15 Reacties
2 jaar geleden
Geen tips maar baby's kan je niet verwennen. Associaties kunnen ze nog niet leggen. Dus lekker in de draagzak doen ☺️
2 jaar geleden
Precies t zelfde hier momenteel en ook t weken oud. Bijna niet in slaap te krijgen en meneer hoeft geen speen helaas.
Tegen m'n aan traint ie alleen z'n nekspieren dus moet 'm echt op m'n arm, maar dat trek ik niet zo lang.
2 dagen hielp inbakeren maar nu ook niet meer.
Misschien een sprong of iets maar jeetje wat vermoeiend... en m'n man draait nachtdiensten en slaapt overdag dus kan het ook niet even overnemen helaas.
Ik ben benieuwd naar tips inderdaad
2 jaar geleden
Reactie op eerstekindje3322
Geen tips maar baby's kan je niet verwennen. Associaties kunnen ze nog niet ...
Dit!
2 jaar geleden
Mijn vroedvrouw zei dat dit bij de leeftijd hoort! Dat moeilijk slapen. Bij mijn dochter was het zo overdag. Uren aan een stuk wakker en enkel willen slapen in de draagzak. Kind ze niet weg leggen zonder wakker te worden. Dus veel in de draagzak en gaan wandelen.
Het is vanzelf terug beter geworden. Probeer goed te letten op haar vermoeidheidssignalen en wakker tijden en haar dan tijdig in bed of baby nestje te leggen.
Maar het gaat dus over!!
2 jaar geleden
Lieve mama's en mogelijka papa's ,
Iedereen heeft zijn of haar mening klaar welke wij onbewust in ons opslaan. Weet dat alleen jouw eigen gevoel het beste is voor het kindje, waarbij het heel normaal is dat je het zelf soms niet weet dan wel dient uit te vogelen.
Ik had hetzelfde met mijn dochter (vandaag 6 weken). Hoenkwam het? Veel te veel prikkels te denken valt aan:
- geluiden
- licht/donker
- veel te veel bezoek en overgeven van de ene naar de andere persoon
- veel gereis met de kleine.
- sprong week
- regeldag
- oververmoeid
Op zo'n moment kan je proberen wat je jij denkt dat als ouder goed is, alleen baby's zijn op deze leeftijd niet over vermoeid. Zij zijn overprikkeld waardoor ze niet kunnen slapen. Het enige wat helpt is terug naar de basis met betrekking tot een ritme en rust.
Mij heeft het geholpen om goed te kijken naar de behoefte van onze dochter. Zo hebben wij deze week geen bezoek toe gelaten dan wel bij andere op bezoek gegaan. Waar heeft dit toe geresulteerd? Zij heeft behoefte aan weinig geluiden om haar heen, een donkere ruimte en het liefst geen andere mensen. En vanaf afgelopen maandag doet zij weer dutjes overdag en soms meerdere!
2 jaar geleden
Ik kreeg van een vriendin de tip om het boek Slaap! van Susanne Willekes te lezen. Heb het van de bieb gehaald en hier staan wel goede tips in (deels zelfde als die van Yolanda). Maar vooral ook veel uitleg over hoe slaap werkt bij baby’s en wat helpende strategieën zijn om goed aan te sluiten bij de slaapbehoeften van jouw kindje met zijn/haar temperament.
2 jaar geleden
Wij doen onze zoon lekker warm inpakken in een dikke wikkeldeken, speen erin en dan vallen de ogen vanzelf langzaam dicht. Dan gaan we naar zijn kamer waar het goed donker is en leggen hem in bed. In het begin moesten wij erg vaak terug omdat hij begon te huilen. Ons was toen als tip gegeven dat je hem dan uit bed moet halen, troosten en dan weer terug leggen. Dit hebben wij een paar dagen erg vaak moeten doen maar nu kunnen we hem dus half slapend al in bed leggen en valt hij zelf in slaap. Speen spuugt hij zelf uit wanneer hij in slaap valt.
Wanneer hij overdag onrustig is wikkelen wij hem ook in in de wikkeldeken. We zijn erachter dat hij het erg fijn vind om lekker warm ingepakt te zijn.
2 jaar geleden
Babies kun je tot 3/4 maanden niet “verwennen” dus idd lekker veel bij je pakken en zorgen dat ze slapen en niet over vermoeid raken..
Ik heb ook een baby van 6 weken en snak naar een dutje die ze in haar eigen bed doet maar ze is er blijkbaar nog niet aan toe. Over een week of 2 opnieuw proberen als deze slaapregressir ook voorbij is.. niet handig om in de moeilijkste tijd te beginnen met zelfstandig in slaap vallen. Gaat voor veel frustratie bij beide partijen voor zorgen! Hou vol mama’s! En vergeet niet een kind die graag bij je slaapt is eerder de norm dan een uitzondering!
2 jaar geleden
Wat ontzettend naar dat je baby zo slecht slaapt. Het kan zeker aan al het bovengenoemde liggen! Een andere optie is dat je kindje pijn kan hebben bij het plat liggen. Bij mijn nichtje was dat het geval. Waarschijnlijk is er door de bevalling iets verkeerd gaan zitten, en daardoor huilde ze direct als ze neergelegd werd. Of wilde ze niet slapen. Na een paar bezoeken aan de osteopaat was dit volledig over en kregen ze er een ander kind voor terug. Kan natuurlijk niet zeggen of dit bij jou het geval is, maar misschien het onderzoeken waard!