichzelf steeds wakker. Hier werd er soms ook overgegeven door het harde hoesten. Uiteindelijk kregen we een pufje van de huisarts omdat het al zo lang duurde en hij wat benauwd leek. Maar veel haalde dat niet uit voor mijn gevoel. Ik heb veel contact dutjes gedaan waarbij hij dus met zijn hoofdje iets hoger lag. Dan hoestte hij wat minder dan in zijn bedje. Zo werd er overdag tenminste wel wat geslapen. Heel veel sterkte! Heel veel meer dan gewoon uitzieken zit er niet op helaas...

één maand geleden

Wij gaan maand 3 in. Tis verschrikkelijks

één maand geleden

Heel herkenbaar, hier ook veel gehoest van de baby en nu ben ik ook weer aan de beurt. Wat wij deden was een bakje in dr buurt van de baby houden, als hij dan zo ging hoesten dan snel dat bakje onder zijn kin houden en dat heeft een hele hoop was en schoonmaken gescheeld.

één maand geleden

Mijn baby is 6 maanden en heeft nu opvolgmelk & hapjes. ik denk dat zijn tandjes doorkomen maar steekt altijd zijn tong uit als ik wil kijken dus ik weet het niet zeker. hij is licht verkouden, witjes en voelt warm aan. Hij eet en drinkt wel goed maar nu al 2/3 dagen geen ontlasting ( normaal 3 of meer keer per dag). weet iemand of het normaal is?. ( ik ben onverwachts bevallen ‘ binnebuiksezwangerschap’ daardoor niet voorbereid op veel dingen en moeder van net 21 ) ik lees veel verschillende verhalen. kan iemand aub helpen ik weet geen raad meer🥹🩵

één maand geleden

Reactie op NaomiJelle

Mijn baby is 6 maanden en heeft nu opvolgmelk & hapjes. ik denk dat zij ...
Hooi even zijn temperatuur meten met een rectale thermometer is het beste. Boven de 38 graden zit er iets dwars in het lijfje. Probeer naar het hele plaatje te kijken. Slaapt hij slecht? Is zijn temperatuur boven de 38 en is hij onrustiger dan mag je altijd een paracetamol geven. Niet te vaak maar ik doe het dan bijvoorbeeld net voor de nacht. En het poepen kan soms een paar dagen tussen zitten. Bereid je dan wel voor op een ontploffing als het wel komt. Geef je hapjes? Dat kan de ontlasting veranderen

één maand geleden

Reactie op NaomiJelle

Mijn baby is 6 maanden en heeft nu opvolgmelk & hapjes. ik denk dat zij ...
Grapje ik zie al dat je hapjes geeft

één maand geleden

Is het gebruikelijk dat je op een gegeven moment een grotere speen nodig hebt op de fles? KDV heeft aangegeven dat ze naar een grotere maat moet omdat ze meer moeite krijgt met drinken. Maar mijn ouders en schoonouders hebben nog niks gemerkt (ze drinkt daar in 15 minuten de fles leeg). Dus ik vraag me dan af of het niet gewoon een momentopname is op het kdv of dat mijn ouders/schoonouders niet echt opletten 🥲

één maand geleden

Doen jullie kindjes ook hip thrust(s)? Die van mij heeft echt iets nieuws ontdekt en het ziet er zo droog uit 😂

één maand geleden

Reactie op MM✨

Doen jullie kindjes ook hip thrust(s)? Die van mij heeft echt iets nieuws o ...
Hahahahaha dit dus 😂😂😂 sinds een paar dagen doet hij dit. Ziet er hilarisch uit

één maand geleden

Reactie op maaike171

Is het gebruikelijk dat je op een gegeven moment een grotere speen nodig he ...
Wij gebruiken de dokter Brown smalle flessen en zijn na drie maanden naar speen twee gegaan. Sinds vorige week ben ik overgestapt op speen drie, twee weken eerder dan de aangegeven zes maanden. Meer omdat ik merkte dat m’n baby het zelf niet snel genoeg vond gaan. Eerste paar dagen nieuwe speen is even wennen en hou ik de fles niet te hoog zodat het niet al te snel gaat 😊 het verschilt volgens mij per soort fles wat ze aanraden qua spenen dus misschien handig om dat gewoon op te zoeken

één maand geleden

Reactie op maaike171

Is het gebruikelijk dat je op een gegeven moment een grotere speen nodig he ...
Ligt eraan, bij borstvoeding niet. Maar ik weet dat het bij kunstvoeding wel vaker gebeurt. Mijn eigen ervaring met het kdv is dat het ze soms ook gewoon niet snel genoeg gaat, omdat ze natuurlijk meerdere kinderen de fles moeten geven en bij opa’s en oma’s zijn dat er vaak maar 1 a 2.

één maand geleden

Zijn hier meer baby’s die super eenkennig zijn? (Nou ja, buiten mama, papa en broertje / zusje). Onze baby moet meteen huilen als iemand anders haar vast heeft. Ook bij oma die ze echt heel vaak ziet. Moet wel zeggen dat we haar in het begin nooit veel in handen hebben gegeven.

één maand geleden

Reactie op maaike171

Is het gebruikelijk dat je op een gegeven moment een grotere speen nodig he ...
Nee ik ben van speen 3, naar 2 en nu 1 terug gegaan

één maand geleden

Reactie op SammiejDH

Nee ik ben van speen 3, naar 2 en nu 1 terug gegaan
Hmm.. zoiets dacht ik al. Bedoel mijn moedermelk is niet opeens dikker geworden en de kv die ze af en toe krijgt is ook niet veranderd. Ga toch nog even navragen wat ze bedoelen met het gaat minder goed😅

één maand geleden

Reactie op maaike171

Hmm.. zoiets dacht ik al. Bedoel mijn moedermelk is niet opeens dikker gewo ...
Nee en je tepel is ook niet veranderd, dus daar komt ook niet ineens meer melk uit!

één maand geleden

Wanneer is het beste om je kleintje over te zetten naar zijn eetstoel ipv newborn opzet stuk? Ik merk dat hij heel graag wilt zitten maar ook weer dat hij nog niet stevig genoeg kan zitten. Hij is nu 6 maanden

één maand geleden

Reactie op Djmll

Wanneer is het beste om je kleintje over te zetten naar zijn eetstoel ipv n ...
Wij hebben dit toch al eerder gedaan, met 5,5 maand, ook omdat hij echt wilde zitten en alles zien. We doen nu de oefenhapjes in de stoel (korte momentjes) en dan een dekentje ertussen om hem wat te 'klemmen', werkt hier perfect!

één maand geleden

Reactie op Djmll

Wanneer is het beste om je kleintje over te zetten naar zijn eetstoel ipv n ...
Zover ik weet pas als je kindje zelfstandig tot zitten kan komen. Anders is het slecht voor hun heupen. Niet te vroeg beginnen met zitten

één maand geleden

Waar plaatsen jullie allemaal traphekjes???😯