6 Reacties

18 dagen geleden

Onze van nu 7.5 maanden heeft dat bijna altijd gehad. 😊 Hij heeft slaapjes van gemiddeld 30 min. Soms langer soms korter. Hij heeft er geen last van. Merk je dat de kleine er last van heeft?want het kan zijn dat hij niet meer bodig heeft. Vaak slapen ze 2 keer op een dag met 8 maanden. Hier op het moment slaapt hij gemiddeld 2 keer op een dag. (Ik weet dat mij broer vroeger toen hij 1 jaar was geen dutjes meer deed overdag)

18 dagen geleden

Hi! Ons zoontje van bijna 8 maanden slaapt meestal ook 3 dutjes van (met geluk) 45 min. Of 1 langer en 2 korte, zoals vandaag was het eerste slaapje 1:15 uur, 2e 30 min en 3e ook 30 min. Hij lijkt er geen last van te hebben want het is een vrolijke baby overdag, maar ik heb me door een slaapcoach laten vertellen dat 1 cyclus (45 min) wel nodig is om te herstellen. Korter zou alleen maar de vermoeidheid uitstellen zijn en geen herstel. Sindsdien probeer ik hem als hij al snel wakker wordt weer terug in slaap te wiegen. Soms lukt dat en soms niet. Maar om eerlijk te zijn heb ik me er een tijdje gek om gemaakt dan een slaapje korter dan 45 min niet zou tellen, en sinds ik dat los heb gelaten is niet alleen de kleine happy maar ik ook😁 Het hielp hier sinds deze week trouwens wel enorm om hem op zijn buik te leggen (merken we vooral met naar bed brengen dat het dan beter gaat en hij langer slaapt). Misschien kun je dat nog proberen?

18 dagen geleden

Reactie op Lennie89

Hi! Ons zoontje van bijna 8 maanden slaapt meestal ook 3 dutjes van (met ge ...
Ah ja heel herkenbaar dit! Nee ons zoontje is ook erg vrolijk en lijkt er geen last van te hebben. Denk dat ik het zelf ook wat meer los moet laten, voor mijn gevoel is 45min zo kort maar hij zal er dus toch genoeg aan hebben! Op zijn buik leggen is ook een goede tip, zal ik morgen eens proberen, dankjewel!!

18 dagen geleden

Hier ook vandaag 7m oud en al maandenlang enkel dutjes van een halfuurtje of zelfs 25min.. is enorm vermoeiend eerst deden we 3dutjes maar laatste dagen weigert ze ook de 3de waardoor ik het ook niet meer probeer. Gaan we gwn beetje vroeger naar bed. Maar als we samen in mijn bed slapen (meestal tijdens 1ste dutje) kan ze altijd veel langer slapen soms zelfs 2u🙃  Al een weekje verlopen de nachten ook heel slecht wordt ze elke uur eens wakker 😩

14 dagen geleden

Wat voor wakkertijd hou je aan? En is de kamer helemaal donker? Dat soort dingen hebben invloed. Ik zou echt werken naar ochtends kort slaapje en middags dan lang slaapje. Mijn dochter slaapt ook kort indien we de wakkertijd niet goed aanhouden.

13 dagen geleden

Ons zoontje heeft overdag bijna nog nooit langer dan 45 min per keer geslapen. Echt op 1 hand te tellen dat hij er 45 min achteraan plakte. Hij is vrolijk en slaapt ‘s nachts ook goed. Dus voor ons is het prima !