102 Reacties

3 maanden geleden

Is het normaal dat je vrij hard moet zuigen aan een rietjesbeker? Ik heb de avant net gekocht en zelf even geprobeerd maar je moet echt hard zuigen. Of doe ik iets verkeerd?😅

3 maanden geleden

Reactie op Freya97

Hier ook de Aer+ maar ik vind toch dat ze er een beetje in hangt, in de Geo ...
Hoe oud is jouw kindje dat ze hangt in de aer+? Nog een kleintje?

3 maanden geleden

Hoihoi ben even benieuwd naar jullie dagritme ( slaapjes vast eten en fles). Mijn zoontje is 9,5 maand.

3 maanden geleden

Reactie op melanie2603

Hoihoi ben even benieuwd naar jullie dagritme ( slaapjes vast eten en fles) ...
Ons ritme ziet er nu ongeveer zo uit met onze zoon van 9,5 maand: Tussen 7.00 en 7.30 uur: fles 180+6 Rond 9.15 uur: slapen 10.15 uur: fruithapje 12.30 uur: 2 broodjes 12.45 uur: slapen (de ene keer is hij voor 2 uur al wakker en de andere keer is het zo half 3 of zelfs 3 uur) 15.00 uur: fles 180+6 16.00 uur: tussendoortje (cracotte, maisfinger, yoghurt of rijstwafel) 16.15 uur: soms nog even slapen (hangt ervan af hoe lang hij in de middag heeft geslapen) Tussen 17.30 en 18.00 uur: avondeten, vaak eet hij met ons mee en soms een potje. Sinds een paar weken eet hij slecht bij het avondeten Tussen 18.15 en 18.45 uur: fles 180+6 Tussen 18.30 en 19.00 uur: slapen

3 maanden geleden

Reactie op melanie2603

Hoihoi ben even benieuwd naar jullie dagritme ( slaapjes vast eten en fles) ...
Hier net de 9 maanden gepasseerd: 08:00 fles 210+7 09:00 150 ml fruit 10:00 Slapen 12:00 fles 210+7 13:00 1 of 2 sneetjes brood 14:00 slapen 17:00 200 ml avondeten 18:00 soms 100ml yoghurt met beetje fruit of 2 maisvingers 19:00 fles 210+7 20:00 slapen tot volgende ochtend

3 maanden geleden

Reactie op Sis99

Ons ritme ziet er nu ongeveer zo uit met onze zoon van 9,5 maand: Tussen 7. ...
Bedankt!

3 maanden geleden

Reactie op Noé1108

Hier net de 9 maanden gepasseerd: 08:00 fles 210+7 09:00 150 ml fruit 10: ...
Bedankt!

2 maanden geleden

Waar kan ik, behalve bij grote babywinkels, een parasol vinden voor aan de kinderwagen?

2 maanden geleden

Reactie op Sis99

Ons ritme ziet er nu ongeveer zo uit met onze zoon van 9,5 maand: Tussen 7. ...
Grappig, precies zelfde ritme!

2 maanden geleden

Reactie op Liesje17

Grappig, precies zelfde ritme!
Hier ook hetzelfde ritme, alleen sinds 2 dagen slaat ze de voeding van 15:00 over

2 maanden geleden

Reactie op c95

Hier ook hetzelfde ritme, alleen sinds 2 dagen slaat ze de voeding van 15:0 ...
Herkenbaar; onze zoon laat ook steeds meer staan bij de fles van 15.00 uur. Hij drinkt nog wel wat, maar steeds wat minder

2 maanden geleden

Tips voor de nachten? Hier al een paar weken iedere nacht wakker, vaak tussen 3 en 4. Een voeding is het enige wat hem weer in slaap krijgt...

2 maanden geleden

Ik kook meestal zelf voor m’n zoon van 10 maanden. Maar geef ook wel eens een potje. Nu staat daar het aantal maanden altijd op. Waar is dat op gebaseerd? Zitten er in potjes van 15+ maanden dingen die ze met 10 maanden niet mogen? Of is het om de hoeveelheid en de grootte van de stukjes? Want als ik een potje geef dat bij zijn leeftijd hoort, heeft ie nog steeds trek. En als ik zelf kook eet hij ook met stukjes.

2 maanden geleden

Reactie op sophje88

Ik kook meestal zelf voor m’n zoon van 10 maanden. Maar geef ook wel eens e ...
Het consultatiebureau zei toevallig deze week dat dit te maken heeft met de grootte van stukjes en er zit natuurlijk meer in, maar er zou niet iets in zitten wat ze niet mogen. Wij hebben nu dus ook potjes gekocht voor 12+.

2 maanden geleden

Mijn zoontje heeft op dit moment de waterpokken, met bijbehorende blaasjes in de mond. De fles is daarom ook een drama om te drinken. Water gaat wel want dat geef ik dan koud . Maar zijn fles met koud water (lees koelkast koud) vindt ik nu geen prettig idee. Iemand tips zodat hij de fles wel weer wilt drinken?

2 maanden geleden

Reactie op Djmll

Mijn zoontje heeft op dit moment de waterpokken, met bijbehorende blaasjes ...
Onze zoon heeft een paar weken geleden de hand-voet-mondziekte gehad en had daardoor ook last van zijn mond. Misschien dat je over de gehele dag wat kleinere beetjes melk kan geven? En om ervoor te zorgen dat hij extra vocht binnenkrijgt kan je hem bijvoorbeeld ook een knijpfruitje, yoghurt of een zelfgemaakt ijsje geven (op basis van fruit en yoghurt/water)

2 maanden geleden

Reactie op Sis99

Onze zoon heeft een paar weken geleden de hand-voet-mondziekte gehad en had ...
Dank je wel voor de tips, Ik zal ze morgen uitproberen. Heb voor nu maar een grotere speen gepakt voor zijn fles om toch iets van melk binnen te krijgen voor het slapen gaan

23 dagen geleden

Momenteel heb ik weer opnieuw last van haaruitval. Na 3 a 4 maanden was mijn haaruitval weer "normaal" en zoals voor de zwangerschap. Nu de kleine 11 maanden is verlies ik weer plukken met haar. Kan dit nog door de zwangerschap komen of zou er iets anders aan de hand zijn??

23 dagen geleden

Reactie op xMila

Momenteel heb ik weer opnieuw last van haaruitval. Na 3 a 4 maanden was mij ...
Je kunt je ijzer even laten checken bij de huisarts. Kan zijn dat die een dip heeft genomen na de zwangerschap (en, indien het geval, doordat borstvoeding ook eea van het lichaam vergt. Ikzelf moet flink aanvullen iig).

22 dagen geleden

Reactie op MamaPollewop

Je kunt je ijzer even laten checken bij de huisarts. Kan zijn dat die een d ...
Bedankt voor je reactie. Ik zal dat laten onderzoeken.