24 Reacties

2 jaar geleden

Volgens mij zit er in Naif producten ook parfum. Het werd mij in een babyzaak aangeraden voor mijn eczeemklachten. Ze gaf ook aan dat er geen parfum en andere toevoegingen in zaten. Ik heb het opgedaan en mijn huid reageerde heftig. Tussen de ingrediënts staat parfum/ fragrance

2 jaar geleden

Naïf is niet zo parfumvrij als ze beweren. Neutral, la Roche Posay, Weleda etc. wel. Even Googelen geeft je best een degelijk antwoord,
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Happy earth is ook erg fijn de lotion ed. Weet niet of ze er doekjes van hebben

2 jaar geleden

Naïf billendoekjes heb ik geen ervaring mee, maar als je zo natuurlijk mogelijk wilt dan zijn waterwipes of huismerk waterdoekjes (kruidvat, etos) het beste, of wasbare billendoekjes natuurlijk. Zelf gebruik ik de billendoekjes van Neutral. Qua verzorgingsproducten Naïf wel geprobeerd (ik had zo’n proefsetje met mini’s gekregen), maar niet tevreden. Ze pretenderen ‘natuurlijk’ te zijn, maar er zit alsnog parfum in, helaas. Persoonlijk vind ik de geur ook een beetje muffig, en toen ik de billencreme op mijn zoon z’n billetjes smeerde (ze waren toen een beetje rood) gilde hij het uit. Sorry, niet zo’n goede ervaring dus. Maar er zijn genoeg mama’s die het wel fijne producten vinden hoor! Voor ons zoontje gebruik ik graag Weleda billencreme, wasgel van Neutral en 100% shea butter als bodycreme. That’s it 😊

2 jaar geleden

Reactie op Annaghha

Naïf is niet zo parfumvrij als ze beweren. Neutral, la Roche Posay, Weleda ...
oh dames, ik ben zo dom dat ik niet een keer even de achterkant heb gecheckt. ik zag gewoon natuurlijk en ik zag bij een vlogster dat ze ze ook gebruikte en zij is ook heel erg van natuurlijk mogelijk :( dank jullie wel en als jullie meer merken willen delen die wel goed zijn i appreciate it ❤️

2 jaar geleden

Ik vind de billendoekjes ook echt niet fijn. Zoontje kreeg er altijd uitslag van als ik het onderweg voor zijn gezichtje gebruikte. Ik vind de pampers aqua pure doekjes het fijnst!

2 jaar geleden

Je zou eens op de site van de Consumentenbond kunnen kijken. Hun onderzoeken dat soort dingen altijd. Ook met wat er op de verpakking staat en wat er daadwerkelijk wordt aangetroffen

2 jaar geleden

Reactie op BergerVischje

Happy earth is ook erg fijn de lotion ed. Weet niet of ze er doekjes van he ...
Ben wel nieuwschierig welke producten jij gebruikt van Happy earth. Ik overweeg namelijk ook deze te halen.

2 jaar geleden

Reactie op BergerVischje

Happy earth is ook erg fijn de lotion ed. Weet niet of ze er doekjes van he ...
Oja, en wat je er zo fijn aan vindt

2 jaar geleden

Hier een ander geluid: ik vind de naifdoekjes wel fijn! Belangrijkste pluspunten: plasticvrij in tegenstelling tot veel andere doekjes, en fijne vochtigheidsgraad 👌🏼 na verschillende merken geprobeerd te hebben zijn deze het geworden. Ik koop ze altijd in een 1+1 aanbieding per grote doos. Naïf heeft zowel producten met als zonder parfum in het assortiment. Voor zover ik weet zijn de doekjes wel parfumvrij. Ze claimen dat in ieder geval zelf op de verpakking en ook in de ingredientenlijst zie ik niets in die richting.

2 jaar geleden

Reactie op ElsPrr

Ben wel nieuwschierig welke producten jij gebruikt van Happy earth. Ik over ...
De bodylotion tot nu toe omdat de kleine nog niet geboren is maar lekker natuurlijk en ruikt lekker ondanks dat er geen parfum in zit.

2 jaar geleden

Reactie op BergerVischje

De bodylotion tot nu toe omdat de kleine nog niet geboren is maar lekker na ...
Ok, ga hem denk ik ook maar eens proberen. Kleine kanttekening, er zit wel parfum in, maar een allergeenvrije parfum. Volgende week is hij 1+1 gratis bij de kruidvat. Dus goed moment om wat te proberen leek mij zo 😁.

2 jaar geleden

Persoonlijk vind ik naif (vooral de shampoo) erg muf ruiken. Ook zit er in naif voldoende parfum (merk staat vooral voor goed zijn voor de natuur). Wij gebruiken alles van badolie tot zonnebrandcrème van drs. Leenarts en zijn heel tevreden. Erg goed voor het gevoelige baby huidje.

2 jaar geleden

Voor het goed zijn voor de baby scoort wat mij betreft naïf hetzelfde als Zwitsal. Parfum zit er genoeg in. Baby’s hebben weinig nodig, bodylotion enzo is eigenlijk niet nodig. Voor doekjes zou ik waterwipes of eigen merk doekjes van Etos gebruiken (witte verpakking sensitive). Daar z it echt geen rommel in.

2 jaar geleden

Hier gebruiken we al bijna 2 jaar enkel de Weleda shampoo & douchecrème en de Weleda billencreme. Aanrader! Meer nog nooit gebruikt aan verzorgingsmiddelen, oja wel tandpasta haha

2 jaar geleden

Waterwipes van Naif zijn wel goed! Ik volg alles van Sproetonline op instagram. Zij heeft goede tips!

2 jaar geleden

Aanrader 👌🏻

2 jaar geleden

Reactie op ElsPrr

Ok, ga hem denk ik ook maar eens proberen. Kleine kanttekening, er zit wel ...
Ow haha nou ja ik vind hem erg fijn. Kan niet zo goed tegen andere bodylotion en deze geen uitslag oid.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Hier hebben we vanaf dag 1 Zwitsal sensitive voor onze kleine en gebruiken we Zwitsal producten. Hij heeft nog nooit echt billen uitslag gehad. Alleen af en toe als hij echt flink de luier vol had. (Niks te maken dus met de doekjes) En nog nooit uitslag ergens van. Dus het ligt ook echt aan hoe gevoelig daadwerkelijk je kindje reageert. Je zou de doekjes kunnen uitproberen en merk je dat ze wel gevoelig is, dat je dan alsnog over gaat op iets anders

2 jaar geleden

Wij gebruiken de doekjes van de jumbo (waterdoekjes zonder plastic) want die zijn wat goedkoper, maar op de andere reageert ze ook slecht qua uitslag. Voor de douche spullen wel Naif omdat ze snel eczeem had en dit wel goed kon handelen.