17 Reacties

11 dagen geleden

Mijn zoontje sliep ook door.. (wel pas sinds een week) maar tis ineens weer ellende. Eergisteren om 4:00 wakker en echt hysterisch overstuur. Toen hielp een flesje hem weer in slaap. Vannacht om 0:00 hysterisch (flesje gegeven) en om 3:30 weer erg overstuur. Geen flesje meer gegeven toen want dat kan het niet zijn leek me. Vervolgens dus van 3:30 tot 5:20 er mee bezig geweest. Ben op een gegeven moment zelfs op de grond op een speelmat van de oudste erbij gaan liggen met m’n dekbed en kussen maar ook dat hielp niet. Mee in bed was ook alleen huilen. Uiteindelijk in slaap gekregen rond 5:15 door 20 min over z’n rug te aaien (buikslaper) hij slaapt nu nog 7:50… Ik vrees dat dit idd die slaapregressie is want het gedonder begon ook echt op de dag dat hij ineens ging tijgeren. Overdag slaapt hij tussen de 2 en 3,5 uur (de powernap doen wij ook maar die lukte gisteren niet)

11 dagen geleden

Onze zoon slaapt nog niet door, hij heeft dit wel geteld 2 weken gedaan voordat de ellende weer opnieuw begon. Onze dochter daarin tegen sliep vanaf 6 maanden van de een op de andere dag door en is daar (op uitzondering daargelaten) niet meer van terug gekomen. We hadden dus dezelfde hoop bij onze zoon maar helaas. Nu is het bij hem ook zo dat zijn ondertandjes aan het doorkomen zijn. Eerst kwam hij ongeveer 2x per nacht maar de laatste 2 weken is het echt ball, vannacht zijn we bij elk uur tot 1.5uur wakker gemaakt. Daarnaast blijft hij dag en nacht elke 4 q 5 uur nog steeds een fles willen, zelfs nu hij 2 papflessen per dag krijgt maakt dit geen verschil. 7maanden hoort wel bij een slaapregressie omdat ze leren zitten, tijgeren en de wereld verder ontdekken.

11 dagen geleden

Reactie op FamRink

Onze zoon slaapt nog niet door, hij heeft dit wel geteld 2 weken gedaan voo ...
Bedankt voor je reactie! Wanneer leggen jullie je kindje dan weer op bed in de ochtend? Als hij zo aan t spoken is begin ochtend en vroeg wakker is krijg ik hem gwn niet langer dan 08:15/08:30 wakker.. het lijkt of we dan in een cirkel terechtkomen ofso..

11 dagen geleden

Reactie op sophje88

Mijn zoontje sliep ook door.. (wel pas sinds een week) maar tis ineens weer ...
Pff heftig he! Ik denk dan ook idd de slaapregressie. Als hij vroeg wakker is. Hoelaat leggen jullie hem dan weer op bed? Ik kan hem dan echt niet tot 09:00 uur wakker houden in de ochtend. Toch wel fijn om herkenning te lezen.. ik zit er inmiddels echt doorheen!

11 dagen geleden

Reactie op mamavaneenjongen9923

Bedankt voor je reactie! Wanneer leggen jullie je kindje dan weer op bed in ...
Hier zitten wij er qua vermoeidheid ook echt doorheen hoor! Ochtend wordt hij meestal wakker tussen 7 en half 8. We leggen in de avond tegelijk met zijn zus naar bed rond half 8. Afhankelijk hoe laat hij dan zijn fles heeft gehad komt hij dan weer voor een fles tussen 23 en 00:30 en daarna weer tussen 4 en 5 maar tussendoor is hij dus meerdere keren wakker. Verschil met zijn zus is wel dat zij het echt op een huilen zetten en wij met haar heen en weer bleven wiegen maar hij is vooral aan het mopperen en kan meestal in bed blijven liggen en dan is een hand bij z'n gezichtje voldoende. We weten dat dit voorbij gaat en we hier doorheen moeten, de vraag is alleen wanneer!

