11 Reacties
één maand geleden
Is hier ook, zodra ik er ben wil ze bij mij zijn en door mij opgetild worden. Papa kan zelfs weggeduwd worden als die in de buurt komt en aanstalten maakt om haar bij mij weg te pakken. Ik probeer positief te zijn, en niet dan het steeds over te nemen bijvoorbeeld. Bij kinderdagopvang is ze bij sommige begeleidsters wel oke als die haar overnemen. Ik denk dat ze bij papa dit gedrag gewoon ook meer durft te laten zien en juist zichzelf is. Maar ik maak soms ook echt even een mama momentje met aandacht alvorens iets anders doen als ik merk dat ze het sterk heeft. Maar soms wil ze echt hele dag aan me zitten als een koala beertje.
één maand geleden
Heb je papa wel eens een dagje alleen laten zijn met haar? Onze dochter heeft ook een sterke voorkeur voor mama, ik werk wel 4 dagen dus misschien is het daardoor al minder heftig. Mijn man heeft haar vorige week pas voor het eerst een dag alleen gehad en afgelopen week nog 1 keer en sindsdien is het al wat minder erg. Verder accepteren we gewoon dat het voor nu zo is 😂 ze huilt zelfs als ik ga douchen, dus papa moet altijd een hele trucendoos uithalen om haar af te leiden (wat dan wel lukt)
één maand geleden
Reactie op Christina_n
Is hier ook, zodra ik er ben wil ze bij mij zijn en door mij opgetild worde ...
Laat je het dan wel gewoon overnemen door papa? Wij weten niet echt waar we goed aan doen namelijk. Ze geeft duidelijk aan dat ze het niet wil, maar aan de andere kant moet ik ook dingen gedaan krijgen zonder dat ik haar continu moet optillen
één maand geleden
Reactie op oum1
Laat je het dan wel gewoon overnemen door papa? Wij weten niet echt waar we ...
Eerder gaven we vaker wel toe om naar mij weer over te dragen maar zijn dit steeds minder gaan doen. Uitleggen wat er gebeurt en troosten maar toch ook aan papa overdragen inderdaad. Ik ga soms wel even uit zicht zodat het makkelijker gaat.
één maand geleden
Wat ik ergens heen gelezen was dat het helpt als je zelf heel enthousiast op je man reageert.
Dus, elke keer dat hij de kamer in komt lopen vrolijk papa roepen, naar hem zwaaien en kussen. En dan moet papa ook heel vrolijk mama roepen, zwaaien en kussen. Tot slot ook heel vrolijk de naam van je baby roepen, zwaaien en zo mogelijk kussen/ knuffelen/vasthouden.
Elke keer dat hij de kamer verlaat moet papa dan ook vrolijk afscheid nemen.
Wanneer dat goed gaat kan je dat uitbreiden met meer papa tijd.
één maand geleden
Hier ook. Ze wilt alleen bij mij zijn, anders is het huilen. Maar zodra ik weg ben is ze wel weer leuk, maar echt uit beeld. Niet even het hoekje om want dan komt ze me zoeken haha. Onze dochter ook heel erg gehad is nu 3,5 nog steeds een mama’s meisje maar gaat steeds makkelijker naar andere mensen toe.
één maand geleden
Ik werk maar 1,5 dag, dus ben echt veel bij mijn zoontje. Maar bij ons is het juist zodra papa er is, gaat hij daar vooral heen en wil hij veel minder bij mij zijn. Ik denk dat papa gewoon veel gekker met hem doet en veel aandacht geeft als hij thuis is, terwijl ik gewoon mijn ding doe en hij zich ook alleen moet vermaken.
één maand geleden
Reactie op Lenorel
Ik werk maar 1,5 dag, dus ben echt veel bij mijn zoontje. Maar bij ons is h ...
Hier net zo; echt een papa's kindje. Als ik alleen ben met onze zoon dan is er niks aan de hand. Als papa erbij is dan trekt hij heel erg naar hem toe. Soms begint hij zelfs te huilen als ik hem oppak i.p.v. papa