10 Reacties
2 jaar geleden
Zo vervelend voor je! Ik heb ooit een spiraal gehad en ook echt geen goede ervaringen mee was ook super down constant moe en voelden me ook altijd wazig in mijn hoofd toen ik de spiraal liet verwijderen voelden ik me zo weer mezelf worden en begin nu sowieso niet meer aan hormonen als ik het gebruik voel ik mezelf zo weer down/moe etc worden.
2 jaar geleden
Reactie op Mama Musallam
Heb je een koper of hormonen spiraal?
Een hormoon spiraal ja (mirena). Alleen ben ik hiervoor altijd (10 jaar ofzo) aan de pil geweest, tot we 4 jaar terug een kinderwens hadden, en heb hier nooit last van gehad! Dus ergens lijkt het me vreemd als dat dan bij de mirena wel zo is (waar minder hormonen in zouden zitten dan de pil)
2 jaar geleden
Reactie op Mirjamh
Een hormoon spiraal ja (mirena). Alleen ben ik hiervoor altijd (10 jaar ofz ...
Ik had dat ook pil ging altijd wel goed en toen ik een spiraal kreeg precies dezelfde klachten die jij nu omschrijft.
2 jaar geleden
Reactie op Mirjamh
Een hormoon spiraal ja (mirena). Alleen ben ik hiervoor altijd (10 jaar ofz ...
Ik hoop dat het alsnog niet aan de (weinige) hormonen ligt in de spiraal.. want al de symptomen die jij hebt hoor ik bij mensen voorkomen die ofwel mirena gebruiken ofwel het andere hormonen spiraal variant.. anders misschien overstappen naar de koper spiraal? Daar kunnen andere klachten zoals veel bloedverlies voorkomen, maar misschien niet even erg als constant moe zijn?
2 jaar geleden
Reactie op Mama Musallam
Ik hoop dat het alsnog niet aan de (weinige) hormonen ligt in de spiraal.. ...
Aha oke komt wel vaker voor dus heb jij ervaren. En konden sommige mensen hiervan dan wel goed tegen de pil? Dat vind ik namelijk zo vreemd.. pil heb ik nooit problemen mee gehad terwijl daar eigenlijk veel meer hormonen in zitten.
2 jaar geleden
Reactie op Mirjamh
Aha oke komt wel vaker voor dus heb jij ervaren. En konden sommige mensen h ...
Ik denk dat het per lichaam verschilt.. maar dat is vaak wat ik over de hormonale spiraal heb gehoord, zelf niet ervaren
vorig jaar
Hi Mirjam, hoe is het nu met je? Heb je de spiraal laten verwijderen? Gebruik je weer de pil en gaat dit goed?
Ik ben je topic gaan lezen omdat ik precies dezelfde klachten ervaar met mijn spiraal en er hard aan denk om hem eruit te halen.
Ik hoop dat jij je inmiddels beter voelt! 🙏🏻
vorig jaar
Ik lees dit topic nu pas.. maar ik heb echt precies hetzelfde gehad met mijn spiraal! Pil helaas ook geen succes… allemaal gesprekken gehad om te kijken welke anticonceptie ik wel goed zou kunnen hebben maar daar is helaas ook niks uitgekomen. Ik ben op dit moment “hormoonvrij” als het gaat om anticonceptie en alleen nu voel ik me eigenlijk weer echt mezelf en is die grijze wolk er niet. Ik hoop heel erg voor je dat dit bij jou anders gaat zijn!! Luister goed naar je lijf.