9 Reacties
2 jaar geleden
Voor kleertjes dragen ze gewoon altijd een romper. Newborn babys hebben zo goed als altijd lange mousen shirtjes aan met een broekje. Babys kunnen zichzelf nog niet goed warm houden.
Ik heb 2 lakentjes in huis en een deken voor in bed. Zo kan ik dd deken weg laten als het echt warm is of 2 lakentjes over elkaar leggen wanneer 1 weer net te koud is.
2 jaar geleden
Oei ik groei heb je zowel een app van en een boek. Daar worden alle sprongetjes die de baby doormaakt uitgelegd. Ik zou even googlen hoe het zit met wat je baby's bij welke temperatuur aan moet doen in de nacht. Daar heb je mooie plaatjes/tabelletjes van. Op YouTube heb je ook fijne filmpjes van verlosmoeder. Zij legt heel fijn ook heel veel info uit.
2 jaar geleden
Hi! Heb je al een intakegesprek gehad met je kraamzorg? Ik denk dat zij veel van je zorgen kunnen wegnemen 😊 Iedereen die voor het eerst ouder wordt heeft onzekerheden over hoe je voor een baby moet zorgen, ik vond het ook echt spannend om voor het eerst mijn baby in bad te doen, aan te kleden, etc. Maar daar word je ontzettend goed in begeleid!
En zoals anderen zeggen: er zijn verschillende uitzetlijsten die je kunt raadplegen, 24 baby heeft er ook een geloof ik. Ik vind alleen wel dat op sommige lijsten ook echt wel dingen staan die je niet perse nodig hebt, zeker niet die eerste dagen. Ik vond de lijst die mijn kraamzorg had het meest ‘no-nonsense’: https://kraamzorgdeeilanden.nl/wp-content/uploads/2020/12/Uitzetlijst-Kraamzorg-de-Eilanden.pdf
Ik weet niet of er verder speciale lijsten zijn voor zomer vs winterbaby, maar ik zal je zeker aanraden alles gewoon met lange mouwen te kopen. Wat je je baby dan precies aantrekt op welk moment, daar adviseert je kraamzorg je ook weer in. Qua dekentjes worden natuurlijke materialen aangeraden, katoen of wol dus.
En verder gewoon lekker je vragen stellen in deze app 😊 Komt allemaal goed. Succes en veel plezier met de laatste voorbereidingen!
2 jaar geleden
Een rompertje, shirtje en broekje met sokjes en een mutsje. Daarbij als je kindje het nodig heeft, legt de kraamzorg er kruiken bij.
Verder een ledikant lakentje en daaroverheen een dekentje.
Ik heb 2 dekentjes. Een dikkere en dunnere. ( Voor zowel wiegje als ledikantje )
Die van het wiegje, kun je ook gebruiken tijdens het wandelen in de kinderwagen.
Krijg je nog een intake met de kraamzorg? Anders kun je dit soort vragen ook stellen. Ik heb bij mijn zoontje, vooraf de kraamzorg nog geappt, met de vraag wat voor dekentje ik nodig zou hebben.