16 Reacties

23 dagen geleden

Bb combineren? Je kan ;6dan altijd nog kolven en dan zie je hoeveeel je geeft. 1193pq

23 dagen geleden

Ik vind: jouw lijf, jij bepaald. Als je een concessie wilt maken zou ik gedeeltelijk kolven en het dan zo geven, anders zou ik je zeker niet aan laten praten om er mee te stoppen.

23 dagen geleden

Reactie op Shyla_

Bb combineren? Je kan ;6dan altijd nog kolven en dan zie je hoeveeel je gee ...
Sorry heb niet eens mn tekst afgemaakt en ik heb het perongeluk gedeeld. Maar ik ken dus mensen die dus combineren. Je zou dus in de nacht of in de avonden flesje kunnen geven en dan in de middag borstvoeding. Je gaat dan in de avonden wel kolven zodat je de productie op peil houdt. Want als mama snap ik jou heel goed! Borstvoeding is heel gezond maar ook iets speciaals❤️ misschien is het ook goed om met je partner mee te denken als hij gaat koken want dan maak je het hem iets makkelijker

23 dagen geleden

Je kunt ook nog overwegen om een goede babyweegschaal aan te schaffen. Of misschien ken je iemand waar je hem van kunt lenen. Dan weeg je voor de voeding en na de voeding met dezelfde kleertjes aan. Hoef je niet te kolven en heb je wel duidelijkheid over de inname. Zo heb ik dat ook gedaan toen ik dacht dat mijn productie te laag was. Dat bleek dus helemaal niet het geval ;) En los daarvan; blijf doen waar jij je goed bij voelt.

23 dagen geleden

Ik vind de babyweegschaal een goede tip, die kun je misschien ook nog ergens huren. Je zegt dat ze klein is, maar blijft de groei ook achter? Overgaan op kunstvoeding betekent niet dat ze dan wel gaat doorslapen. Probeer inderdaad wat recepten te vinden die je kan aandragen bij je vriend zodat hij daar minder over na hoeft te denken. Zolang jij een je kindje allebei tevreden zijn met de borstvoeding zou ik zeker niet stoppen. Misschien ook even rustig ervoor zitten om dit te bespreken en daarbij ook alle voordelen van borstvoeding benoemen en waarom je niet wilt stoppen?

23 dagen geleden

Reactie op Paula2904

Ik vind de babyweegschaal een goede tip, die kun je misschien ook nog ergen ...
Ik ben het hier helemaal mee eens. Genoeg mensen die zijn overgestapt naar flesvoeding waarvan de kindjes niet per se gingen doorslapen!

23 dagen geleden

Jouw lichaam, jouw keuze. Tuurlijk doe je alles samen en wil je op 1 lijn zitten, maar heel eerlijk hij zet zich er maar overheen.... het is lastig voor hem omdat hij op moet letten tijdens koken?? Kom op😅 En die nachten, mijn zoontje krijg flesvoeding en komt soms ook nog 1 a 2x per nacht dus dat hoeft geen verschil te maken.

23 dagen geleden

Mijn vriend oppert dit ook soms, meer zodat hij meer kan mee helpen, ik meer vrijheid heb maar de grootste reden is het doorslapen. Maar ik weet goed dat flesvoeding geen garantie bied en aan borstvoeding zit veel te veel voordelen, zeker voor het kind! Echt een lastige keuze maar je bent niet alleen!!

23 dagen geleden

zal je in ieder geval uit de droom helpen, of je vriend, dat je baby gaat doorslapen van flesvoeding. Ik heb beide gedaan en het maakt geen verschil! En verder, gewoon niet luisteren naar hem. haha 🤣 Babyweegschaal is wel een goede, zo checkte mijn lactatiedeskundige ook of er genoeg melk de baby in ging. Ik heb overigens ook nog 2 maanden kv en bv gecombineerd.

23 dagen geleden

Hier bij mijn zoontje met 8 maanden over gegaan naar flesvoeding, dacht ook echt nou nu gaat hij doorslapen, ook toen kwam hij gewoon elke 3 uur... Dus maakte geen enkel verschil, alleen maar meer werk in de nacht.... Ik vind borstvoeding in de nacht veel makkelijker je kan zelf half dutten en hoeft niet in de weer ;).

23 dagen geleden

Reactie op Mama2beP

Hier bij mijn zoontje met 8 maanden over gegaan naar flesvoeding, dacht ook ...
Precies deze ervaring ook. Bij mijn eerste dochter vrij snel overgestapt op flesvoeding zodat ze zou doorslapen.... dat heeftnog 2.5 jaar op zich laten wachten. Nu nog minstens 3x een nachtvoeding waardoor ik de borstvoeding niet wil afbouwen. Eer dat mn vriend wakker is en een fles heeft gemaakt zit ik al helemaal wakker in mijn bed. Veel efficienter om het zelf te doen en daarna weer verder te slapen. Al overweeg ik het in de nacht regelmatig hoor als ik er voor de zoveelste keer weer uit moet 🥲

23 dagen geleden

Mijn 1e kind sliep met 6 maanden door op alleen borstvoeding (en hapjes) mijn 2e kind is nu 7,5 maand en ben vanaf 6 maanden gaan afbouwen en krijgt nu alleen kunstvoeding en die slaapt nog niet door. Dus ligt in ons geval niet aan de borstvoeding. Hoeveel vaste voeding krijgt je dochter? Wellicht kun je eens proberen om dat wat meer te geven? Dat ze daar juist beter van gaat slapen.

22 dagen geleden

Reactie op GeaHB

Jouw lichaam, jouw keuze. Tuurlijk doe je alles samen en wil je op 1 lijn z ...
Dit schoot er ook door mijn hoofd 🥲 ik heb een vrij simpele en makkelijke oplossing voor jullie: zoek vegan recepten op. Alles plantaardig mag je eten en zit geen koemelk in. Zegt hier een lactose intolerante mama 🙋🏻‍♀️

21 dagen geleden

Je geeft aan dat je vriend van de nummertjes is; ik lees eigenlijk dat hij zich best zorgen maakt of zijn dochtertje genoeg binnen krijgt. Hij wil waarschijnlijk het beste voor zijn dochter en probeerd daarin een weg te vinden die voor jullie beide haalbaar is.

20 dagen geleden

hoe gaat het nu??

18 dagen geleden

Topic gesloten op verzoek van TS