17 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op dxmi
Gaat je stiefvader opa genoemd worden? Want als dat zo is zou ik er sowieso ...
Ja we hebben al een zoontje en die spreekt mijn stiefpapa aan met “vava” wij komen uit België uit Antwerpen en daar is dat zo een bijnaam voor de opa dus hij draagt wel de bijnaam opa omdat onze kindjes nooit een andere man als mijn papa gaan zien. Aangezien mijn biologische papa al sinds mijn 1,5 jaar niet meer in beeld is xxx
3 jaar geleden
Reactie op dxmi
Heel mooi! Dan zou ik inderdaad je zus kiezen. Ik weet natuurlijk niet hoe ...
Daar is niet echt een traditie rond zeg maar 🙂 ik ben gewoon iemand die niet graag mensen teleurstelt, wel zou ik mijn stiefpapa willen vragen om mijn getuigen te zijn en mij af te geven aan mijn partner wanneer we gaan trouwen dat is toch ook al heel wat eh 😊
3 jaar geleden
Hier vraag je grootouders nooit als Peter en meter? Altijd ooms en tantes?? (dus broers en zussen van de ouders van het kindje)
Hier word vaak een 'stel' als Peter en meter gekozen. Dus mijn zus heeft mij gevraagd bij haar tweede kindje en mijn partner als Peter. Haar schoonzus bij eerste kindje en haar partner als Peter. Ikzelf moet er nog over nadenken, maar zal ook een stel samen vragen.
3 jaar geleden
Reactie op Mama2beP
Hier vraag je grootouders nooit als Peter en meter? Altijd ooms en tantes?? ...
Oh ja bij ons is het traditie om telkens 1 iemand van de kant van de mama te kiezen en 1 iemand langs de kant van de papa zodat het kindje van elke kant van de familie iemand heeft zeg maar. Vaak zien ze hier als traditie dat de ouders van de toekomstige ouders meter en peter worden, bij ons eerste zoontje is dat mijn mama en mijn partner zijn papa. Maar nu heeft mijn partner al beslist zijn broer te vragen dus lijkt het mij logisch mijn zus te nemen omdat je dan echt meter en peter hebt xx
3 jaar geleden
wij hadden afgesproken dat ieders 1 iemand mag kiezen waarbij hij zich goed voelt en waarbij je het kind (indien er iets met ons zou gebeuren) zou willen aan toe vertrouwen. zo hebben we voor onze oudste mijn mama en mijn zus gevraagd. voor de jongste hebben we mijn vader en mijn broer. aangezien mijn man zijn familie in een ver land woont en dus niet echt in ons leven is (enkel digitaal). nu bij de 3de is de vraag, wie gaan we nu vragen. Enkel nog vrienden beschikbaar of kiezen we iemand die we hiervoor ook al gekozen hadden voor een ander kind. Met vrienden heb ik een beetje schrik van, wat als er ruzie is of iets anders waardoor je geen vrienden meer bent, dan heeft het kind geen peter/meter meer.
3 jaar geleden
Wij hebben er voor gekozen om 2 peters te hebben en 1 meter. Dit heb ik nagevraagd aan de pastoor of dat dit mag indien we de baby laten dopen. Dit mocht en gingen dan ook alle drie officieel zijn
3 jaar geleden
Ja dat snap ik, wij kiezen inderdaad ook telkens iemand waar we ons goed bij voelen ik langs mijn kant en mijn vriend langs zijn kant. Ik snap wat je bedoelt met vrienden, mijn schoonouders hadden dit bij mijn schoonzus en nu is er ruzie en heeft mijn schoonzus geen peter meer. Heel jammer dus vrienden is bij ons absoluut uitgesloten 🙈
3 jaar geleden
Reactie op Angsthaasje
Wij hebben er voor gekozen om 2 peters te hebben en 1 meter. Dit heb ik nag ...
Oh dat is leuk om te weten! Wist ik helemaal niet dat dit mocht! Misschien toch nog eens thuis bespreken dan!
3 jaar geleden
Zelf hebben we geen peetooms/peettante gedaan voor ons kindje.
Mijn zus is al eens peettante, mn broer is ook al peetoom (ook al is er geen contact meer met petekind), en broer 2 is geen contact mee. Mn man zn familie woont in t buiteland, dus die zien we eigenlijk alleen via videobellen en 1x in x-jaar eens op vakantie. Valt dus ook af.
Vrienden vragen we er niet voor. Ken zelfs een stel die is 2x geswitcht van peetoom en 1x peettante omdat er ruzie kwam. Hun hadden dus ook vrienden genomen.
Zelf zou ik voor je zus gaan. Hij is al peetoom, en zal zich zeker niet buitengesloten voelen. Misschien leuk om voor hem iets te maken met opa-iets erop....
Voel je vooral niet schuldig tegenover iemand.
3 jaar geleden
Hier weet ik ook al perfect wie ik wil maar er gaat er 1 niet gelukkig zijn omdat ik haar niet kies en dat is mijn schoonzus. Bij mijn vorig kind ook ruzie voor gehad dus kijk er wel niet naar uit 😬
3 jaar geleden
Reactie op Shary_mommy_of_2 ❤️
Oh ja bij ons is het traditie om telkens 1 iemand van de kant van de mama t ...
Oh wat grappig dat dit zo anders is hé haha hier wel soms verschillende ooms en tantes maar nog nooit gehoord van grootouders haha ook met het idee dat grootouders normaal gesproken minder lang in leven zijn om die rol te vervullen ;)
3 jaar geleden
Hier weet ik ook al perfect wie ik wil maar er gaat er 1 niet gelukkig zijn ...
Dat snap ik, hebben we hier ook maar trekken ons er niks van aan 😅
3 jaar geleden
Reactie op Mama2beP
Oh wat grappig dat dit zo anders is hé haha hier wel soms verschillende oom ...
Ja dat wel maar onze ouders zijn beiden nog maar in de 40 ;)
3 jaar geleden
Reactie op Shary_mommy_of_2 ❤️
Dat snap ik, hebben we hier ook maar trekken ons er niks van aan 😅
Nee wij gaan onze keuze hier ook niet voor veranderen maar het is gwn dat ik weet mijn broer minder te spreken of zien dan omda die daarvoor zorgt dan omda ze kwaad is