10 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb ook vreselijke jeuk! Het begint bij mij als ik in bed ga liggen vlak voordat ik ga slapen en het is soms zo hevig dat het uren duurt voordat ik in slaap kan komen. Net even op Google gelezen over choletase, had hier nog niet eerder iets over gehoord.. ik heb niet de rest van de symptomen. Jij wel? Ik dacht eigenlijk dat de jeuk Kwam door de hitte van de afgelopen dagen oid..

2 jaar geleden

Reactie op Anne205

Ik heb ook vreselijke jeuk! Het begint bij mij als ik in bed ga liggen vlak ...
Je moet wel je verloskundige bellen met zoveel jeuk. Volgens mij heeft dit met de zwangerschap te maken met bepaalde dingen

2 jaar geleden

Bii cholestase is de jeuk vaak ook aan binnenkant van handen en voeten, als je dat hebt dan zeker verloskundige bellen. Maar kan ook nog ‘gewoon’ jeuk zijn omdat je huid veranderd. Hier ook veel jeuk, maar dat past bij mijn eczeem wat enorm opvlamt door de hitte van afgelopen weken en de zwangerschap in het algemeen. Mijn schoonzusje en een collega hadden cholestase, wordt een tijdje gevolgd maar als de galwaarden te hoog worden kan het een indicatie zijn om eerder in te leiden. Volgens mij is dat vaak wel wat later in de zwangerschap

2 jaar geleden

Ik ben ergens op dit forum in een ander jeuk topic deze tip tegengekomen! Zou werken als een trein en je mag het ook op je kleintje gebruiken. Werkt ook goed voor atopisch eczeem e.d. Bij mama en kleine. Hopelijk helpt dit iets :)

2 jaar geleden

Reactie op Mandy:)

Ik ben ergens op dit forum in een ander jeuk topic deze tip tegengekomen! Z ...
Ja dat is heel fijn spul inderdaad! Alle tips van Sproetonline zijn ook heel waardevol trouwens (ook voor verzorging van de kleine)

2 jaar geleden

Ik heb 3 weken terug bloed laten prikken ivm jeuk klachten en verdenking op cholestase. Mijn waardes lopen op maar zijn nog onder de 10 grens. Mocht het erboven komen dan neemt de gyn het over van de verloskundige en wordt er een plan gemaakt. Voor nu even afwachten en hopen dat het hierbij blijft.

2 jaar geleden

Reactie op Mandy:)

Ik ben ergens op dit forum in een ander jeuk topic deze tip tegengekomen! Z ...
Ik heb hem besteld!! Hij komt morgen binnen. Bedankt voor de tip. Het is geen cholestase dus ordinaire zwangerschaps jeuk denkt ze. Ik krijg nu een doorverwijzing voor de dermatoloog

2 jaar geleden

Hoi! Ik heb ook last gehad van vreselijke jeuk, over het hele lichaam had ik jeuk! Ik had het eigenlijk de hele dag door. Dus niet perse in de nacht. Het was echt om gek van te worden. Bij mij ook geen zwangerschapscholetase en ook door verwezen naar de dermatoloog. Dit heeft mij enorm geholpen doordat ik het zalfje ‘mometason’ voorgeschreven kreeg. Hopelijk krijg jij ook iets dat je gaat helpen, sterkte!

2 jaar geleden

Ik ben gisteren de apotheek binnen gelopen want ik werd ook gek van de jeuk en daar raadde ze dit aan. Kan zonder recept. Zit menthol in en het is echt goddelijk. Verkoeld echt even die jeuk.