46 Reacties

één maand geleden

Reactie op CorryCroquette

Soms vraag ik me echt af waarom er van jonge moeders verwacht wordt dat ze ...
Exact dit 😑

één maand geleden

Reactie op CorryCroquette

Soms vraag ik me echt af waarom er van jonge moeders verwacht wordt dat ze ...
wauw! Idd, ik werk in de horeca en werk dis best wel veel. Maar ben echt wel gesloopt

één maand geleden

Soms zit ik te denken zullen we een 2de nemen dan heb ik over een tijdje weer verlof xD

één maand geleden

Hier ook nog een nachtbrakerijen… de eerste sliep al na 2 maanden van 11-7 en na drie van 7-7. Dus ik vind dit ook heel erg pittig!

één maand geleden

Reactie op Marjolijn 2

wauw! Idd, ik werk in de horeca en werk dis best wel veel. Maar ben echt w ...
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik ben zelf ook gesloopt en dan heb ik nog een gewone kantoorbaan met normale tijden

één maand geleden

Jahoor, hier ook nog steeds nachtvoedingen (meisje van 6.5 maand). Vaak om 03.00 / 04.00 en dan om 06.00 alweer wakker

één maand geleden

"Fijn" te lezen dat andere dit ook hebben. Het gekke vind ik dat hij in het verleden echt veel langer kon doorslapen. Met 3 maanden van 19:00 tot 7. Daarna vaak gemiddeld 8 uurtjes wel zonder voeding. Nu elke 4.5 uur max.. Hij krijgt ook fruit 100 a 120 gram. Boterham nog niet. (Kan nog niet goed zitten) Groenten 50-70 gram is hij nog niet zon fan van. Flesvoedingen dus nu ook nog vaak 6x 180ml.. Is dat niet een beetje veel? Hij is nu 6.5 maand. Gewicht weet ik niet precies denk ergens 7 a 8 kg.

één maand geleden

Reactie op Em27

"Fijn" te lezen dat andere dit ook hebben. Het gekke vind ik dat hij in het ...
Zeker niet te veel hoor. Lekker volgen wat je kindje op wil eten. Ze gaan vanzelf wel minderen in flessen

één maand geleden

Reactie op Em27

"Fijn" te lezen dat andere dit ook hebben. Het gekke vind ik dat hij in het ...
Hier precies het zelfde verhaal, ook ineens weer een nacht voeding, nog geen brood etc. Ik maakte me er eerst wat zorgen om (want schema’s en alles) maar ik zie hoe vrolijk hij is, goeie luiers en goed gewicht haha. We gaan mee met zijn ritme en het komt vanzelf wel weer anders :)

één maand geleden

Reactie op Ryannes

Hier precies het zelfde verhaal, ook ineens weer een nacht voeding, nog gee ...
Helemaal waar. Hij groeit goed en is overdag heel vrolijk en makkelijk. Vind het alleen best weer wennen. 😅 om 2300 uur de fles en dan rond half 5 alweer. 06:15 uur gaat de wekker weer. Combinatie met werk is het even pittig. Papfles lust hij ook niet. Je gaat vanalles uitproberen en stiekem dan gefrustreerd als niks werkt. Bij neerleggen & accepterenis het beste.. maar moeilijk.

één maand geleden

pffff die van mij doet momenteel elke twee uur max, als het niet vaker is. Speentje wil ze ineens absoluut niet meer, alleen mama. Gek word ik er van. Ik werk zelf in de zorg dus niet scherp zijn overdag is echt geen optie.

één maand geleden

Reactie op Em27

Helemaal waar. Hij groeit goed en is overdag heel vrolijk en makkelijk. Vin ...
Ja is ook zo hoor.. vind het ook frustrerend, ben constant bezig met bijhouden wat ie wel drinkt, wat is normaal, wat zou kunnen helpen. Maar merk dat iknalleem mezelf er gek mee maak en het niks oplevert 😂 dus inderdaad proberen te accepteren!

