8 Reacties
3 jaar geleden
Het is heel ok om tijdens je zwangerschap onzeker te zijn of bang te voelen. Ik heb dat ook.
Ik heb dat zelfs nu nog soms bij m'n eerste kind die al 1,5 jaar is.
Mijn advies: praat erover. Praat over alle goede gevoelens, maar ook over de twijfels en over wat niet goed loopt. En blijf dat doen, ook als je kindje er al is.
Praten over wat je bang of onzeker maakt, doet niets af van je positieve gevoelens. Je kan zeer zeker blij en bang tegelijk zijn. 鉂わ笍
3 jaar geleden
Een zwangerschap is heel bijzonder, maar ook heel kwetsbaar, zeker de eerste weken. Dus ja het is heel normaal dat je bang bent dat er iets met je kind aan de hand is. Je bent nu al moeder! Probeer jezelf niet te laten overspoelen met angstige gedachten, want je hebt er niets aan. Heb wat vertrouwen in je lichaam en in je kind.
Het is helaas een illusie om te denken dat je zorgen weg zullen gaan na een goede uitslag van de NIPT en 13-wekenecho. Er komen nog heel veel spannende momenten aan, zowel tijdens de zwangerschap als daarna. Als ouder heb je zorgen over je kind, omdat je van je kind houdt. Bespreek je zorgen vooral met je partner, vraag ook hoe hij/zij erin staat en kijk of je daar misschien wat van kan leren.
3 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde ik kan er niet van genieten (denk door een eerdere missed abortion met 11 wkn)
Ik voel me dan ook echt schuldig tegenover de baby
Dinsdag 13 weken echo dus ben benieuwd
Maar ik begrijp je gevoel馃様
3 jaar geleden
Zwangerschap is echt onzeker zijn ervaar ik ook. Een eigenschap die ook helemaal niet bij mij past, daarom nog vervelender vind ik. Die eerste weken zijn niet leuk door de angst die je hebt. Helaas zelf ook ervaring dat het mis kan gaan. Daardoor wel ook re毛el, het kan inderdaad misgaan, maar gaat vaker goed dan fout 馃挆
3 jaar geleden
Heel herkenbaar en ook heel normaal. Je hoopt dat alles goed is en daar kan angst bij horen. Ik heb er ook last van. Vandaag een goede 13 weken echo gehad maar oh oh oh elke echo met trillende benen naar binnen.. Je bent dus niet alleen! Hopelijk heb je een goede uitslag van de nipt en de echo!
3 jaar geleden
Reactie op Bubble32
Hey, hoe is je 13w echo geweest? 馃グ
Sorry voor mijn late reactie maar alles was helemaal top馃槉 in belgi毛 voor geslachtsbepalingsecho geweest en we krijgen een jongetje馃挋 afgelope zondag gender reveal gehad dus vanaf nu probeer ik echt te gaan genieten馃槉