34 Reacties
2 jaar geleden
Hoi hoi,
Ik zou proberen wel je lichaam zo veel mogelijk te ontzien.. je lichaam moet straks ook een bevalling in, en hoe fitter, hoe fijner!
Is er, behalve je man, niet nog iemand anders die je eventueel zou kunnen helpen? Misschien (een van) jullie ouders? Of vrienden?
Verder snap ik het heel goed die onrust in je hoofd, daar heb ik de laatste dagen ook een stuk meer last van hihi 🤭
2 jaar geleden
Reactie op Liinliin
Hoi hoi,
Ik zou proberen wel je lichaam zo veel mogelijk te ontzien.. je li ...
Hoi hoi 🙂
Ja dat besef ik mezelf maar al te goed maar het is omdat ik het gewoon proper wil voor de baby en zodat ik niet na de bevalling weer direct moet gaan kuisen. Zo kan ik meer genieten van onze 2 kindjes en ze alle 2 evenveel aandacht geven. Nee wij zijn zelf nog maar 22 jaar en dat betekend dus ook dat onze ouders zelf nog werken. Ook nog eens als zelfstandige en zij hebben nog altijd de gedachten dat ze het vroeger ook maar alleen moesten doen. Mijn zusje van 17 komt nu waarschijnlijk in Augustus samen met haar vriend wel alles nog eens grondig poetsen. Wat vervelend eh, ik heb ook geen honger er door ik voel mij zo ongelukkig ik kan het niet uitleggen het frustreert mij echt immens 😩🫣
2 jaar geleden
Mijn man zegt precies hetzelfde. Doe rustig aan, ga zitten op de bank... Ik kan niet zitten op de bank als het zo veel troep is in huis. Wij zitten ook midden in een verbouwing, dus extra troep. Ik wil nu ook dat alles opgeruimd is en netjes. Mijn man beloofd ook meer te helpen, maar als hij 2 dingen heeft gedaan die dag van verwacht hij al een trofee. Mega frustrerend!
2 jaar geleden
Hier hetzelfde! We zijn dan nog aan het bouwen , hij doet wel wat hij kan maar heb men kuis vandaag ook gedaan , hij zegt ook doe kalm maar er is gene heilige geest die alles komt poetsen e dus is het maar aan mij om het te doen. Overdoe me dan ook altijd maar nu neem ik badje en platte rust in de zetel om te bekomen .
2 jaar geleden
Als je vriend zelf ook niet helpt met schoonmaken zou ik gewoon alsnog een hulp zoeken. Al is het maar voor 1x om hem te laten merken dat je er echt mee zit. Ik heb zelf ook totaal geen rust in mn hoofd als het huis niet naar mijn zin schoon is dus begrijp je heel goed. Maar gezondheid is ook belangrijk, en als je vriend dan nu niet die “klusjes” wilt overnemen ook al is t maar tijdelijk dan iemand anders vragen. Misschien dat hij dan wel inziet ?
2 jaar geleden
Reactie op Wonder Vanhoey
Hier hetzelfde! We zijn dan nog aan het bouwen , hij doet wel wat hij kan m ...
Jaa hier hetzelfde, maar ik voel ook gewoon ergens dat het niet meer gaat en dat is het frustrerende 😩
2 jaar geleden
Reactie op Illbethereforyou
Mijn man zegt precies hetzelfde. Doe rustig aan, ga zitten op de bank... Ik ...
Ja exact dit dus, hij is zo lief en doet echt zijn best maar het is niet hetzelfde als ik het zelf doe. Als vrouw zie je altijd kleine vuiltjes etc..
2 jaar geleden
Reactie op Smoezie
Als je vriend zelf ook niet helpt met schoonmaken zou ik gewoon alsnog een ...
Ja hij ziet het opzich wel in want hij helpt zelfs met mijn kleerkast uit te mesten om het op zijn Vlaams te zeggen. Maar hij trekt zich minder snel iets aan van het stof etc. Hij zegt dat het normaal is omdat er geleefd wordt in huis maar als zwangere vrouw is dit heel frustrerend 😩
2 jaar geleden
Geen tips maar dit is zo herkenbaar ☹️
Ik vind ook fysiek de kracht niet meer om het nog helemaal alleen te doen. Mijn zoontje van 2 wil dan altijd helpen, daar hoef ik geen tekening bij te maken zeker hoe het hier dan uitziet 😅🥹.
2 jaar geleden
Ik zie ook overal alleen maar rommel. En in mijn hoofd moet ik opeens alles goed schoonmaken. Maar ook opeens de grote klussen. Koelkast helemaal van binnen schoonmaken en alles keukenkastjes van binnen volledig poetsen. Mijn moeder komt in mijn verlof samen even alles goed poetsen zodat alles schoon is tijdens de kraamweek. Ik probeer het voor nu dus los te laten omdat ik weet dat we het samen gaan doen, maar ik zit ook elke dag met het idee.. Nee het moet nu🤣
2 jaar geleden
Ik ben ook echt wel schoner en netter dan normaal. Maar besef me ook dat wat ik vandaag doe ik overmorgen weer kan doen, dus het is niet echt voor de baby. Een grote schoonmaak waag ik me dus ook niet aan nog.
