28 Reacties

2 jaar geleden

Herkenbaar! Onze zoon van 12 weken zit nu nét in maat 56. Ik zou me er geen zorgen over maken, ze groeien op hun eigen tempo! Wat betreft de slaapzak. De maanden zijn een indicatie. Ik zou de maat van je kindje aanhouden en pas overgaan op een andere slaapzak als ze aan die maat toe is. Anders loop je het risico dat ze er in wegzakt.

2 jaar geleden

Niet bij m'n 17 weken oude baby. Maar onze dochter van nu *bijna 3 jaar. Groeide in haar eigen ritme. Maar bleef vrij klein. Ook begin maanden maatje 50/56 gehad. Past nu ook nog kleertjes van 2 jaar. Heerlijk, nog zo klein en handzaam. Ze gaan in hun eigen tempo, eigen groei. Sommige kindjes groeien na 6 maanden enorm. Alles kan en mag. Zolang ze lekker drinkt, liefde, lekker slapen en blij is.

2 jaar geleden

Onze zoon is met 37 weken precies geboren, 45cm. Is woensdag 17 weken oud en past nu dingen van maat 56 en een paar van maatje 62. Het ligt ook net aan het merk van de kleding. Sommige kledingstukken van maat 50 waren al heel snel te klein terwijl andere setjes nog weken aan konden

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft nu met 3 maand oud ook maatje 50 ze gaat nu langzaam over op maat 56 afhankelijk van hoe de kleertjes uitvallen ze is nu 53 cm groot en weegt 4 kilo... terwijl mijn zoon geboren werdt met 51.5 cm en 3654 gram 😅

2 jaar geleden

Mijn kleintje past ook nog in 50, je kan haar altijd eens zelf meten met een meetlint mocht je dat willen, van hoofd tot rechte voet😄

2 jaar geleden

Toevallig vandaag bij het consultatiebureau geweest. Mijn kleine dame is 53 cm en 3.8 kilo met 12 weken! Dus in maat 50/56 nu. Geboren met 45 cm en 2.2 kilo. Cb gaf aan dat het belangrijk is dat ze iig haar eigen lijn blijft volgen. Haar lijn was wat afgezwakt maar hebben anderhalve week terug allemaal buikgriep gehad dus was verklaarbaar! Wij gebruiken een inbakerzak welke officieel tot 3 maanden is. Maar zolang zij nog niet het gewicht en lengte heeft van 3 maanden blijft ze lekker in deze inbakerzak!

2 jaar geleden

Reactie op Ilonka123

Toevallig vandaag bij het consultatiebureau geweest. Mijn kleine dame is 53 ...
Volgens mij heeft die inbakerzak tot 3 maanden vooral te maken met of ze kunnen rollen. En sommige kindjes beginnen daar rond de 3 maanden mee denk ik? En heeft t minder met lengte of gewicht te maken.

2 jaar geleden

Onze reus was bij 2 maanden 59 cm en 5995 kg. Ik zou soms willen datie nog even klein was😅 maar helaas, ze groeien allemaal op hun eigen lijn, hopelijk heeft ze niet teveel meer last van het rs virus?

2 jaar geleden

Reactie op sophje88

Volgens mij heeft die inbakerzak tot 3 maanden vooral te maken met of ze ku ...
Ja ook met rollen alhoewel er kinderen als ze rollen nog steeds ingebakkerd worden dus denk dat ik dat gewoon in de gaten moet houden gaat ze dat doen. Maar ook vooral met lengte want die andere verzuipt ze nu in. Hier kan ze met haar nek nergens heen en is juist geborgen met der benen bij die andere heeft ze ik denk 30 tot 40cm over en haar nek glipt erin.

2 jaar geleden

Hier ook een kindje van 11 weken en maat 50. Wij zitten ook een beetje te struggelen qua slaapzak. Want het deken trapt ze soms best wel van haar af, waardoor we wel een slaapzak zouden willen, maar daar past ze allemaal nog niet in. Ze ligt nu in de puckababy piep, dus dat doen we nog maar totdat ze eruit groeit

2 jaar geleden

Ons kindje is 13 weken en zit nog maar recent in maat 56.

2 jaar geleden

Reactie op Itsmehi

Hier ook een kindje van 11 weken en maat 50. Wij zitten ook een beetje te s ...
Ja hier inderdaad ook de piep. En dat vind ze heerlijk ze slaapt door vanaf de eerste week met dat ding dus die is hier heilig. We hebben nu ook de mini een maat groter maar die past ze nog lang niet daar maak ik me een beetje zorgen om juist omdat ze die geborgenheid heerlijk vind en ze aangeven dat de piep na 3 maand beter niet meer is voor rollen en afleren van bakeren, want de mini kan je ook armsgaten in maken maarja die is vanaf een grote 68 74 dat duurt nog even als we nog in 50 zitten😅

2 jaar geleden

Reactie op Martje-24

Onze reus was bij 2 maanden 59 cm en 5995 kg. Ik zou soms willen datie nog ...
Nee nu naar een maand lijkt het echt beter nog wel af en toe haar neus dicht maar hartstikke vrolijk, eet weer normaal geen geroggel. Ben blij dat we daarvan zijn wat een ellende en angst brengt dat mee. Nu op naar het volgende virus 😅

2 jaar geleden

Hee zolang ze groeit in haar eigen curve geen zorgen om maken. Ik heb ook een reus. 12 weekjes en al 6,5 kilo en 63 cm lang. Mijn zoontje was bij 2 maanden al 62 cm lang. Ook altijd kritiek op gehad. Maar is hun curve dus helemaal goed. Als ze maar niet te veel afbuigt.

2 jaar geleden

Hee, ons meisje is bijna 12 weken en gaat nu ook pas richting maatje 56. 2 weken geleden woog ze 4090 gr denk dat ze nu rond de 4500 gr zit. Ze is 3 weken te vroeg geboren met 3005 gr. Ze volgt goed haar eigen lijntje. Wij gebruiken ook een kleine slaapzak maatje 56/62 die is eigenlijk tot 3 maanden maar de slaapzakken vanaf 3 maanden kan ze nog lang niet aan... Iemand tips voor de tussenfase dalijk? Qua lengte denk ik dat ze over een kleine 3/4 weken iets anders moet...

2 jaar geleden

Hier ook bijna 12 weken en begint nu net van 50 naar 56 te gaan (verschilt beetje per kledingstuk) en heel soms al 62 al valt dat dan nog wel ruim. Geboren met 2860 en 49 cm en nu net 4,5 kilo. Lengte wordt volgende week weer gemeten ben benieuwd!

2 jaar geleden

Wat een mooi meisje!

2 jaar geleden

Hier ook een mini, nog altijd maatje 50 met 13w. Wij hebben swaddle up (love2dream) maatje s vanaf het begin, hadden opk xs kunnen gebruiken, maar uiteindelijk met rolletjes handdoeken wat meer vastgelegd. Had eerst de puckababy piep, maar vond de swaddle up toch praktischer 😅

2 jaar geleden

Hier ook dysmatuur geboren. 2,5kg (met 37w) en weegt nu 3,7kg. Heerlijk zo klein, daar geniet ik nu juist extra lang van 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Liekevanbeek

Hier ook een mini, nog altijd maatje 50 met 13w. Wij hebben swaddle up (lo ...
Is dat die met de handjes omhoog? Die ziet er ook wel heerlijk uit inderdaad. Is dat ook een beetje dat baker gevoel ?