70 Reacties

2 maanden geleden

Ongeveer wel 12 uur maar met een drinkpauze tussendoor en de laatste uurtjes zijn erg onrustig.

2 maanden geleden

Reactie op Djmll

Iemand tips voor verlatingsangst en de nachten? Ik weet niet hoeveel langer ...
Ik heb toegegeven aan samen slapen, ik was op. Hij was soms hele nachten aan t jammeren. Bij mij slaapt hij dik 6/7 uur achter elkaar. Ik probeer nu wel eerst in zijn eigen bed, als hij wakker wordt in de cosleeper, en als hij daarna weer wakker wordt bij mij in bed. Wakker worden = super onrustig jammeren huilen en moeilijk weer in slaap te krijgen

2 maanden geleden

Sinds een aantal dagen wordt de fopspeen hier geweigerd. Opzich prima, maar het was hét middel om haar ‘s nachts weer door te laten slapen of te kalmeren. Moet ik de speen blijven proberen of nu doorzetten en gelijk weglaten?

2 maanden geleden

Reactie op b.88

Sinds een aantal dagen wordt de fopspeen hier geweigerd. Opzich prima, maar ...
Oh lastig! Ik zou m persoonlijk weg laten… je moet er toch ooit mee stoppen. En nu is misschien een natuurlijk moment!

één maand geleden

Ik zie in veel eetschema’s “broodje” staan. Hoe geven jullie dit? In hele kleine stukjes of juist groter zodat ze zelf kunnen happen?

één maand geleden

Ik heb even wat tips nodig. Mijn zoontjes is bijna 8 maanden En kan sinds 1 maandje van rug naar buik rollen. Maar meneer raakt snel gefrustreerd als hij op zijn buik ligt. Omdat hij nog niet voort kan bewegen op zijn buik. Iemand tips hoe we dit leuker kunnen maken voor hem? We leggen al zijn favo speelgoed neer zodat hij daarmee kan spelen maar hij pakt ze gewoon beet en gooit ze dan weer buiten hand bereik waardoor hij nog gefrustreerder raakt.

één maand geleden

Reactie op Djmll

Ik heb even wat tips nodig. Mijn zoontjes is bijna 8 maanden En kan sinds ...
Herkenbaar! Bij ons helpt het wel om erbij te zitten op de mat of liggen en samen te spelen.

één maand geleden

Reactie op b.88

Ik zie in veel eetschema’s “broodje” staan. Hoe geven jullie dit? In hele k ...
Ik geef muizenhapjes brood die ik eerst even ‘dip’ in wat boter. Langzaam laat ik ze wat groter.

één maand geleden

Reactie op Djmll

Ik heb even wat tips nodig. Mijn zoontjes is bijna 8 maanden En kan sinds ...
Dit hebben wij ook een tijdje gehad. Ik had hem daarom ook vaker gewoon even in de tripp trapp stoel gezet. Hij heeft gelukkig snel geleerd om dig vooruit te trekken. Hij werd ook gefrustreerd dus miss heeft hij ook snel geleerd om vooruit te komen😜 hij is volgende week 9 maanden. Is van 16 aug. Is te vroeg geboren. Sinds vorige week kruipt hij op zijn knieën ipv tijgeren. Nu vermaakt hii zich gelukkig erg lang haha. Maar het is idd even vervelend die periode. Ik ging er vaker naartoe om maar weer iets nieuws aan te geven

één maand geleden

Iemand dé tip om hazenslaapjes te doorbreken? Al sinds dat ze 2 maanden is. Mocht je een tip hebben, graag! Alle ‘standaard’ tips al geprobeerd, maar wie weet heb je een tip dat voor jullie echt heeft gewerkt! 🙂

één maand geleden

Reactie op PetraPetra

Iemand dé tip om hazenslaapjes te doorbreken? Al sinds dat ze 2 maanden is. ...
Bij ons veranderde dat pas toen we aan de slag gingen met oefenen met zelfstandig in slaap vallen. Dat was een in stand houdende factor bij ons. Het was niet opeens over, maar stapsgewijs ging het beter.

één maand geleden

Reactie op Christina_n

Bij ons veranderde dat pas toen we aan de slag gingen met oefenen met zelfs ...
Dat lukt haar (gelukkig) heel goed. We kunnen haar rustig wegleggen, gaat wat nestelen en valt rustig in slaap. Alleen na een half uur echt wakker. Het is voor haar helaas een gewoonte geworden die heel lastig te doorbreken is ☹️

één maand geleden

Zitten jullie kindjes ook de hele dag op handen en knieën heen en weer te wippen? Ook ‘s nachts als hij wakker wordt gaat ie zo zitten wippen 😅

één maand geleden

Reactie op sophje88

Zitten jullie kindjes ook de hele dag op handen en knieën heen en weer te w ...
Hier begint dat nu te komen! Hij kan het nog niet helemaal op de grond maar als hij op mij zit dan springt hij op en neer haha.

één maand geleden

Reactie op sophje88

Zitten jullie kindjes ook de hele dag op handen en knieën heen en weer te w ...
Hier gaat hij nu headbangen op ze buik, zo grappig om te zien 🤣

één maand geleden

Hoi hoi, Wij hebben een zeer actief mannetje van bijna 8 maanden. Druk aan tijgeren, proberen te zitten zelf. Dit is zijn schema: 6.00 wakker 180ml fles 7.30 fruithap 9.00 180ml fles Slapen tot 10.30 11.30 1 boterham zonder korstjes met thee 13.00 fles 13 30 Slapen tot 15.00 15 00 wat fruithap 17.00 250 gram avond eten 19.00 210ml fles en naar bed. Tussendoortje vind die nog niks hij is heel snel lichamelijk maar het eten moet naar mijn mond snap die niet. Hebben jullie tips voor tussendoortjes en moet ik ipv fruithap een ontbijt gaan doen zoals brood of pap. Een pap fles vind hij ook niks. Tips idee 😊

één maand geleden

Meer mensen met een baby rond de 8 maanden die ineens veranderd is in een kleine driftkikker die geen 2 seconden meer stil wil zitten op schoot, na een minuut uitgekeken is op zijn speelgoed en de hele boel bij elkaar krijst als het niet gaat zoals hij wil (terwijl hij zelf ook niet weet wat hij wil)? 😅 Hoop dat dit weer een fase is😂

één maand geleden

Reactie op sophje88

Zitten jullie kindjes ook de hele dag op handen en knieën heen en weer te w ...
Ja da's kracht opbouwen en voorbereiding voor het tijgeren en kruipen. Zo leuk.

één maand geleden

Reactie op MamaPollewop

Ja da's kracht opbouwen en voorbereiding voor het tijgeren en kruipen. Zo l ...
Ja dacht ik al, hij tijgert echt al vet snel! En soms als ie zo zit te wippen doet ie ook perongeluk een klein kruipje 😄

24 dagen geleden

Ik vraag me af hoe je met een 8 maanden oude baby naar zuid Frankrijk zou kunnen reizen. Natuurlijk met goede lange pauzes. Maar dan zit je baby nog steeds lang in het autostoeltje. Hoe doen jullie/anderen dit?