Ik heb met mensen in mn omgeving afgesproken dat de “rommel” die ik achterlaat door hun wordt schoongemaakt als ik in ‘t ziekenhuis lig. Zo komt de kleine in elk geval in een spik en span huis. En ik denk dat zodra de Kraamzorg weg is na een week ik heel snel de chaos ga accepteren 😂.
Schoon blijft het nooit langer dan een seconde nadat je het hebt schoongemaakt dus beter wat loslaten is mijn motto. 😂
2 jaar geleden
Reactie op Shary_mommy_of_2 ❤️
Ik vind ook fysiek de kracht niet meer om het nog helemaal alleen te doen. ...
Ja dat "helpen" ken ik, ben je achteraf nog langer bezig met de zooi op te kuisen die hij veroorzaakte.
Ik snap je ook dat het fysiek niet meer lukt hier net hetzelfde. Het is ook maar moeilijk accepteren vind ik dat je nu tegen een grens aanloopt die je anders niet hebt.
En mijn man is dezelfde he, zegt die schat je moet echt meer je rust pakken, ga een een dutje doen,... alsof er ineens een magisch feetje gaat verschijnen die alles zal doen. Ale niet dat die niet helpt hoor verre van! Maar zijn proper en opgeruimd ligt gewoon heel ver van de mijne 😅
2 jaar geleden
Ik ken het, soms denk ik ook dat de lichamelijke klachten komen door de chaos in men huis en dus in men hoofd.
Ik heb nu gewoon besloten 1 kamer per keer te doen.
Dus vandaag de slaapkamer, en niet meer dan dat. Dan de badkamer, keuken etc.
Daarna mag men partner het hele huis stofzuigen en dweilen.
Het is okee om er wat langer over te doen.
Ik kreeg namelijk al gelijk rust toen im de slaapkamers had gedaan. Wel in een week tijd maarja beter iets dan niets.
Nu wilde ik vandaag de keuken aanpakken, maar was te moe dus dit bewaar ik weer voor morgen.
2 jaar geleden
Oh, vreselijk en herkenbaar 😩 ik ben voor mijn idee de hele dag aan het opruimen. Ik heb geen instabiliteit, maar wel heel veel last van de huid op mn buik (doet echt zeer als ik te veel doe). Mijn vriend werkt fulltime en heeft de afgelopen week iedere avond uit zijn werk aan de airco gewerkt die stuk was. Hij zei de was over te gaan nemen en normaal maait hij het gras.
Nu heeft hij dat al een paar weken niet gedaan (de was sowieso nog geen 1x)met als resultaat: ik doe de was met veel moeite (kost mij veel energie en tijd) en het gras met onkruid staat okselhoog. Ik erger mij kapot maar ik kan het gewoon echt niet doen. Normaal zou mijn moeder helpen maar mij zus claimt haar de afgelopen tijd voor haar kindjes 🙄
Ik vind het heel lastig om hier iets van te zeggen omdat ik ook zie dat hij zich overwerkt. De airco is nu gemaakt maar nu is hij een kast aan het maken voor de babykamer in de avonduren.... En het huis -en tuinhouden staat nagenoeg stil. Ik heb al 3 weken verlof en ik doe wat ik kan, maar vaak gaat het gewoon echt niet..
2 jaar geleden
Hier ook hetzelfde. Ik erger me rot aan zijn niet opgeruimd zijn e tegelijkertijd kan ik zelf ook weinig nog fysiek dus extra frustrerend... geen tips helaas!
2 jaar geleden
Hier zijn wij juist daarom na de eerste begonnen met inhuren van een schoonmaakster... scheelt een hoop.. wij zitten nu midden in een zolderverbouwing.. maar dat kan jk echt loslaten die zooi..
2 jaar geleden
Hahahhahaha o helaas hier ook zo herkenbaar....
Ik ben 32 weken zwanger, moet per direct thuis zitten ivm complicaties.
Maar nog mag ik de vaat, was, stofzuigen, opruimen enz enz doen...
En als ik het doe wordt hij wel boos dat ik het doe, maar zelf pakt hij het niet op 🫣🤭
2 jaar geleden
Oooh hier hetzelfde. Toen ik 15 weken zwanger was is mijn huishoudhulp zelf enkele maanden uitgevallen. Normaal komt ze in augustus terug. We hebben wel vervanging aangeboden gekregen maar het was telkens iemand anders waardoor we veel geld kwijt waren voor iemand die zich telkens voor 1 dag moest inwerken. Hebben uiteindelijk besloten de hulp te pauzeren tot onze vaste hulp terug aan de slag kan.
Ik probeer samen met mijn zus en mama elke week de grote kuis te doen. Door de week is het hier meestal een stort.
De laatste 2 weken merk ik dat de kriebels wel de overhand nemen en ik echt de gekste dingen ga schoonmaken. Wel herkenbaar van bij de eerste zwangerschap.