18 Reacties

2 jaar geleden

Dit kan altijd he. Ik weet niet hoe oud je baby is, maar in een sprongetje kunnen ze ook veel minder drinken. Je baby geeft zelf aan wanneer hij genoeg heeft. Wanneer hij daarna tevreden is is er niks aan de hand toch?

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Boos worden, huilen, drinkt haar flessen ook niet op, is pas tevreden als ze niet drinkt.. bizar. Maar ik maak er me niet meer druk in. Ze zal ook wel groot worden vermoed ik 🙈🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Ik wilde net een topic hierover openen Ook hier 11 weken, groeit goed maar drinkt sinds paar dagen zijn flessen niet leeg maar komt wel om de 2.5 uur. Bied hem telkens 150+5 aan maar hij laat vaak rond de 60cc over. Valt of in diepe slaap of duwt de fles met z'n tong uit de fles.. Ik gebruik mam flessen en heb ook grotere maat speen al geprobeerd maar dat vond hij helemaal niks. Overdag vind ik dit allemaal niet zo erg maar snachts elke 2 uur gewekt te worden ivm honger vind ik minder grappig.

2 jaar geleden

Als hij niet wil, dan zou ik gewoon stoppen met geven. Misschien zit bij volgende week wel weer in een groeispurt en is hij niet tevreden met 150 en wil hij weer meer. Je moet je pas zorgen maken als de groei van je kind gaat achterlopen of als er echt bijna geen voeding meer in gaat.

2 jaar geleden

Hoi hier twee weken lang hetzelfde gehad. Dochter dronk nog minder. Soms maar 60 of 90 ml. Als ik dan toch probeerde meer te geven dan kwam het er vaak met dezelfde vaart weer uit. Maakte me er erg druk om, maar inmiddels drinkt ze de meeste flesjes wel weer helemaal leeg. Soms ook niet, maar blijven proberen heeft toch geen zin. Ze is verder tevreden en heeft voldoende poep en plas luiers. Dus ze heeft genoeg om te verwerken 😂. Bij consultatiebureau zeiden ze ook zolang ze niet afvalt en ze is tevreden is dat belangrijker dan volgens de standaarden aankomen.

2 jaar geleden

Nog een aanvulling, de flessen gingen en gaan soms nog steeds in etappes er in. Snel speen loslaten en huilen. Blijkbaar allemaal weer een fase wat vanzelf weer minder is geworden.

2 jaar geleden

Hebben jullie soms ook het gevoel dat je de fles opdringt? Hier is het vaak speen lossen, rond kijken, hoofd draaien, terug drinken en zo door tot de fles leeg is of als ik denk ‘nu heeft ze genoeg’

2 jaar geleden

Zou het misschien gewoon een fase zijn rondom deze periode? Want als ik het zo lees lopen we precies wel met velen tegen hetzelfde aan. Hier ook er gaat vaak maar 90, soms zelfs dat niet... voor de rest wel blije baby dusja 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Julie123

Hebben jullie soms ook het gevoel dat je de fles opdringt? Hier is het va ...
Ja dat gevoel herken ik 🙈. Soms erg lastig om te weten of ze nou loslaat omdat ze genoeg heeft. Maar ook al paar keer gehad dat ik dacht dat ze genoeg had en na tijdje proberen in slaap te krijgen erachter komt dat ze toch nog melk wil 😅.

2 jaar geleden

Reactie op Julie123

Hebben jullie soms ook het gevoel dat je de fles opdringt? Hier is het va ...
Ja! Vaak betekent dat bij mijn baby dat er toch nog een boertje klem zit, trouwens.

2 jaar geleden

Reactie op Karin03

Ja dat gevoel herken ik 🙈. Soms erg lastig om te weten of ze nou loslaat o ...
Amai wat ben ik blij dat ik niet alleen dat gevoel heb! Soms is het zelfs zo erg dat ze dan kokhalst en dan terug begint te drinken 😅 zoooo vermoeiend! Ook hierdoor heb ik dan “schrik” om op verplaatsing een fles te geven. Ik zie ze al denken “alle stop me dat kind eten op te dringen”

2 jaar geleden

Reactie op P.

Ja! Vaak betekent dat bij mijn baby dat er toch nog een boertje klem zit, t ...
Het is bij ons zelfs zo dat ze kokhalst en dan zet ik ze ff recht, laat ze direct een boer en probeer ik terug en dan drinkt ze ook terug. Maar dit geeft mij dan het gevoel dat ik ze “verplicht” om te eten. Ik ben wel blij dat ik niet alleen dat gevoel heb 😂

2 jaar geleden

Hier is het sinds vandaag ineens als een blad aan de boom omgedraaid de hele dag drinkt hij al goed. Hopelijk blijft dit dan ook zo 🙏

2 jaar geleden

Reactie op Julie123

Het is bij ons zelfs zo dat ze kokhalst en dan zet ik ze ff recht, laat ze ...
Maar je baby spuugt echt de fles wel uit als ze genoeg heeft hoor! Maak je maar niet druk, je merkt het heus wel. Ik bied vaak 3 keer aan, als ze blijft weigeren, stop ik de voeding. Gaat hier meestal hartstikke goed

2 jaar geleden

Reactie op babyinthemaking

Hier is het sinds vandaag ineens als een blad aan de boom omgedraaid de hel ...
Mag ik vragen hoe lang het geduurd heeft vooraleer de switch gekomen is? Zit hier nu in eenzelfde situatie en word er wat moedeloos van 🥴

2 jaar geleden

Mijn zoontje is ook flink ziek geweest. Had ws het rs virus. na ziekenhuis opname dronk hij nog niet helemaal top. Maar met 2 weken ging t steeds weer wat beter en nu drinkt hij weer 6x 150cc. zou het even aankijken. Als hij ook minder plas luiers gaat krijgen dan zou ik wel even aan de bel trekken.

2 jaar geleden

Reactie op eerstekindje3322

Mijn zoontje is ook flink ziek geweest. Had ws het rs virus. na ziekenhuis ...
Inmiddels drinkt hij weer als ooit tevoren en nooit minder dan 160cc, ik maak nu iedere keer weer flessen van 180+6 en 3 van de 5 keer gaan deze vaak op of bijna op

2 jaar geleden

Reactie op P.

Maar je baby spuugt echt de fles wel uit als ze genoeg heeft hoor! Maak je ...
Haha ja hier heb ik da dus al een aantal keren gehad 😂tof is anders natuurlijk haha! (Terug geven bedoel ik dan)