één maand geleden

Oh ja zeker wel, meestal voed ik rond 23, dan komt hij om 2 en om 4 of 5 nog een keer! Nou mag het van mij ook wel wat minder, maar meneertje denkt er toch echt anders over! Nou geef ikzelf bv en slaapt hij naast me of op me, dus het is zo gefixt. Maar ik snap wel als je hele flessen moet klaar maken dan het echt nóg meer gaat opbreken 💖 succes 💖

één maand geleden

Reactie op Em27

"Fijn" te lezen dat andere dit ook hebben. Het gekke vind ik dat hij in het ...
Niet zo heel gauw fan van papjes maar misschien is je kindje er wel bij gebaat met wat Olvarit pap door de fles heen? Hier begon ik overigens wel met haar op schoot hele kleine stukjes brood te geven, dit lukte haar heel goed om te eten! Sinds ze wat vaster eet, geef ik om half 7 een fles en dan om 11 uur nog een beetje en dan slaapt ze door tot ongeveer 6/7 uur ‘s ochtends.

één maand geleden

Reactie op AM_Mama

Hier ook nog een nachtbrakerijen… de eerste sliep al na 2 maanden van 11-7 ...
Hier is het andersom, zoontje van inmiddels 3 heeft op 2 handen te tellen de nacht doorgeslapen, dus al 3 jaar lang de nacht wakker, tegenwoordig niet meer voor voeding maar wel voor allemaal andere dingen. Dochtertje van nu 7 maanden slaapt sinds ze 4 maanden is de nachten door van 7 tot 7 dus daar heel blij mee, dan heb ik tenminste niet 2 kids die aandacht nodig hebben in de nacht.

één maand geleden

Reactie op Newusername

Niet zo heel gauw fan van papjes maar misschien is je kindje er wel bij geb ...
Helaas houd hij niet van pap. Heb het geprobeerd inderdaad. Niet als bordje met lepel en ook niet in de fles 😅 wil hij niet. Ik hoop dat als we wat meer voedsel bij hem naar binnen krijgen hij meer verzadigd is. 🙏 we blijven proberen.

één maand geleden

Reactie op Ryannes

Ja is ook zo hoor.. vind het ook frustrerend, ben constant bezig met bijhou ...
Dit heb ik ook echt heel erg. En dan mega teleurgesteld zijn als je iets doet en denkt dit helpt vast. En helaas dan komt hij opeens nog eerder.. geen touw aan vast te knopen

één maand geleden

Reactie op AM_Mama

Dit heb ik ook echt heel erg. En dan mega teleurgesteld zijn als je iets do ...
Hierom houd ik het niet meer bij. Ik werd helemaal gestoord van mezelf!

24 dagen geleden

Mijn kleine meid krijgt tussen 8 a 9 uur de borst voor het slapen gaan. Meestal komt ze dan tussen 2 en 4 voor de eerste nacht voeding en daarna meestal rond 6 uur. En is ze echt wakker rond 8. Heeft ze maar 1 nacht voeding en die is dan tussen 2 en 4 en slaat als het ware die tweede over. Ze wilt altijd een borst als ze wakker is en de andere krijgt ze als we aangekleed zijn en ons fruit op hebben. Geloof me ik heb 9 jaar in de kinder opvang gewerkt veel kinderen slapen niet de hele nacht door.

23 dagen geleden

Hier is het ineens weer een stuk beter 🙌! IIn de oei ik groei app was het ook geloof ik precies het rode blok wat je ziet op de foto (ongeveer 3 a 4 weken). Tussen sprong 5 en 6. De gele blokken zijn sprongen dus waarom alleen deze periode rood gekleurd is, geeen idee.. maar sinds 3 nachten kan hij weer 8 uur doorslapen ineens 🤷‍♀️. Hopelijk gaat het voor jullie ook ineens beter straks.. ik duim mee.