21 Reacties
3 jaar geleden
Naïf is zeker goed, wat ook aanteraden is zijn de producten van Mustela en de boep bodylotion
3 jaar geleden
Hi Angsthaasje, voor je baby heb je geen shampoo/bodylotion nodig. Naïf pretendeert vrij 'goed' te zijn, maar voor een babyhuidje zit er nog verrekte veel troep in 😁 dochter met een gevoelig huidje reageert er ook niet lekker op hier.
Wij gebruikten in de babytijd weinig bijzonders. Nu vaak Welede en La Roche Posay. Vraag je verloskundige of kraamhulp straks eens wat goed is voor een babyhuidje (zullen de meningen wellicht ook verschillen, maar die zien jouw kindje, wij niet 🙃).
3 jaar geleden
Ik gebruikte naif badmelk. Mijn dochter heeft snel last van een droge huid en dan gebruikte ik ook de naif babylotion. Die laatste gebruik ik nog maar ik zeep haar nu helemaal in met de happy soaps baby shampoo. Die mengt dan ook in het water van het Badje en sinds dien heeft ze een veel minder droge huid. Dat werkt dus beter als die badolie bij mij.
Wat ik je verder nog zou aanraden
Weleda billenbalsum echt topspul! Voorkomen en behandelen van luier uitslag! Maar ook voor andere plekjes uitslag ofzo gebruik ik het ook.
Talk poeder is altijd handig om in huis te hebben
Verder ook goed om eens te kijken naar de huismerken van etos ik zag laatst dat die ook veel natuurlijke producten hebben en dan betaal je een heel stuk minder.
Nog 1 tip waar ik de vorige keer ook veel aan heb gehad, en dat is kokos olie. Als je borstvoeding gaat geven raden ze van die kloven zalf aan(ook goed om in huis te hebben). Maar kokosolie deed ik na elke voeding op de tepel. Preventief tegen tepelkloven en je baby mag kokosolie binnen krijgen. Sterker nog het is direct preventief tegen spruw..
3 jaar geleden
De babyhuid is 5x zo dun als die van een volwassene en dus heel gevoelig. Waar newborns vaak op reageren is parfum, en dat zit helaas ook in de Naïf producten.
Wij gebruikten af en toe een wasgel van Neutral met badderen, anders gewoon alleen water. Olie voor het huidje hadden we ook van Neutral, maar kokosolie of shea butter werkt ook top.
Voor de billetjes Weleda billenbalsem en als het rood was zinkzalf van Drs. Leenarts. Verder is een pot vaseline ook handig voor van alles en nog wat, en als we het toch over verzorging hebben dan zou ik ook neusdruppeltjes en een aspirator in huis halen (Otrivin Baby).
Hier nog een fijne bron met meer tips qua goede producten 😊 https://www.dr-jetskeultee.nl/productadvies-babyhuidverzorging/
3 jaar geleden
Ik vind Naïf echt stinken. Wij gebruiken Weleda, ook natuurlijk en ruikt veel lekkerder! Als baby nauwelijks zeep gebruikt, af en toe beetje Shea boter bij droge plekjes. Dat is 100% natuurlijk en echt een wondermiddel. Al ruikt het wel een beetje zurig helaas. 🤪 Nu doucht onze dochter zo’n 3/4 per week, vaak met ons mee.
3 jaar geleden
Oh en wat al eerder genoemd werd, Weleda billencreme is echt de bom!! Mijn gastouder met 40 jaar ervaring kende het niet en zweert er nu ook bij. ☺️
3 jaar geleden
Hier ook weleda!
Enkel de wasgel en billencreme (die weinig gebruikt) in huis. Meer is qua verzorgingsproducten niet nodig.
3 jaar geleden
Naif is echt rotzooi heb ik van horen zeggen… kindje van mn vriendin zat onder de uitslag nadat zoontje in bad was geweest met Naif….
3 jaar geleden
Ik denk eigenlijk dat het bij ieder babyhuidje verschilt. We hebben natuurlijk verschillende huidtype’s. Ik vond de goedkope olie/shampoo van de kruidvat ook echt top. Ik heb ook naif gebruikt, ten eerste vind ik het ongelofelijk duur en ik vind het echt stinken, rare geur ofzo het ruikt niet verfrissend naar mijn mening🙈
3 jaar geleden
Ik vind de geur van naif ook niet prettig, het haar gaat muf ruiken van de shampoo. Ook heeft naif als kenmerk goed te zijn voor de natuur, wat natuurlijk heel fijn is, alleen gast mijn prioriteit uit naar het lichaam van mijn kind bij deze keuze.
Wij gebruiken drs. Leenarts.. producten echt gemaakt voor het (gevoelige) babyhuidje.
3 jaar geleden
Kijk eens op www.sproetonline.nl
Hier staan goede tips op voor goede baby producten zonder zooi. Naïf schijnt helemaal niet zo goed te zijn, maar de producten van Kruidvat zelf wel :)
3 jaar geleden
Denk om je portemonnee.. soms lijken merken zo betrouwbaar (niet dat alle merken niet betrouwbaar zijn hoor!) maar huismerken zijn vaak minstens net zo goed al dan niet beter. En hier en daar wel wat parfum producten gebruiken is ook niet gek, je kindje moet toch wat weerstand opbouwen. Maar mocht hij of zij toch een reactie geven zijn er genoeg budget vriendelijke opties!!
Het enige waar ik echt in zou investeren is een goeie zalf voor luieruitslag! En deze is voor iedereen anders! Zodra ik weleda opsmeer bij mijn dochter zie ik direct verlichting in haar gezichtje! Dat is mij dan een wat duurder product waard en heb ik nog heen huismerk gevonden die er tegen op kan..
3 jaar geleden
Voordat je inslaat, bedenk even wat een baby echt nodig heeft en bekijk het eventueel bij de geboorte. Shampoo bij een kale baby? Heel gevoelig of droog huidje zou ik ook geen geparfumeerde bodylotion gebruiken… je hebt niet zo veel nodig als er te koop is 😊 en water is vaak ook al voldoende…