11 dagen geleden

Reactie op FamRink

Hier zitten wij er qua vermoeidheid ook echt doorheen hoor! Ochtend wordt h ...
Je vraag was hoe laat hij weer gaat slapen in de ochtend na dat hij wakker is. Dat is dan meestal tussen 10 en 11, daarna tussen 13 en 14 en dan einde middag...eigenlijk is hij 3 a 4 uurtjes wakker en wil hij dan weer slapen. Meestal slaapt hij 2x een half uurtje tot driekwartier en 1x 1.5uur ongeveer.

11 dagen geleden

Hier in huis exact hetzelfde. ‘s nachts vaak wakker en ook de dutjes overdag zijn nooit langer dan 45 minuten. Ze is nu ook 7,5 maand.

11 dagen geleden

Zo fijn om te lezen dat ik hierin niet de enige ben... Nu sinds aantal nachten echt veel en lang wakker. En over de dutjes overdag nog maar te zwijgen momenteel, alleen maar huilen. Of bij mij als levend matras

11 dagen geleden

hier ook! 7.5 maand, rond 6.5 ging ze eindelijk doorslapen. Maar nu is ze minstens 1 vaak 2 keer wakker. 🫤 Morgen wordt mijn verstandskies getrokken, ik zie het gewoon als rust momentje 🫣

11 dagen geleden

Hier ook 7.5 maand en weer heel erge prutnachten met meer voedingen dan anders 😑

11 dagen geleden

Reactie op mamavaneenjongen9923

Pff heftig he! Ik denk dan ook idd de slaapregressie. Als hij vroeg wakker ...
Ja soms doe ik dan een overbruggingsdutje van 10 min en dan kan hij wel tot 9 wakker blijven maar dat moet je dus eigenlijk niet meer doen met 7 a 8 maanden https://makkelijke-slapers.nl/blogs/blog/de-kracht-van-het-overbruggingsdutje-een-geheim-wapen-in-kinderslaapcoaching

10 dagen geleden

Hier slaapt ons ventje ook met 7,5 maanden ineens weer heel slecht. Alleen kan hij nog niet zitten en kruipen 😕

9 dagen geleden

Reactie op C8L

Hier slaapt ons ventje ook met 7,5 maanden ineens weer heel slecht. Alleen ...
Die van ons ook niet maar het kan wel een voorbode zijn. Ze verwerken al van alles in hun hoofdje voordat het eruit komt.

9 dagen geleden

Reactie op C8L

Hier slaapt ons ventje ook met 7,5 maanden ineens weer heel slecht. Alleen ...
Hier hetzelfde, ineens standaard 2x per nacht willen drinken ook.. maar nog geen kruip of zit gezien! Wel druk bezig met roteren en een poging tot achteruit tijgeren... Volgens de app komen we volgende week pas in de sprong, maar we hebben al 1,5 week weer geen nacht langer dan 3 uur slaap, oef!

9 dagen geleden

Och… wat fijn deze herkenning… ik wou net een topic openen over 7 maanden. Onze dochter is nu 7 maanden en hebben nu een week lang ruk nachten… ze sliep door, maar nu wordt ze gewoon elke 3-4 uur wakker… ik geef haar dan de borst voor 5-10 min en dan valt ze weer in slaap. Van het weekend hebben we geprobeerd om geen borst te geven en alleen speentje + + aai over de bol + muziekje aan, maar dat hield ze 1,5 uur vol met veel gemopper en gehuil… uiteindelijk toch maar de borst gegeven. Ik vraag me echt af wat het is… hoort dit bij de fase/sprongetje van de 3 H’s? Daar zit ze nu in, eenkennigheid, of heeft ze honger? Ze weigert namelijk om groente en fruit hapjes te eten. Soepstengels, broodkorst en maispufs eet ze wel. Of slaapregressie? Ze probeert te tijgeren en probeert op schoot of in de maxi cosi wel zelf te gaan zitten… Pfff naja wat het ook is, zeer vermoeiend 😑

9 dagen geleden

Oja… en sinds het weekend haar eerste tand gekregen…

8 dagen geleden

Hier t zelfde