9 Reacties

2 jaar geleden

Waarom mag je babykleding niet met wasverzachter wassen?

2 jaar geleden

Lijkt me wel dat dat mag, alleen ik denk dat je je moet afvragen of je je baby wilt blootstellen aan zo'n intense geur. Wasverzachter mag niet omdat dat het huidje van de baby kan irriteren, vanwege bepaalde stoffen. Ze zijn nog zo kwetsbaar en gevoelig de eerste maanden van hun leven.

2 jaar geleden

Baby’s zijn nog bijna geen geuren gewend. Ik zou ze vooral niet blootstellen aan te heftige geuren de eerste weken en ze vooral de veilige geur van de ouders en omgeving laten ruiken. Dus ik zou er niet voor kiezen. De kleertjes moeten schoon zijn, maar hoeven niet naar een bloemenzee te ruiken, dat komt later wel (of niet).

2 jaar geleden

Nou anders had ik het wellicht niet gedaan, maar wil nu langzaam beginnen met wassen en dan zou het nu ongeveer 10weken in de kast liggen dus dacht ik dan blijft het fris ruiken😅

2 jaar geleden

Reactie op Boterbloem97

Nou anders had ik het wellicht niet gedaan, maar wil nu langzaam beginnen m ...
Dan zijn geurzakjes een betere oplossing misschien. Zijn zelfs te halen van Zwitsal 😊 Maar ik zou echt geen geurparels toevoegen. Het blijft die paar weken echt wel fris hoor. Je eigen kleding blijft soms ook maanden ongedragen in de kast ☺️

2 jaar geleden

Reactie op junesky

Dan zijn geurzakjes een betere oplossing misschien. Zijn zelfs te halen van ...
Dan ga ik inderdaad voor safe en voor geurzakjes!

2 jaar geleden

https://www.consumentenbond.nl/wasmachine/lenor-unstoppables Ik zou dit ook niet voor volwassenen gebruiken. Goeie marketing van A-merk wasmiddelen. Troep voor je machine en huid als je 't mij vraagt. Staat zo'n teken op de verpakking van een dooie vis...

2 jaar geleden

Ik zou dit absoluut niet gebruiken voor babykleding! Ik heb er zelf een onwijze allergische reactie mee gehad.. zat helemaal onder de jeukende rode bultjes. Staat ook op de verpakking dat er een bepaald bestanddeel in zit wat een allergische reactie kan veroorzaken én dat het heel slecht is voor milieu/dieren in het water.

2 jaar geleden

Ik gebruik t wel voor werkkleding van mn man als die, vooral nu, veel gezweet heeft. Soms ook voor t beddengoed. Wij hebben geen last van allergische reacties erop. Vindt t wel lekker ruiken. Voor mn dochter en straks de babykleding zal ik t niet gebruiken.