7 Reacties

2 jaar geleden

Als je borstvoeding geeft zou je gewoonlijk de normale pil niet morten krijgen, omdat dit je productie negatief kan beinvloeden ivm de 2 hormonen. Vandaar dat je de minipil zou moeten krijgen als ke borstvoeding geeft. Als je geen borstvoeding geeft is de minipil dus ook niet van toepassing, omdat je anders niet veilig genoeg bent beschermd. Het verschil zit m dus voornamelijk in de hormonen. Minipil 1 hormoon, normale pil 2 hormonen, waarvan 1 van die hormonen je melkproductie kan beinvloeden.

2 jaar geleden

Met borstvoeding inderdaad alleen minipil. Je kan ook voor een implanon gaan.

2 jaar geleden

Inderdaad als je borstvoeding geeft kun je beter de minipil gebruiken. De minipil komt stuk preciezer met innemen en je hebt geen stopweek. Waar je bij de reguliere pil minder risico loopt als je hen bv vergeet of later inneemt, komt het bij de minipil heel nauw. Die moet je iedere dag precies op dezelfde tijd innemen. Als je normaal 's ochtends doet en door te laat een keer om 1 uur 's middags is hij bv al niet meer betrouwbaar. Zo is het mij iig verteld door vk. En je hebt geen stopweek bij de minipil, je slikt hem dus steeds door

2 jaar geleden

Omdat ik bij onze dochter (nu 2,5) borstvoeding gaf kreeg ik de minipil. Maar vond het vreselijk. Was in een maand tijd heel vaak een beetje ongesteld. Dus soms 4 dagen even, dan paar dagen niks, dan weer even ongesteld. Dus toen het eenmaal kon weer terug naar mn oude pil en weer een normale cyclus met een stopweek waarin ik gewoon ‘normaal’ ongesteld was. Vond het 3x niks, moest met de minipil altijd zorgen dat ik tampons mee had want kon op de raarste momenten ineens bloed verliezen

2 jaar geleden

iemand gestart met de yaz?

2 jaar geleden

Reactie op baby88

iemand gestart met de yaz?
Heb van mijn 15e tot 29e de yaz gehad, fijne pil! Geen gekke dingen!

2 jaar geleden

Reactie op Aniekko

Heb van mijn 15e tot 29e de yaz gehad, fijne pil! Geen gekke dingen!
fijn om te horen ven gestart en ben gewoon beetje angstig voor heftige bijwerking ivm het verleden met andere pillen